www.alfaromeo.com
Torino,
Italia.

www.alfaromeo.com.ro
Bucuresti, Romania (B-dul Timisoara nr. 60/ D, email-uri:
webalfaromeo@alfaromeo.com.ro)
Selector de model al producatorului:
Detalii
tehnice/ parametri, etc. (da click pe link pentru a
vizualiza
tabela cu date).
Anonima Lombarda Fabbrica
di Automobili
(ALFA
- Fabrica anonima lombarda de automobile) a fost fondata in Milano
in 1910 de catre un grup de entuziasti iubitori ai automobilelor,
avandu-l
ca lider incepand cu 1915 pe Nicola Romeo
(si... uite-asa am ajuns la "Alfa Romeo") - mai departe nu vom merge
deoarece nu istoria este intentia noastra, in acest sens existand un
muzeu
Alfa Romeo care poate fi contactat la fax 0039-02-9315564 de unde
puteti
obtine pliante, vizite etc. contra cost).
De atunci
acest
producator si-a diversificat permanent oferta de produse si/ sau
tehnologie
ajungand in acest moment sa fie unul din respectatii "potentati" ai
pietei
auto, cu un nume si o "linie" proprie (chiar daca aceste afirmatii ar
putea
fi probate la nivel de Europa si mai putin in alte parti sau de loc in
SUA... - In SUA nu se mai vand de ceva timp aceste masini si, o
reintoarcere
"de oferta" este programata abia prin 2007 in baza politicilor proprii
de marketing ale acestui producator), usor de sustinut in conditiile
activitatii
propiului "unit" de styling numit "Centro Style - Alfa Romeo".
Este
considerata a fi cea mai sportiva divizie a grupului
Fiat (Italia)
si realizeaza, in general, masini sport sau cu tenta sport (pe langa
firmele
Lancia si Fiat care compun cele 3 marci ale grupului Fiat). In ultima
perioada
masinile produse sub aceasta marca au suferit modificari de estetica
importante,
in acord cu cerintele generale ale utilizatorilor dar, tinand cont de
motto-ul
actual al acestuia ("Beauty is not enough.") este evident ca exista
multe
elemente multumitoare si in ceea ce priveste tehnica si confortul
degajate
de masinile produse sub aceasta marca...
In acest
sens
"Alfa Romeo" spune ca masinile sunt pline de spirit latin,
personalitate
si sportivitate, cu un design care doreste sa se incadreze intr-un cod
non-verbal bazat pe simboluri si semnalizari ce pot fi imediat
identificate
cu persoana proprietara a unei astfel de masini.
Pentru a
veni
in "spiritul" celor afirmate ar fi bine sa facem o scurta istorie (nu
prea
multa deoarece nu asta ne propunem) si vom analiza putin ultimele
"concept
cars" ale acestui producator, elemente care vor evidentia... relativ
totul!!!
La mijlocul anilor '80 acest producator isi schimba radical optica prin
creatia sa numita "Proteo". Aceasta masina a ajuns sa stea la baza
intregii
game produse in anii '90 reprezentate de modelele 145, 146, GTV si
Spider.
... ...
Proteo
Experienta
acumulata
a dus incetul cu incetul la noul concept exprimat prin intermediul lui
"Nuvola" aparut la jumatatea anilor '90. Cu acesta a inceput ca linia
sportiva
sa fie din ce in ce mai evidenta iar orientarea spre un fel de
exclusivism
sa depaseasca granitele Italiei, fiind unanim recunoscut ca el a
devenit
"laboratorul" urmatoarelor modele 147, 156 si 166.
... ...
Nuvola
Unul din
ultimile
"concept car" pentru momentul actual este "Kamal" (in sanscrita
inseamna
"rosu", in araba inseamna "perfectiune" sau "intalnirea contrariilor")
care, daca urmeaza traditia acestui producator, va introduce o linie
sportiva
si mai accentuata si reprezentare in domeniul auto al SUV-MPV-urilor.
Este
o masina de 435 cm lungime, 186 cm latime si 162 inaltime cu un
caracter
sportiv si o versatilitate declarata nuami de aspect... Daca ne mai
gandim
si la parametri cum ar fi: motorizare de baza 3.2 V6 24V care livreaza
250 Cp, cutie de viteze Selespeed (cu tehnologie de formula1)
secventiala
cu 6 viteze, transmisie integrala controlata electronic si sistem
Torsen...
s-ar putea sa ne placa (!!!).
... ...
Kamal
... ...
Alfa Romeo Kamal (2003)
(si SUV si minivan, si prototip si speranta de penetrare pe
piata
americana)
Un
prototip paralel
dar cu alta destinatie (intentia este sa acopere loja libera lasata de
modelul 147 chiar daca conceptul pleaca de la modelul 159) este
"Brera".
Acesta a fost creat in colaborare cu "Italdesign" (reprezentata de
bagheta
lui Giugiaro) plecand de la o idee initiala a lui "Alfa Romeo Style
Center".
A rezultat o masina cu o fata noua, dinamica (in special datorita
conceptului
general de V grupat in jurul grilei devenite clasice), o restilizare
destul
de eficienta a tuturor celorlalte elemente si, bineinteles structura
tehnica
deosebit de fiabila si studiata pentru a conferi un maxim de succes
modelelor
ce vor rezulta din acest prototip (motorizarile sunt cuprinse intre 185
si 260 Cp, versiunea de top fiind denumita Q si beneficiind de
tractiune
integrala).
...
Brera
... ...
Alfa Romeo Brera (2004)
(masina de serie pregatita pentru orice fel de competitie)
"Sectiunea" sport-pur
este reprezentata printre prototipurile Alfa Romeo Style Center de
catre
modelul "Competitione" sau "8C Competitione"... 8C vine de la
traditionala
dotare a masinilor de curse cu motoare "de 8 cilindri in V" (4.2 8V
care
dezvolta 400 Cp la 7.000 rpm) si "anunta" interventia la motorizare a
celebrului
Vittorio Jano. "Competitione" este implementat fie pentru a confirma
constiinta
firmei ca a fost implicata permanent in viata sportiva auto fie a
anunta
(pur si simplu) ca avem de a face cu o adevarata masina de competie. In
sprijinul acestor afirmatii vine un "format" de 428 cm lungime, 190 cm
latime si 125 cm inaltime (ecartamentul fiind de 260 cm) cu un dinamism
"orizontal" demn de invidiat. Echilibrul stilistic pune destul de mult
accent pe aerodinamicitate si, de ce nu, pe evidentierea fortei
cauciucurilor
deosebit de late (care trebuie sa "stapaneasca" miscarea masinii de la
0 la 100 km/ h in doar 4 secunde sau... atingerea a 300 km/ h), pe
stilul
destul de retro preluat de la mai vechiul 33 Coupe Giulia TZ, pe
tehnologia
de varf incorporata in aceasta masina, etc. Ce nu se vede decat daca
intri
in masina este un bord retro de exceptie, un confort interior dintre
cele
mai bune, rafinament, etc.
... ...
8C Competitione
... ...
Competitione
... ...
Alfa Romeo Competitione (2004)
(sportiva, felina, feminina si gata de a fi implementata)
Cele
mai preferate
dotari ale masinilor sub marca Alfa Romeo sunt:
-
2, 4 usi, cu doua sau 5 locuri;
- pentru benzina motoare (cu arhitectura Twin Spark) cu 4
cilindri
in linie situate transversal in fata, cu cilindree de 1598 - 1970 cm3
sau motor 6 cilindri in V situat transversal in fata, cu cilindree de
2492
- 3179 cm3 si pentru motorina motoare cu 4 sau 5 cilindri in
linie situate transversal in fata cu cilindree de 1910 - 2387 cm3
(motorizarile cu terminatia JTD au motoare diesel);
- distributie DOHC sau OHC;
- sistem de alimentare cu injectie multipunct de benzina
sau
injectie directa de motorina cu turbosuflanta;
- tractiune pe punte motoare fata, controlata, cutie
manuala
de viteze cu 5 - 6 trepte sau automata (inclusiv cu variatie continua)
cu 4 - 5 trepte;
- suspensie pe punte McPherson cu bara stabilizatoare;
- servodirectie,
- frane cu disc sau discuri ventilate cu ABS inclus.
- consumuri de 8 - 16,5 l/ 100 km (dar, in general, in
jurul
a 10,5 l/ 100 km) pentru motoarele pe benzina si 5 - 8,1 l/ 100 km
(dar,
in general, in jurul a 7 l/ 100 km) pentru cele diesel.
Masinile
care
nu se mai produc in acest moment de catre Alfa Romeo pot fi mentinute
"pe
linia de plutire dorita de proprietarul masinii respective" prin
obtinerea
de piese de schimb de la "Logistica Ricambi" cu adresa Largo Senatore
G.
Agnelli 5 Volvera, TO (Turin), Fax 0039-011-9860739 care se ocupa numai
si numai de comenzi de piese pentru masini (Alfa Romeo) care nu se mai
produc (manuale pentru aceste tipuri de masini urmand a fi obtinute in
urma unui fax trimis la "Customer Care" la nr. 0039-011-9860053).
Nota:Caracteristicile
inserate pe parcursul acestei pagini sau al documentatiilor conexe sunt
obtinute din surse diferite, provenind in general de pe internet (chiar
daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica
responsabilitatea
sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a
uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de
raspundere
atribuibila prezentelor pagini).
(Surse: www.alfaromeo.com ; Reviste
auto: Auto
Special, Auto Catalog)
. |