Click oferta de carte Dorin M

Chrysler
Catre pagina principala...Catre paginile de studiu - To Study...Catre paginile de distractie - To Entertain...Catre paginile de lucru - To Work...Catre paginile de afaceri - To Affair Sectiune Descriere...Paginile despre Mashinutze   Paginile Cars Made in......Buton transfer Auto by dorinm... Buton SUA

         www.chryslercars.com
         Auburn Hills Detroit, SUA.
         Catre paginile SUA dorinm
         Daimler-Chrysler este cel de-al treilea mare producator american de autoturisme (si sigura care concureaza pe piata europeana cu o oferta bogata) si unul dintre cei care, incepand cu 2003, au startat modernizarea generala a modelelor lansate (se renunta la designul cab-forward, se renunta la tractiunea fata si se revine la cea "spate" la limuzinele de clasa superioara).
         Printre unităţile sale de producţie se numără concernul Magna Steyr (Austria) unde se produc, în special, modelele Voyager, Grand Voyager şi 300C Touring pentru pieţele europeană, africană, sud-americană şi asiatică. Colaborarea dintre aceştia a început în 1991 când a fost iniţiat un parteneriat între Chrysler şi Steyr Puch sub denumirea Eurostar, achiziţionat ulterior, în 2002, de grupul Daimler-Chrysler (continuând colaborarea cu concernul Magna Steyr - fost Steyr Puch).
Se remarca prin modele masive, cu o grila de radiator dominanta, o capota lunga si un spate scurt, caracteristice anilor de glorie al acestui producator (anii '60).
         Cele mai preferate dotari ale masinilor sub marca Chrysler sunt: 
Click si... foto se mareste la 600 x 800- 2, 4 usi, cu doua sau 5 locuri; 
- pentru benzina motoare cu 4 cilindri in linie situate transversal in fata, cu cilindree de 1598 - 2499 cm3 sau motor 6 cilindri in V sau in linie (atat la motoare pe benzina cat si la cele pe motorina - terminatia CRO indicand motorizarea diesel) situat transversal in fata, cu cilindree de 2736 - 3518 cm3 sau motor 8 cilindri in V situat longitudinal in fata, cu cilindree de 0000 - 0000 cm3 sau 10 cilindri in V cu 7990 cm3;
- distributie DOHC sau OHC; 
- sistem de alimentare cu injectie multipunct de benzina sau injectie directa de motorina cu turbosuflanta; 
- tractiune pe punte motoare fata, spate sau integrala (terminatia 4 AWO indicand acest lucru), controlata, cutie manuala de viteze cu 5 - 6 trepte sau automata (inclusiv cu variatie continua) cu 4 - 5 - 6 trepte; 
- suspensie pe punte McPherson cu bara stabilizatoare; 
- servodirectie; 
- frane cu disc sau discuri ventilate cu ABS inclus; 
- consumuri de 6 - 12,7 l/ 100 km (dar, in general, in jurul a 10,7 l/ 100 km) pentru motoarele pe benzina si 7,7 - 8,1 l/ 100 km pentru motoarele pe motorina.

         300M este o varianta sportiva a modelului Concorde (dar face parte si din clasa LHS) care a intentionat (din 1998) sa atace clasa superioara europeana si asupra caruia s-a intervenit prin compactizarea caroseriei. Pe lanaga acest model "relativ sport" s-a realizat si o impresionanta limuzina (deseori numita "crucisator"). Beneficiaza de un habitaclu deosebit de generos (identic... porbagajului), raportul pret/ calitate este dintre cele mai bune (ofera calitate "premium" la un pret corect), propulsia este si functioneaza cat se poate de atragator, directia si tinuta de drum nu pune nici un fel de probleme, etc. dar... are dimensiuni c-am mari pentru Europa, consuma c-am mult pentru Europa, s.a.... si este livrat in urmatoarele motorizari: 300M (viteza maxima = 235 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,2 s, putere maxima = 250 Cp), 300M 2.7 (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, putere maxima = 150 Cp), 300M 2.7 V6 (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, putere maxima = 204 Cp), 300M 3.5 (viteza maxima = 230 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,8 s, putere maxima = 254 Cp), 300M 3.5 V6 (viteza maxima = 230 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,8 s, putere maxima = 252 Cp).
         Problemele acestui model sunt reprezentate deseori de dimensiunea sa (reflectata, bineinteles si intr-un consum destul de... "american", raza de bracaj de 12 m care incurca destul de mult la intoarcerile "pe loc", cutia de viteze automata nu prea schimba intotdeauna "cum trebuie") si, bineinteles, tetierele plasate prea jos. In rest... pret rezonabil, capacitati mult imbunatatite ale trenului de rulare, s.a..

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
300M

         Din aceasta serie se mai poate aminti si de 300C asupra caruia Chrysler incearca sa faca tot ceea ce este posibil pentru revenirea in topul vanzarilor in clasa medie superioara. Este urmasul unei veritabile "muscle car" dar este ceva mai orientata catre confort si clasa, preluand diverse elemente clasice cum ar fi radiatorul proeminent al lui Dodge Magnum dar implementand si elemente noi precum capacitatea de a decupla motorul de la functionarea in opt cilindri doar la patru (in sarcina redusa). Principalele motorizari ale lui 300C sunt reprezentate de: 3.5 (viteza maxima = 219 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,2 s, putere maxima = 249 Cp), 5.7 Hemi (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,4 s, putere maxima = 340 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
300C

         Concorde este o limuzina spatioasa (clasa medie superioara) care corespunde modelului Intrepid de la Dodge (fiind unul dintre reprezentantii seriei constructive LH), cea mai cunoscuta fiind varianta de baza LX cu un motor de 250 Cp, LXI cu un motor de 225 Cp si varianta de top Limited cu motorizare mai puternica.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Concorde

         Crossfire este un coupe sportiv de elita al acestui producator, realizat in Germania (la Osnabruck de catre firma Karmann) si care ascunde sub capota sa tehnologia Mercedes SLK - are la baza platforma primei generatii de SLK (fiind evidenta o combinatie intre stilul american si tehnica germana), si se remarca in special prin capacitatile de rulare si calitatea caroseriei (are un motor de 218 Cp, care accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 6,9 s si care atinge o viteza maxima de 230 km/ h - fara a uita de varianta sportiva numita SRT-6 cu un motor de 330 Cp care ajunge la "suta" in 5 secunde). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 3.2 (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,9 s, putere maxima = 218 Cp), 3.2 Roadster (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,9 s, putere maxima = 218 Cp)

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Crossfire
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         LHS este un fel de promotor al multor tipuri si serii ale acestui producator reflectand multe din ideile conservatoare ale publicului american. Motorizarea sa tipica se bazeaza pe un motor de 253 Cp.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
LHS

         Neon este o limuzina Chrysler care se vinde numai in Europa (a fost o limuzina de tipul VW Bora iar unele motoare sunt dezvoltate in directa colaborare), modelul american fiind distribuit de firma Dodge, principala sa motorizare fiind Neon (viteza maxima = 183 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,0 s, putere maxima = 133 Cp), Neon 1.6 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,2 s, putere maxima = 85 Cp) sau Neon LE 2.0 (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,8 s, putere maxima = 133 Cp).
         Acest autoturism nu a reusit sa convinga publicul european indeosebi datorita faptului ca usile sunt cele folosite la tipurile cabrio si coupe (chiar daca a introdus pedala de acceleratie electronica), efectul fiind reprezentat de o caroserie zgomotoasa la viteza (ulterior s-a remediat acest detaliu si caroseria a devenit mai rigida) determinand imprumutarea formei generale de la fratele mai mare 300M la care s-au pastrat, di pacate, problemele legate de vizibilitatea spate. Din acest moment functionalitatea modelului a fost imbunatatita, pretul a ramas la aceeasi accesibilitate, s.a.... chiar daca mecanismul de rulare ramane foarte putin flexibil, motorizarile par "insuficiente", s.a..

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Neon

         Pacifica este un amestec intre combi, masina de teren si van. Se obtine astfel o oferta de spatiu interior cu adevarat generoasa, lucru usor de regasit si in confortul interior si dotarile care lasa de dorit doar la capitolul securitate. Principala sa motorizare beneficiaza de un motor de 250 Cp.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Pacifica

         PT Cruiser (PT = Personal Transporter) este o berlina break "nostalgica"/ retro (amintind de limuzinele anilor '30 si, care nu exceleaza din punct de vedere tehnic) cu versiuni atat pentru Europa cat si pentru SUA (motorizarile puternice fiind caracteristice) care a ajuns sa aiba statutul de "obiect de cult" atat in SUA cat si in Germania, beneficiaza si de motorizare diesel, etc., modelul 2.4 este un van, s.a. Este realizat in mai multe motorizari: PT Cruiser 1.6 (viteza maxima = 176 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,5 s, putere maxima = 115 Cp), PT Cruiser 2.0 (viteza maxima = 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,7 s, putere maxima = 141 Cp), PT Cruiser 2.2 CRO (viteza maxima = 183 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,1 s, putere maxima = 121 Cp), PT Cruiser 2.4 (viteza maxima = 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,7 s, putere maxima = 150 Cp), PT Cruiser GT 2.4 Turbo (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,5 s, putere maxima = 223 Cp), PT Cruiser Cabrio 2.4 (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,3 s, putere maxima = 143 Cp), PT Cruiser Cabrio GT 2.4 Turbo (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,6 s, putere maxima = 223 Cp).
         Acest model este destul de "acuzat" la capitolul estetica, fiind considerat "prea american" si datorita faptului ca materialele folosite pentru amenajarea habitaclului dau un aspect "ieftin", cutia de viteze nu prea percuteaza cum ar trebui, suspensia este mult prea moale, s.a. dar... directia si tinuta de drum sunt bune, stabilitatea in curbe este si ea foarte buna, ofera destul de mult spatiu datorita masivitatii sale, spatiul interior prezinta o mare variabilitate (ajungandu-se pana la crearea unui spatiu de transport similare unui monovolum, etc.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
PT Cruiser
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
PT Cruiser
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Sebring (este un model cunoscut anterior sub numele de Stratus) se vrea o limuzina de clasa medie (livrata si in variantele de coupe - pe baza unei platforme Mitsubishi sau cabrio) si beneficiaza de un aspect interior deosebit de placut, dotarile sunt pe masura, este o masina agila in special datorita directiei exacte si suspensiilor confortabile, s.a. dar prezinta o oarecare instabilitate la virajele stranse (datorita distributiei putin nestudiate a greutatii), etc....  Este livrat in urmatoarele motorizari: 2.0 (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,5 s, putere maxima = 141 Cp), 2.7 (viteza maxima = 216 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,5 s, putere maxima = 203 Cp), 2.0 Cabrio (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,3 s, putere maxima = 141 Cp), 2.7 Cabrio (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,9 s, putere maxima = 203 Cp), 2.4 (viteza maxima = 211 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,1 s, putere maxima = 150 Cp), Coupe (viteza maxima = 218 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,4 s, putere maxima = 200 Cp), 2.4 (viteza maxima = 220 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,8 s, putere maxima = 200 Cp). Se mai poate aminti de Sebring LX (motoare de 147, 163 si 200 Cp), Sebring JX (motoare de 168 Cp) si Sebring JXI Limited (motoare de 168 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
         Se remarca printr-o directie exacta si o suspensie confortabila chiar daca este un model greoi (care da oarecare instabilitate la viraje "stranse").

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Sebring
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Stratus(a evoluat la ora actuala in modelul Sebring pentru a reduce confuziile legate de multitudinea de modele, etc. - fiind comercializat prima data sub numele de Cirrus si tragandu-se din 300M) este o limuzina de clasa mijlocie bine "inrudita" cu modelele 300M usor de descris prin termenul "open air cruising car". Atrage prin unghiul de atac al parbrizului, profilul in forma de V si un spate care il catalogheaza a fi un automobil sportiv dar... are aceleasi probleme cu trenul de rulare (franele cedeaza la solicitari mari, suspensia fiind destul de rigida iar servodirectia destul de imprecisa), tetierele sunt plasate prea jos iar centurile de siguranta pe spate sunt prost pozitionate, portbagajul este destul de greu accesibil, etc. Principala sa motorizare este reprezentata de 2.0 (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 133 Cp), Stratus LE 2.0 (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 133 Cp), Cabriolet 2.0 (viteza maxima = 193 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 133 Cp), 2.5 V6 (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere maxima = 163 Cp), Cabriolet 2.5 V6 (viteza maxima = 198 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere maxima = 163 Cp), Sedan 2.7 (viteza maxima = 216 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,5 s, putere maxima = 149 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Stratus

         Town & Country este un alt van (mai mult sau mai putin minivan) al acestui producator (oferit in Europa sub numele de Voyager), cu o caroserie scurta sau lunga (variantele de baza scurte fiind denumite de public... tot Voyager) si este livrat in motorizari de 158, 180 Cp si 215 Cp, cu sau fara tractiune integrala, avand denumiri de genul LX, Limited AWD, etc.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Town & Country

         Viper este un produs comun al firmelor Chrysler si Dodge (din tribul "muscle cars"), fiind comercializat sub aceasta denumire numai in Europa, este un clasic al masinilor sportive care isi pune toata "baza" in forta bruta a motorului sau si mai putin in "chestiuni" tehnologice. Incanta prin formele sale generoase (cu adevarat feminine, prin stabilitatea relativ buna pentru conceptul sau, etc. dar... respinge prin foamea de combustibil, etc. "Manzul" nostru stapaneste 384 Cp (dati de un motor care provine de la divizia de camioane a lui Chrysler), atinge 100 km/ h in 4,6 s si are o viteza maxima de 285 km/ h.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Viper

         Voyager este unul dintre cele mai cunoscute minivan-uri (monovolum) ale acestui producator. Este construit in Austria si se remarca, printr-un spatiu interior generos, printr-o buna variabilitate dar... motorul este putin subdimensionat (cu toate ca mananca ceva mai multa benzina decat ar trebui), trenul de rulare este c-am moale (fara a oferi surprize in curbe) si exista unele sacrificii la tinuta de drum. Este livrat in urmatoarele motorizari: 2.4 (viteza maxima = 183 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,1 s, putere maxima = 147 Cp), 3.3 (viteza maxima = 179 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 s, putere maxima = 174 Cp), 2.5 CRD (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 142 Cp), Grand Voyager 2.4 (viteza maxima = 183 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,4 s, putere maxima = 147 Cp), Grand Voyager 3.3 (viteza maxima = 179 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 s, putere maxima = 174 Cp), Grand Voyager 2.5 CRD (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,1 s, putere maxima = 142 Cp), 2.8 CRD (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,9 s, putere maxima = 150 Cp), Grand Voyager 3.3 AWO (viteza maxima = 179 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 s, putere maxima = 174 Cp).
         Din experienta exploatarii acestui model se poate aminti de problemele la motorizarile diesel legate de garnitura si capacul cilindrului, la motoarele pe benzina pompa de combustibil are tendinta sa cada, furtunuri ale compresorului de incarcare turbo se desprind frecvent, furtunurile radiotorului au o cadenta destul de mare de spargere (asemenea si curelelor trapezoidale si lanturilor de transmisie, cutiile de viteze scartaie sau consuma prea mult ulei, bateria se schimba destul de des si... atentie la parbrize a caror schimbare "ustura".

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Voyager

         Dintre prototipurile produse de Chrysler putem prezenta:

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Chrysler ME Four-Twelve (2004)
(o masina cu numai 862 Cp dotare standard)

         Modelele produse in Austria sunt Voyager IV, Grand Voyager IV, 300C Touring.

         Nota: Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al documentatiilor conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe internet (chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica responsabilitatea sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de raspundere atribuibila prezentelor pagini). 
.

Powered by Medow
(2001...2012 dorinm.ro, 2005...2006 powering autodidactu.ro)