![]() |
![]() Ferrari |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() Maranello, Italia. Cel mai cunoscut producator de masini sport?!? Cert este ca modelele acestui producator se vand fara probleme indiferent de conjuncturile economice si de evenimentele majore ale omenirii (deseori cererea determinand pe acest producator sa isi depaseasca planificarile menite sa tina aceasta emblema in "limitele" impuse pentru exclusivism), demonstrand prin putere si perfectiune (sau, macar, aproape) ca poate oricand sa fie regele motorsportului. 360 este seria supersportiva compusa din STR (Challenge Stradale) si coupe-urile Modena si Spider imbunatatita permanent catre o versiune accentuat sportiva (care salta corespunzator si preturile de achizitie). Beneficiaza si ele de noua orientare a acestui producator catre caroseriile de aluminiu, prezinta caracteristici optice, tehnice, etc. de masini sport fara probleme (Modena si Spider fiind ceva mai temperate, Challenge Stradale fiind varful nervozitatii), etc. etc. etc. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: STR (viteza maxima = 300 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 4,1 s, putere maxima = 425 Cp), Modena (viteza maxima = 296 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 4,5 s, putere maxima = 400 Cp), Spider (viteza maxima = 293 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 4,6 s, putere maxima = 400 Cp).
456M este o serie de modele ceva mai sobre, cica "mai de strada" la care cea mai cunoscuta motorizare este GT (viteza maxima = 302 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 5,2 s, putere maxima = 442 Cp). 550 este seria de modele care au lansat renumele "Maranello", modelul care a inlocuit Testarossa (se spune ca din motive de eficienta, seria mica fiind nerentabila cand se "exploateaza" doua modele). La baza tehnica a acestui model stau acumularile modelului 456 care, la randul lui va deveni platforma pentru modelul Barchetta. Motorizarile sale raman tipic in jurul valorilor de 485 - 500 Cp. 575M Maranello model de doua locuri, proiectat mai mult ca un "gran turismo de moda veche", fiind si masina cu care Ferrari si-a facut intrarea in "lumea motoarelor cu 12 cilindri". La acest model s-a lucrat foarte mult la realizarea unui echilibru "de strada", motorizarea nervoasa" fiind foarte bine echilibrata cu un interior luxos si deosebit de functional si confortabil, ajungandu-se la consideratii care declara ca ar fi cea mai buna masina sport, fara a uita ca in 2002 a beneficiat de un facelift discret (de unde si litera M de la "modificata" din denumire) si de aparitia versiunii GTC ceva mai sportiva. Principala sa motorizare este reprezentata de: 575M (viteza maxima = 325 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 4,2 s, putere maxima = 515 Cp). 612 Scaglietti este modelul cel mai nou al acestui producator, cel care va inlocui veteranul 456 GT (produs din 1992). Este desenat de Pininfarina, perfectionat de canadienii de la Alcoa, produs in "proaspat" achizitionatele uzine Scaglietii, etc. Este un coupe de doua locuri (dar si varianta 2 + 2) si este primul Ferrari cu caroserie din aluminiu, ofera ceva mai mult spatiu interior decat alte modele Ferrari, elementele tehnice implementate asigura o tinuta de drum si o maniabilitate de exceptie, luxul si confortul nu ocupa ultimul loc in lista, s.a. obtinandu-se un automobil sport de rasa. Bineinteles ca este conceput ca o noua generatie care se si vrea de succes, avand motorizari de 540 Cp, cutie de viteze de formula 1, in ideea abordarii unui stil sobru sportiv. Principala sa motorizare este reprezentata de: 612 (viteza maxima = 315 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 4,2 s, putere maxima = 540 Cp).
Enzo este o serie limitata, un supercar, coupe cu pret pe masura, mai ales ca vorbim despre cea mai rapida masina sport a momentului. S-a lucrat foarte mult la usurarea modelului, la superdotarea tehnologica a acestuia, la motorizarea tipica formulei 1 (viteza maxima = peste 350 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 3,6 s, putere maxima = 660 Cp), la o aerodinamica de exsceptie, s.a. fara a uita de faptul ca numarul de modele planificate se vinde inainte de a fi produse... Nota:
Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al documentatiilor
conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe internet
(chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica responsabilitatea
sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a
uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de raspundere
atribuibila prezentelor pagini).
|
![]() |