![]() |
![]() Fiat |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Torino, Italia. www.autoitalia.ro Bucuresti, Romania (Sos. Pantelimon nr. 248-250, e-mail-uri: perugia@rdsnet.ro; sales@auto-torino-ro). Fabrica
Italiana de
Automobile Torino (FIAT) incearca in ultima vreme ca prin ofensiva de
noi
modele sa isi asigure un loc cat mai bun pe piata vanzarilor (sa nu
spunem
ceva legat de supravietuire), fie macar pe baza traditiei anterioare
incontestabil
acumulate. Trecerea timpului a insemnat o extindere a grupurilor de
productie
Fiat in Argentina (divizie careia ii merge la fel de greu ca si firmei
mama), Brazilia (poate singura filiala care ii merge foarte bine - fie
datorita politicii de vanzari fie datorita unui joint-venture in
producerea
motorizarilor cu General Motors), fara a uita de faptul ca actualul
presedinte
al grupului FIAT nu este altul decat Luca di Montezemolo care a condus
anterior Ferrari pe drumul succesului. Albea este produsa (in Turcia de catre uzinele Tofas) in variantele 1.6 16V (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,8 s, putere maxima = 103 Cp). Barchetta este un veritabil si clasic roadster cabrio sport care a trait clipa unui deceniu de existenta si, din acest motiv, isi etaleaza experienta acumulata printr-un facelift cu rezultate placute si cu o semnificativa imbunatatire a perfomantelor de rulare. Este considerat a fi cel mai ieftin roadster italian remarcandu-se si printr-o linie fina a caroseriei, sunet placut al motorului, detalii simpatice, este foarte manevrabil si sportiv, dotarile de siguranta sunt din cele mai multumitoare, etc. chiar daca unii comenteaza ca manerele usilor nu prea sunt practice, acoperisul este obositor la "amplasare", pe drumuri proaste isi pierde stabilitatea, etc. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.8 16V (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,9 s, puterea motorului = 131 Cp). Bravo/
Brava/ Marea este o serie compacta, cea mai mare a
acestui
producator (care are ca punct de plecare modelul Tipo), caracterizata
printr-unul
dintre cele mai bune rapoarte pret/ calitate, acoperind aproape toate
nevoile
clientilor, chiar si in conditiile in care se urmareste inlocuirea
acestuia
cu modelul Stilo. Motorizarile se remarca prin fiabilitate, consumuri
reduse
si performante deosebite, dotarile tehnice tin pasul cu moda dar,
frumusetea
este rareori si practica si portbagajul este destul de mic, este bine
sa
se evite supraincarcarea masinii deoarece apar probleme ale tractiunii
combinate cu cele ale trenului de rulare, suspensia este moale si da
destul
de des gtrepidatii neplacute, unele motorizari consuma cam mult,
sistemul
de franare oboseste relatv repede la solicitari constante, tetierele
din
spate sunt prea joase... Cele mai cunoscute motorizari sunt
reprezentate
de: 80 16V SX (viteza maxima = 173 km/ h, acceleratie la 100 km/ h =
13,0
s, puterea motorului = 82 Cp), 100 16V SX (viteza maxima = 180 km/ h,
acceleratie
la 100 km/ h = 11,5 s, puterea motorului = 103 Cp), 115 16V ELX (viteza
maxima = 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,3 s, puterea
motorului
= 113 Cp), TD 75 SX (viteza maxima = 165 km/ h, acceleratie la 100 km/
h = 15,1 s, puterea motorului = 75 Cp), TD 100 SX (viteza maxima = 180
km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, puterea motorului = 100 Cp),
JTD 105 HSX (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,6
s, puterea motorului = 105 Cp). Cinquecento/
500 este adevarata masina de oras a acestui
producator,
fiind considerata predecesoarea lui Smart, principalul accent fiind pus
pe aspectul practic (masina care intruchipeaza conditiile minime pentru
un automobil de oras). Problemele sale sunt reprezentate de faptul ca
calitatea
prelucrarii nu se ridica nici pe departe la nivelul unui autoturism
modern
(in interior nu se poate strica nimic deoarece echiparea este foarte
saraca),
esapamentul este expus la rugina, busoanele blocate nu sunt ceva greu
de
intalnit, capitolul siguranta nu prea are cumj sa fie "bine scris",
etc.
in schimb tractiunea si manevrabilitatea sunt bune, tinuta de drum
asemenea,
chiar daca in curbe apare tendinta de subvirare. Doblo este unul din monovolumele mai mari ale acestui producator gandit a fi o masina de agrement multilaterala (considerat a fi unul dintre cele mai practice minivanuri), exceland in ceea ce priveste oferta de spatiu, vederea panoramica este excelenta (datorita suprafetei mari reprezentate de parbrizuri), modernizari (ultimele au schimbat bordul si scaunele), trenul de rulare este destul de echilibrat, echipamentul de siguranta este mai mult decat complet, etc.. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.2 (viteza maxima = 142 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 18,9 s, puterea motorului = 65 Cp), 1.6 16V (viteza maxima = 168 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 s, puterea motorului = 103 Cp), 1.3 JTD (viteza maxima = 145 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,1 s, puterea motorului = 70 Cp), 1.9 D (viteza maxima = 141 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 20,9 s, puterea motorului = 63 Cp), 1.9 JTD (viteza maxima = 168 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,4 s, puterea motorului = 100 si 105 Cp). Ideea este noul concept de monovolum (minivan) cu care doreste Fiat sa isi innoiasca conceptul de piata si oferta de modele din aceasta categorie. Se remarca printr-un spatiu interior si portbagaj incapator si modulabil, un caracter practic al interiorului dintre cele mai pregnante, etc. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.2 16V (viteza maxima = 163 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,5 s, puterea motorului = 80 Cp), 1.4 16V (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, puterea motorului = 95 Cp), 1.3 JTD 70 16V (viteza maxima = 159 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,4 s, puterea motorului = 70 Cp), 1.9 JTD 100 8V (viteza maxima = 179 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, puterea motorului = 100 Cp). Mareea este un model care a ramas neschimbat (fiind produs in Turcia) si principala sa varianta este 1.6 (viteza maxima = 187 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 103 Cp). Multipla face parte din seria de monovolume ale acestui producator si vine cu un bot original (convinge printr-un stiling original chiar si dupa modificarile de la finele lui 2004), cu o oferta de spatiu medie (multi spun insuficienta), habitaclu placut (la care putea sa se dea mai multa atentie detaliilor), trenul de rulare nu prea da probleme fiind chiar unul dintre cele bune (cu exceptia colaborarii cu cutia de viteze la intrarea in marsarier), motorizarile sunt puternice si economice (chiar daca destul de zgomotoase), etc., fara a mai lua in calcul faptul ca este un model permanent imbunatatit. Si la acest model producatorul asigura o vedere panoramica maxima, s-au implementat motorizari si cu gaze naturale sau GPL, dar... sunt unele probleme la deschiderea portbagajului si a actionarii electrice a geamurilor, etc. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.6 16V (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 s, puterea motorului = 103 Cp), JTD 105 ELX (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,4 s, putere maxima = 105 Cp), 1.9 JTD (viteza maxima = 176 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,4 s, puterea motorului = 115 Cp). Palio
este un model combi proiectat de catre Centro Stile (Italia) si produs
in Brazilia, ajuns deja la a treia generatie (printr-un facelift cu
semnatura
Giorgio Panda este un vechi model al acestui producator specializat in productia de masini mini, direct derivat din Seicento (sau, cel putin, "crescut impreuna"). El este fabricat acum in Polonia fiind aproape complet modificat (imbunatatit) doreste sa inlocuiasca complet atat vechea imagine a lui Panda cat si modelul 600, fie prin faptul ca place datorita infatisarii sale elegante si originale, fie prin spatiul interior "foarte" modulabil, manevrabilitatii si agilitatii, directiei usor controlabile, ofertei de caroserii multiple (care merge pana la genul "mini SUV", etc.. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.1 (viteza maxima = 150 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,0 s, puterea motorului = 55 Cp), 1.1 8V (viteza maxima = 150 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,0 s, puterea motorului = 54 Cp), 1.2 (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,0 s, puterea motorului = 60 Cp), 1.2 8V (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,0 s, puterea motorului = 60 Cp), 1.3 JTD 16V (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,0 s, puterea motorului = 70 Cp). Punto
este un model mic, cel mai vandut model din programul acestui
producator,
cu un design modernist (printre cele mai vandute modele din clasa sa si
care are ca predecesor modelul Uno) care prezinta unul Seicento/ 600 este un model mic, sprinten si agil, predestinat sa fie masina de oras, evoluat din modelul cinquecento, cu un aspect modern, conceput pentru traficul urban, produs in Polonia (dar care va fi scos sau inlocuit din productie). Portbagajul este spatios chiar daca marginea sa superioara deranjeaza (la fel ca si incuietoarea proeminenta) si in spatiul interior este redus (locurile din fata sunt inguste iar cele din spate stramte) si lipsesc locurile de depozitare si aproape tot ceea ce poate creste gradul de confort. Important este ca producatorul face pas cu pas eforturi de a imbunatati calitatea prelucrarii Cele mai cunoscute motorizari sunt reprezentate de: Seicento (viteza maxima = 150 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,5 s, puterea motorului = 55 Cp), Young (viteza maxima = 150 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,8 s, puterea motorului = 55 Cp), 1.1 (viteza maxima = 150 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,5 s, puterea motorului = 55 Cp). Siena este o limuzina produsa de diviziile braziliana si argentiniana a Fiat, derivata din modelul Palio, in ideea de a lansa noi standarde auto pe piata Sud Americana. Insa... inca se asteapta confirmarea prin vanzari, mai ales datorita recesiunii deosebite din aceste zone. Principalele motorizari sunt reprezentate de: 1.3 8V (viteza maxima = 157 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,4 s, puterea motorului = 70 Cp), 16V (viteza maxima = 168 si 186 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 si 10,2 s, puterea motorului = 82 si 103 Cp). Stilo este un nou model al clasei compacte care doreste sa atace pozitia "VW & Co" compensand vanzarile mici inregistrate cu modelele Bravo si Brava care aveau aceleasi "obiective", in special prin intermediul spatiosului combi MultiWagon. Cel mai important avantaj al modelului il constituie spatiul interior (cu numeroase detalii practice), portbagajul este destul de voluminos, suspensia este buna, precizia servodirectiei electrice este impresionanta, nivelul de siguranta este ridicat. Probleme se pare ca exista doar in ceea ce priveste calitatea prelucrarilor care nu tin pasul cu concurenta... Principalele motorizari sunt reprezentate de: 1.2 16V (viteza maxima = 166 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,6 s, puterea motorului = 80 Cp), 1.6 16V (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,8 s, puterea motorului = 103 Cp), 1.8 16V (viteza maxima = 199 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, puterea motorului = 133 Cp), 2.4 20V (viteza maxima = 215 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,9 s, puterea motorului = 170 Cp), 1.9 JTD 80 (viteza maxima = 167 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,0 s, puterea motorului = 80 Cp), 1.9 JTD 115 (viteza maxima = 189 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, puterea motorului = 115 Cp). Strada este un mic pick-up produs si de dizivia din Brazilia sub numele acestui producator, care a fost dezvoltat pornind de la modelul Palio. Se remarca prin faptul ca a fost creat pentru a oferi o putere maxima comparativa la dimensiunile sale. Ulysse este un alt monovolum (cel mai mare van al acestui constructor, realizat in colaborare cu concernul PSA), care se numara printre cei mai vechi reprezentanti ai clasei sale, fapt pentru care beneficiaza de un echilibru masina/ client demn de invidiat, fiind catalogat ca fiind un monovolum de calitate superioara. Dotarile de serie sunt dintre cele mai bune si satisfac aproape orice gust, interiorul este confortabil si placut (chiar daca tetierele nu sunt reglabile si in ceea ce priveste siguranta apar probleme datorita bordului dur si plin de canturi), rularea este buna, cu tren de rulare impecabil, pozitia pe carosabil este buna, s.a. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 S (viteza maxima = 177 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,1 s, putere maxima = 121 Cp), 2.0 16V (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,2 s, puterea motorului = 136 Cp), 3.0 V6 24V (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, puterea motorului = 204 Cp), 2.0 16V JTD (viteza maxima = 174 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,4 s, puterea motorului = 109 Cp), 2.2 16V JTD (viteza maxima = 182 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 s, puterea motorului = 128 Cp). Uno/ Uno Mille este produs de divizia braziliana a FIAT si este un model mic, un veteran al pietei care ramane mereu tanar, complet descris de termenul de "ieftin dar merge" fiind cea mai ieftina masina oferita de FIAT Brazilia). A fost imbunatatit printr-un facelift care i-a schimbat partea frontala si i-a imbunatatit spatele, fara "aplicatii" la nivelul motorizarii. Cea mai cunoscuta motorizare a sa este 1.0 (viteza maxima = 151 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,2 s, puterea motorului = 55 Cp). Dintre prototipurile produse de Fiat putem prezenta:
Nota:
Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al
documentatiilor
conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe
internet
(chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica
responsabilitatea
sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a
uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de
raspundere
atribuibila prezentelor pagini). |
![]() |