Click aici! - Doneaza si vei avea mai multe! - Finanteaza si vei fi deasupra tuturor! - Click aici!

Citroen
Catre pagina principala...Catre paginile de studiu - To Study...Catre paginile de distractie - To Entertain...Catre paginile de lucru - To Work...Catre paginile de afaceri - To Affair Sectiune Descriere...Paginile despre Mashinutze

Producator - Citroen - Franta
        www.citroen.fr
        Cedex, Franta.
       www.citroen.ro
         Bucuresti, Romania (B-dul Nicolae Titulescu nr. 95 - 105, email-uri: ats@ats.ro; champion@go.ro; etc.).

         Marca sora a Peugeot-ului (Citroen face parte impreuna cu Peugeot din 1987 din concernul PSA, in cadrul caruia detine in jur de 40 % din vanzari), se dezvolta puternic pe baza modelelor mici, compacte si atractive precum si pe caroserii tipice sau idei inovative. Schimbarea de look si atitudine din ultima vreme a factu ca acest producator sa inregistreze succese din ce mai in mai mari, revenind la ceea ce a insemnat inainte marca Citroen pentru piata autoturismelor.
Click si... foto se mareste la 600 x 800         Cele mai preferate dotari ale masinilor sub marca Citroen sunt: 
- 2, 4 usi, cu doua sau 5 locuri; 
- pentru benzina motoare cu 4 cilindri in linie situate transversal in fata, cu cilindree de 1124 - 2179 cm3 sau motor 6 cilindri in V sau in linie (atat la motoare pe benzina cat si la cele pe motorina - terminatia HDi indicand motorizarea diesel) situat transversal in fata, cu cilindree de 2946 - 0000 cm3;
- distributie DOHC sau OHC; 
- sistem de alimentare cu injectie multipunct de benzina sau injectie directa de motorina cu turbosuflanta; 
- tractiune pe punte motoare fata, spate sau integrala (terminatia 4 AWO indicand acest lucru), controlata, cutie manuala de viteze cu 5 - 6 trepte sau automata (inclusiv cu variatie continua) cu 4 - 5 - 6 trepte; 
- suspensie pe punte McPherson cu bara stabilizatoare; 
- servodirectie; 
- frane cu disc sau discuri ventilate cu ABS inclus; 
- consumuri de 6,2 - 9,8 l/ 100 km (dar, in general, in jurul a 8,4 l/ 100 km) pentru motoarele pe benzina si 4,2 - 6,5 l/ 100 km (dar, in general, in jurul a 5,8 l/ 100 km pentru motoarele pe motorina.

         Berlingo (Multispace) este considerat a fi succesorul legendarului model Renault R4 si chiar daca a fost lansat in 1997 are probleme doar cu aspectul (fiind comparat cu o broasca dintr-o carte de colorat) care este tipic unei autoutilitare "imblanzite", volumul de incarcare fiind atuul de baza al acestui model. In rest pasagerii beneficiaza de un confort care intrece asteptarile in special datorita suspensiilor foarte reusite, scaunelor ergonomice, etc. Probleme apar datorita izolarii fonice destul de slabe, in regim de suprasolicitare a motorului si cutia de viteze are probleme la intrarea in viteza a V-a. Cele mai cunoscute motorizari sunt: 1.4i (viteza maxima = 150 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,5 s, putere maxima = 75 Cp), 1.8i (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,4 s, putere maxima = 90 Cp), 1.9D (viteza maxima = 142 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 19,9 s, putere maxima = 70 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Berlingo

         Datorita numeroaselor defecte ale modelelor Citroen din anii '70 - '80 se pare ca problema fiabilitatii este in continuare de actualitate (mai ales datorita faptului ca modelul a devenit foarte popular). Din experienta exploatarii acestui model se poate spune ca nu exista defecte importante cu exceptia unor imobilizatoare electronice defecte si a pierderii ocazionale a lichidului de racire, izolat apar unele probleme la motor, apar unele uniformitati la accelerare, in special la motoarele diesel si apar unele defecte la pompele servodirectiei.

         C2 este programat a fi inlocuitorul liniei Saxo care este un nou mini (devenind, practic, cel mai mic model Citroen) care se bazeaza tehnic in special pe "mai marele" C3 (platforma scurtata a acestuia) dar beneficiaza de o dotare mai redusa (de baza fiind doar cutia de viteze Senso Drive). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.1 (viteza maxima = 158 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,1 s, putere maxima = 60 Cp), 1.4 (viteza maxima = 169 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,6 s, putere maxima = 73 Cp), 1.6 Senso Drive (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,9 s, putere maxima = 109 Cp), HDi 70cp (viteza maxima = 166 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,8 s, putere maxima = 68 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
C2
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         C3 este o masina in plina ascensiune (conform publicului), productia ei startand in 2002. Este produs intr-o relativa plaja de modele care acopera modelele Pluriel (o combinatie inteligenta intre un cabrio, coupe si pick-up si C3 XTR, cu garda ceva mai all-teren, Start & Stop care este primul automobil de serie dotat cu generator starter (creat special pentru economia de benzina). Cele mai cunoscute motorizari sunt reprezentate de: 1.1i (viteza maxima = 156 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,3 s, putere maxima = 60 Cp), 1.4i (viteza maxima = 167 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,2 s, putere maxima = 73 Cp), 1.4 16V Senso Drive (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,5 s, putere maxima = 88 Cp), 1.6 16V Senso Drive (viteza maxima = 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 109 Cp), 1.4 HDi/ HDi 70 cp (viteza maxima = 165 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,4 s, putere maxima = 68 Cp), 1.4 HDi 16V/ HDi 90 cp (viteza maxima = 177 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 90 Cp), Pluriel 1.4 (viteza maxima = 164 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,9 s, putere maxima = 73 Cp), Pluriel 1.6 16V Senso Drive (viteza maxima = 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 s, putere maxima = 109 Cp), 1.4 16V Senso Drive X-TR (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,5 s, putere maxima = 88 Cp), HDi 90 X-TR (viteza maxima = 177 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 90 Cp), Pluriel HDi 70 cp (viteza maxima = 158 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,3 s, putere maxima = 68 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
C3
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
C3
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
C3
Click si... foto se mareste la 600 x 800

         C4 este o serie nou introdusa in ideea inlocuirii modelului XSara (incepand cu noiembrie 2004) si a concurentei directe cu VW Golf (fiind denumit indirect noul Golf francez). Are la baza modelul Peugeot 307 de la care a preluat trenul de rulare, cutia de viteze, electronica, etc. (obtinandu-se o masina plina de tehnica si senzori), are un nou look specific Citroen (renuntandu-se la linia clasica a lui XSara), are o gama de dotari de serie si de optionale deosebit de puternica si inovativa (asistent electronic al sistemului de directie, etc. mergandu-se pana la implementarea unui distribuitor de parfum integrat in bordul masinii). Principalele sale motorizari beneficiaza de motoare cu puterea intre 88 si 177 Cp pentru benzina si 90 si 136 Cp pentru turbodiesel.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
C4

         C5 este un model care vizeaza deopotriva segmentul superior al clasei medii si clasa mare (modelul de varf al acestui producator pana la aparitia serie C6, moment pregatit de o restructurare foarte ampla a gamei plecand de la facelift si terminand cu implementarea ultimelor solutii tehnice), cu pretentii de noblete care imbina un inalt grad de functionalitate cu confortul si tehnica plina de nou, fiind o masina plin de tehnica si de senzori, cu sasiu "Hydractive 3", cu suspensia hidropneumatica independenta de motor in anumite situatii, garda la sol variabila in functie de viteza de rulare, etc. fara a mai vorbi despre o relativa garatie de functionare care se ridica la 200.000 de km. Paleta de motorizari se remarca prin modelele: 1.8 16V (viteza maxima = 196 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,1 s, putere maxima = 116 Cp), 2.0 16V (viteza maxima = 208 si 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,8 si 10,5 s, putere maxima = 136 si 140 Cp), 2.0 HPi (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,6 s, putere maxima = 140 Cp), 3.0 V6 (viteza maxima = 240 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,2 s, putere maxima = 207 Cp), 2.0 HDi (viteza maxima = 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,5 s, putere maxima = 109 Cp), 2.2 HDi (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 133 Cp), HDi 110 cp (viteza maxima = 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,5 s, putere maxima = 109 Cp), HDi 135 cp (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere maxima = 140 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
C5
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         C8 este un model care are ca sursa seria eurovan-urilor (fondata de PSA si Fiat) din care, pe langa C8 mai fac parte si Peugeot 806/ 807, Fiat Ulysse si Lancia Zeta/ Phedra, introdus pe piata in 2002 si care a preluat succesiunea lui Evasion. Cele mai cunoscute motorizari sunt reprezentate de: 2.0i 16V (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,2 s, putere maxima = 136 Cp), 2.2i 16V (viteza maxima = 196 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,6 s, putere maxima = 158 Cp), 3.0i V6 (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 204 Cp), 2.0 HDi (viteza maxima = 174 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,6 s, putere maxima = 107 Cp), 2.2 HDi (viteza maxima = 182 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,6 s, putere maxima = 128 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
C8

         Elysee este o limuzina produsa de Dongfeng China sub licenta Citroen, urmarindu-se din aceasta "colaborare" castigarea marii piete a Chinei si, bineinteles, de partea chineza a unei experiente de necontestat si este realizata in urmatoarele motorizari: SX 1.6 (viteza maxima = 165 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,5 s, puterea motorului = 88 Cp), VTS 16V (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,3 s, puterea motorului = 106 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Elysee

         Evasion este un van prezentat incepand cu 1994 care isi are originea intr-un joint-venture intre concernul PSA si grupul Fiat, incadrandu-se in seria euro-van. Este livrat in mai multe motorizari: 2.0i 16V (viteza maxima = 186 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,9 s, putere maxima = 136 Cp), 2.0 HDi (viteza maxima = 173 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,8 s, putere maxima = 109 Cp), 

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Evasion

         Fuckang este o alta limuzina produsa de Dongfeng (producatorul chinez care colaboreaza direct cu Citroen), produsa pe baza vechiului model ZX, orientata aproape exclusiv pietei chineze (extinzandu-se permanent oferta) si a carui principala motorizare este reprezentata de 1.4 IRPC (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,0 s, puterea motorului = 75 Cp), AXC (viteza maxima = 182 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,5 s, putere maxima = 88 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Fuckang

         Saxo este un model care incearca sa tina pasul cu VW Lupo sau Smart macar printr-o oferta de spatiu superioara (in detrimentul tetierelor prea inguste sau a scaunelor destul de neconfortabile) dar cu unele probleme la adaptarea la ultimile mode in materie de dotari (Citroen fiind nevoit odata si odata sa isi reia rolul de avangardist in domeniul autoturismelor). In fapt, precedesorul sau, modelul AX - din 1997, era considerat urmas nedemn al modelului 2CV datorita lipsei de fiabilitate dar Saxo a fost creat (si a reusit) sa elimine aceasta "linie decazuta". In rest, sasiul prezinta tendinte de subvirare in curbe (dand foarte rar probleme - acest model neavand in dotare suspensia hidropneumatica standard la produsele Citroen), cutia de viteze functioneaza normal, etc. partile relativ slabe fiind reprezentate de suspensii care functioneaza cu atat mai bine cu cat drumul este mai prost, a izolarii fonice destul de slabe, scaunele sunt fixate necorespunzator si par minuscule, fara a uita ca motorul pe benzina are prostul obicei sa arda deseori garnitura de chiulasa. In 2002 acest model a iesit complet din productie fiind inlocuit de modelul C3. Motorizarile sub care este livrat acest model sunt: 1.0X (viteza maxima = 149 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 19,1 s, putere maxima = 45 Cp), 1.1 (viteza maxima = 164 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,3 s, putere maxima = 60 Cp), 1.1X (viteza maxima = 162 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,3 s, putere maxima = 54 Cp), 1.4 (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 75 Cp), 1.4SX (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 75 Cp), 1.6 16V (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,7 s, putere maxima = 118 Cp), 1.6 16V VTS (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,7 s, putere maxima = 118 Cp), 1.5 D (viteza maxima = 158 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 18,3 s, putere maxima = 57 Cp), 1.5 DX (viteza maxima = 158 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 18,3 s, putere maxima = 54 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Saxo

         Din experienta exploatarii acestui model se poate aminti de probleme la imobilizatoarele electronice, de cele mai multe ori cauzate de bateriile descarcate ale inchiderii centralizate cu telecomanda, defecte la cureaua de distributie si la alternator (chiar daca rare), arderea garniturii de chiulasa si, specific Saxo, pierderea/ deteliorarea splintului de siguranta al cutiei de viteze (rezultand scoaterea din functiune a acesteia).

         XSara este un compact care se fabrica inca din 1997, cand a inlocuit modelul ZX (si va fi inlocuita in scurt timp cu modelul C4, cu o tendinta clara de compactizare (anuntata inclusiv de producator care doreste sa reduca acest model la taliile Golf-ului). Este un automobil agil cu performante excelente, are un sasiu confortabil si echilibrat care ofera o buna stabilitate in curbe. Habitaclul este o parte slaba a acestui model (chiar daca este generos ca spatiu), scaunele fiind destul de demodate si lipsite de "plusul" clasei si chiar si bordul este destul de lipsit de inspiratie. In fapt, acest model are mari probleme de acomodare la public fie datorita liniei clasice care iese din "obisnuinta" Citroen fie datorita unui renume ciudat al lipsei de fiabilitate (cert eliminata de acest model. Este livrat sub motorizarile 1.4i (viteza maxima = 172 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,8 s, putere maxima = 75 Cp), 1.6i 16V (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 109 Cp), 2.0i 16V (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,6 s, putere maxima = 136 Cp), 1.4 HDi (viteza maxima = 164 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,7 s, putere maxima = 68 Cp), 2.0 HDi 90 (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,2 s, putere maxima = 90 Cp), 20. HDi 109 (viteza maxima = 193 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, putere maxima = 109 Cp), Kombi 1.6i 16V (viteza maxima = 196 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,2 s, putere maxima = 109 Cp), Kombi 2.0i 16V (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,8 s, putere maxima = 136 Cp), Kombi 1.4 HDi (viteza maxima = 164 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,1 s, putere maxima = 68 Cp), Kombi 2.0 HDi 109 (viteza maxima = 194 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,8 s, putere maxima = 109 Cp), Coupe 1.4i (viteza maxima = 172 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,8 s, putere maxima = 75 Cp), Coupe 1.6i 16V (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 109 Cp), Coupe 2.0i 16V (viteza maxima = 212 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,5 s, putere maxima = 136 Cp), Coupe 2.0 HDi 90 (viteza maxima = 182 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,2 s, putere maxima = 90 Cp), Coupe 2.0 HDi 109 (viteza maxima = 193 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, putere maxima = 109 Cp), XSara Picasso (viteza maxima = 171 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,0 s, putere maxima = 95 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
XSara
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
XSara
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Din experienta exploatarii acestui model se poate aminti de: problema termostatului care deseori nu cupleaza ventilatorul rezultand supraincalzirea motorului, pierderea lichidului de racire si arderea garniturii de chiulasa (probleme mult diminuate incepand cu modelele din 1998), o alta problema este reprezentata de indicatoarele cantitatii de combustibil, consumurile mari de combustibil pentru un autoturism din aceasta clasa si baterii descarcate.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
XSara Picasso

         Xantia este un model de succes (se spune ca a redefinit calitatea incepand cu 1993 dar va fi inlocuit de modelul C5), de clasa mijlocie, cu motorizari deosebit de echilibrate cu ansamblul masinii, cu o aerodinamica deosebit de atragatoare. Hidropneumatica sa (mult imbunatatita) cu doua bile elastice pe fiecare axa ofera o suspensie deosebit de calitativa, motorul este anormal de discret dar are si bordul plasat prea jos, caldura este distribuita ineficient, scaunele nu prea sunt confortabile, tetierele sunt prea jos iar centurile de siguranta au plasamente nefavorabile (cred ca ar fi bine sa nu uitam de costurile de exploatare destul de ridicate). Motorizarile sale sunt reprezentate de: 1.8 (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,6 s, putere maxima = 90 Cp), 2.0 16V (viteza maxima = 203 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 132 Cp), 2.0 HDi (viteza maxima = 178 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,1 s, putere maxima = 90 Cp), 2.0 HDi Excel (viteza maxima = 191 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,2 s, putere maxima = 110 Cp), V6 Activa (viteza maxima = 230 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,2 s, putere maxima = 190 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Xantia

         Din experienta exploatarii acestui model se poate aminti de: probleme datorate bateriei descarcate sau defectuoase (fara a uita de unele probleme la alternator), probleme cu imobilizatorul electronic, scurgeri de ulei la motor, curele de distributie rupte (in special la modelele din 1996), tobe de esapament defecte sau probleme la releul pompei de combustibil. La motoarele diesel apar "celebrele" plafonari la accelerare, unele scurgeri ale furtunului sistemului de racire precum si defecte la sistemul de ventilatie.

         XM este un model vechi, gata de a fi inlocuit, dar care surprinde prin cutia sa inteligenta (produsa de firma germana ZF), prin suspensia hidractiva de o calitate surprinzatoare dar care are o varsta mai mare de un deceniu, tetietele sunt plasate prea jos la fel ca si spatarele scaunelor din fata care sunt prea scurte. Cele mai cunoscute motorizari sunt reprezentate de: 2.0 SX (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,8 s, putere maxima = 132 Cp), V6 SX (viteza maxima = 233 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,4 s, putere maxima = 190 Cp), Turbo D12 SX (viteza maxima = 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 109 Cp), 2.5 TD Excel (viteza maxima = 201 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,1 s, putere maxima = 129 Cp).

         Dintre prototipurile produse de Citroen putem prezenta:

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Citroen C Airdream (2003)
(succesorului lui XSara... lui XM... sau coupeului XM)

         Nota: Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al documentatiilor conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe internet (chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica responsabilitatea sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de raspundere atribuibila prezentelor pagini).
.

(2001...2007 dorinm.ro, 2005...2006 autodidactu.ro) Ultimul update: 10.Aprilie.2007

Powered by Medow