Ford
Catre pagina principala...Catre paginile de studiu - To Study...Catre paginile de distractie - To Entertain...Catre paginile de lucru - To Work...Catre paginile de afaceri - To Affair Sectiune Descriere...Paginile despre Mashinutze   Paginile Cars Made in......Buton transfer Auto by dorinm... Australia

Producator - Ford - SUA
         www.fordvehicles.com
         Deaborn, SUA.
         
Catre pagina de prezentare a SUA

         Este unul dintre cei mai celebri si mai vechi producatori de automobile (de curand a fost sarbatorit un secol de activitate), recunoscut ca fiind primul producator de automobile de serie (prin celebrul model Ford T). Si, tocmai datorita acestei indelungate activitati, a fost implementat motto-ul "Living Legends" care a determinat o reconsiderare destul de importanta a mai multor modele produse de acesta. Forta si experienta sa se manifesta si prin intermediul diviziilor producatoare din Australia (unde exista unele probleme actuale care se pare ca vor fi remediate relativ rapid), Brazilia (care se axeaza pe productia de automobile moderne, principalul lor produs fiind Ford Ka), Mexic, Europa - Germania (cu mari, mari probleme legate de vanzari) si Austria, Africa de Sud, India.

         Contour este o limuzina (inrudita cu modelul european Mondeo) nici prea noua nici prea veche dar care are probleme in ceea ce priveste "acceptarea" ei de catre public si care este transferata acum la divizia din Mexic a acestui producator. Principala lui motorizare este SVT (putere maxima = 200 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Contour

         Cougar este sora mai mare a Pumei avand aceeasi destinatie sport temperata (dorind a fi in primul rand o masina uzuala care, eventual, sa prezinte "rezerve" sport). Este construit pe sasiul lui Mondeo, pretul este acceptabil, are o oferta de spatiu buna, tinuta de drum este orientata spre confort, suspensia fin  reglata, etc. In  contrast vin de la un bord cu prea mult plastic, calitatea prelucrarii care lasa in unele locuri de dorit, propulsia este destul de nearmonica, apar zgomote deranjante la viteze mari, s.a. Principala sa motorizare este reprezentata de: 2.5 24V (viteza maxima = 225 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,6 s, putere maxima = 170 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Cougar

         Crown Victoria este un model considerat a fi ultima limuzina clasica/ traditionala (liniile sale sunt foarte conservatoare) produsa in SUA, vesnic recomandata de confortul, forta si, de ce nu, prestanta garantat oferita (de exemplu acest model este foarte apreciat de politistii americani). Acest "street cruiser" are marele dezavantaj de a beneficia de motorizari depasite din punct de vedere tehnic, numai modelele mai noi avand motorizarile "de rigoare". Principala sa motorizare este reprezentata de: 4.6 (putere maxima = 235 Cp), valorile motorizarilor variind intre 180 si 239 Cp.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Crown Victoria
Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Econoline este un van mare care se apropie de o autoutilitara, bazat pe platforma tehnica a pick-up-urilor F150, cu o oferta destul de mare de versiuni, motorizari, volume, etc.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Econoline

         Ecosport este un tot-teren/ automobil de teren "autohton" diviziei braziliene a Ford care se bazeaza pe un echilibru maxim al raportului pret/ calitate (din aceste motive fiind un model foarte apreciat). Acest SUV foarte compact este deseori comparat cu modelul Ford Fusion dar el este, in realitate, o combinatie intre o platforma Fiesta mai veche (European-Courier) si pick-up-ul F 250. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.0 8V Supercharger (viteza maxima = 157 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,8 s, putere maxima = 95 Cp), 2.0 16V (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,3 s, putere maxima = 143 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Ecosport

         Endeavour este un SUV realizat pe baza pick-up-ului Ranger, cu elemente tehnice de la Mondeo, asamblat in India si Thailanda. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.50 TD (putere maxima = 119 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Endeavour

         Escape este un model mic/ cel mai mic al acestui producator, sport utility (implicit caroserie tot-teren), realizat in colaborare cu Mazda Impartind partea mecanica si caroseria cu Mazda Tribute), destinat mai mult rulajului pe sosele asfaltate. Datorita unei politici proprii acest model este vandut in Europa sub numele de Maverick si, Mazda, ca partener la realizarea sa in comercializeaza sub numele de Tribute. In 2005 este programat un nou facelift pentru acest model. Principala sa motorizare este reprezentata de: 4x4 (putere maxima = 201 Cp), Escape (putere maxima = 153 Cp), XLT 4x4 (putere maxima = 130 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Escape
Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Escort este adversarul "matur" (atat din punct de vedere al varstei sale cat si al calitatilor oferite clientului) al lui VW Golf, construit in paralel cu Ford Focus care l-a si inlocuit. La ora actuala este produs si in Argentina si Brazilia. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.8 LX (viteza maxima = 186 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,0 s, putere maxima = 116 Cp), 1.8 D LX (viteza maxima = 153 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,5 s, putere maxima = 60 Cp), 1.8 Ghia (viteza maxima = 186 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,0 s, putere maxima = 116 Cp).
         Din experienta exploatarii acestui model se poate aminti de: defectiunile de motor sunt destul de dese (zgomotele ciudate le preced), garniturile de chiulasa se ard frecvent, curelele de distributie se rup, surprinzator de des apar probleme la cutia de viteze, destul de des au aparut netanseitati la caseta de directie precum si rupturi la sudura esapamentului, o uzura extrem de mare a fost intalnita la mecanismul de blocare a volanului, cheile de contact se rup, placutele de frana se uzeaza rapid. La capitolul electric principalele probleme apar de la pompa de benzina, iluminatul bordului, declansarea eronata a senzorului de airbag-uri si defectiuni la imobilizatorul electronic, iar la motorizarile diesel apar probleme la demaror.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Escort

         Excursion este cel mai mare SUV din SUA, depasind chiar si modelul Suburban al Chevrolet-ului, bazat pe sasiul vechii serii 350 de pick-up-uri, in special cele heavy duty din clasa F. Nu se poate ca spune ca ii lipseste ceva ci doar ca... este prea american... Motorizarea de baza este 4x4 6.0L (putere maxima = 325 Cp), Limited (putere maxima = 255 Cp), 5.4 L (putere maxima = 255 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Excursion

         Expedition este tot un SUV mare si greu, realizat pe sasiul seriei F150, care ofera mai mult loc decat modelul Explorer, asupra caruia Ford se axeaza in special in ceea ce priveste confortul si utilitatea. Principalele sale motorizare sunt reprezentate de: 4.6 L (putere maxima = 232 Cp), 5.4L (putere maxima = 260 Cp), XLT 4x4 (putere maxima = 240 Cp), 4x4 5.4 L (putere maxima = 260 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Expedition

         Explorer este cel mai vandut model sport utility vandut in SUA fiind produs intr-o mare varietate de modele. Legat de modele se poate aminti ca unii catalogheaza modelul Explorer Sport Trac ca fiind un model distinct dar, analizand mai vechile modele sub numele Explorer se poate sesiza ca au mai existat astfel de variante (pick-up cu 4 usi tip SUV). Primul lucru care se poate sublinia despre acest model este pretul c-am mare dar care ofera o multitudine de recompense cum ar fi un set complet de dotari care acopera aproape orice dorinta dar... consumurile se mentin in limitele c-am mari ale americanilor si, ciudat, Explorer nu prea fost conceput ca sa fie un SUV destinat marilor aventuri fiind mai mult un model de "penetrabilitate medie" destinat terenurilor mai blande sau excusiv asfaltului.. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: Limited (viteza maxima = 196 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,0 s, putere maxima = 204 Cp), Explorer (putere maxima = 210 Cp), Explorer 4x4 (putere maxima = 239 Cp), Explorer Sport Track 4x4 (putere maxima = 210 Cp), Eddie Bauer 4x4 (putere maxima = 210 Cp), 4.6 AWD (putere maxima = 239 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Explorer
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Explorer
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         F-150/ 250/ 350 este o serie de pick-up-uri (seria F) tipic americane in care acest producator isi pune mari sperante in ceea ce priveste cresterea vanzarilor (chiar daca este cel mai bine vandut pick-up din SUA), in special datorita istoricului modelului sau precursor care a fost considerat cel mai de succes si cel mai fiabil model american (F 150 este considerat a fi proiectat pentru transport de persoane si auxiliar "eforturi" comerciale, pe cand F 250 si 350 sunt dedicate scopurilor comerciale). Noul model se remarca prin dotari dintre cele mai bune si o configurare mai buna a spatiului interior. Principalele sale motorizari sunt reprezetate de: Regular Cab (putere maxima = 231 Cp), Super Duty Regular Cab (putere maxima = 260 Cp), Super Duty Crew Cab (putere maxima = 325 Cp), WS 4x (putere maxima = 220 Cp), Super Duty XLT (putere maxima = 260 Cp), 4x4 (putere maxima = 300 Cp), F350 Super Duty Lariat 4x4 (putere maxima = 310 Cp), F 150 (putere maxima = 231 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
F 150/ 250
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Fairlane este un model derivat din modelul Falcon, principalul produs al diviziei Ford australiene. Se "prezinta" ca o limuzina de clasa mijlocie si are ca principale motorizari elemente relativ similare modelului de baza, cum ar fi:  4.0 (putere maxima = 248 Cp), 5.4 V8 (putere maxima = 299 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Fairlane

         Falcon este unul dintre modelele nou introduse de divizia australiana a Ford (produs exclusiv aici - fiind si principalul produs) care, impreuna cu modelul Fairmont, Fairlane, pick-up-ul Pursuit Ute si LTD mai au ceva de rulat pana isi vor dovedi calitatile "confirmate" de public. Fairlane si LTD sunt versiuni alungite ale lui Falcon, celelalte fiind modele relativ diferite, realizate in ideea oferirii unei game complete de masini catre clientii Ford din Astralia. Eforturile acestui producator nu se orienteaza numai asupra gamei de modele ci si in modernizari (Fairlane si LTD fiind cele mai noi beneficiare ale unor astfel de "interventii") ci si asupra ofertei de modele sport (cum ar fi Fairlane G220) sau de masini sub sigla FPV (Ford Performance Vehicle) cum ar fi unele modele de Falcon si pick-up-ul Ute. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 4.0 (putere maxima = 212 si 248 Cp), 4.0 LPG (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,0 s, putere maxima = 212 Cp), 5.4 V8 (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,9 s, putere maxima = 299 Cp), XR6 Turbo (viteza maxima = 230 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,8 s, putere maxima = 326 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Falcon
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Falcon.........................................Fairlane..........................................LTD

         Fiesta este un model din clasa mica care a atras intotdeauna doar prin pretul sau, eforturile ca acest model sa fie "in top" (numeroase facelift-uri, prelucrare de calitate buna, numeroase motorizari de "imbunatatire") nu au dat rezultate niciodata (in special datorita concurentei, cum ar fi Opel Corsa, care sunt vazute mai bine). Acest model reprezinta unul din principalele produse ale diviziei Ford Brazilia dar modelul este adaptat gusturilor acestei piete, principalulu lor produs fiind un model mai vechi numit Street. Cu toate acestea producatorul acorda atentie maxima modelului si intervine constant prin noi facelifturi, noi dotari, etc. si se ajunge pana la modelel de lux cum ar fi Ghia cu o tendinta clara de a pastra elementele traditionale/ "de marca" ale Ford fapt care avantajeaza evident evolutia modelului. Divizia din Europa dezvolta la maxim posibilitatile acestui model ajungandu-se pana la modele sport care imprumuta motorizari de la modelul Mondeo, asigurandu-se performante dinamice de varf. In dezavantajul sau exista materialele plastice "de habitaclu" ieftine, centura de siguranta este necoresopunzator amplasata, motorizarile permanent invechite sau care dau zgomote ciudate (dand "senzatia" de ambreiaj uzat). Trenul de rulare a fost imbunatatit continuu fiind apreciat a fi bun (chiar daca exista tentinte de subvirare in curbe) dar... se pare ca acest model este deja in faza de "inlocuire" sau modernizare (cresterea fiabilitatii si a gradului de siguranta). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.25 (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,7 s, putere maxima = 75 Cp), 1.3 (viteza maxima = 150 - 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 18,8 - 15,8 s, putere maxima = 58 - 70 Cp), 1.4 (viteza maxima = 166 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,5 s, putere maxima = 80 Cp), 1.4 16V (viteza maxima = 166 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,2 s, putere maxima = 80 Cp), 1.4 TDCi (viteza maxima = 164 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,8 s, putere maxima = 68 Cp), 1.6 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,8 s, putere maxima = 100 Cp), 1.6 16V (viteza maxima = 184 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,6 s, putere maxima = 100 Cp), 1.8 D (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,6 s, putere maxima = 60 Cp), Fiesta 1.0 Street (viteza maxima = 156 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,7 s, putere maxima = 65 Cp).
         Din experienta exploatarii acestui model se poate aminti de: motoare supraincalzite sau serios avariate ca rezultat al unor contacte corodate, cu garniturile de chiulasa prajite "ca premiu" (pana la finele anilor '90) si al unor cabluri intrerupte la supapa de injectie, au existat probleme la contactul de pornire, protectia anticoroziva este destul de slaba (in special la modelele cu catalizator), din cauza contactelor ruginite stergatoarele pentru hayon s-au defectat, parbrizul si hayonul are deseori neetanseitati, articulatiile puntilor din fata cedeaza deseori, cutia de viteze, ambreiajul, frana de mana si functionalitatea sistemului de directie trebuie verificate permanent. Nu trebuie sa uitam de bateriile care se descarca brusc, servodirectiile neetanse, alternatoarele si demaroarele defecte si curelele trapezoidale rupte.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Fiesta
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Fiesta
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Fiesta
Click si... foto se mareste la 600 x 800
Fiesta Street

         Five Hundred/ 500 este un "nou" model lansat de acest producator in ideea completarii ofertei de limuzine cu amprente americane. Chiar daca este criticat de catre "meseriasii" americani este o masina pe cat de plina de muschi, pe atat de bine echilibrata din punct de vedere tehnic si al ofertei de confort. Principala sa motorizare beneficiaza de un motor de 200 Cp.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Five Hundred

         Focus este unul din modelele compact de succes ale acestui producator (statistica vanzarilor indicand o crestere constanta, in special in baza renumelui Click si... foto se mareste la 600 x 800modelului sportiv, versiunea cea mai sportiva purtand numele de ZX) care a ajuns in octombrie 2004 la cea de a doua generatie (care are ca platforma tehnica "mostenirile" de la monovolumul compact C-Max) si care este caracterizat printr-o usurinta impresionanta in conducere (rezultat al echilibrului dintre stabilitate si directia foarte fina), un demaraj foarte bun, sistem de rulare performant, sistem de directie exact, portbagaj incapator, tinuta de drum demna de laudat, etc. doar elasticitatea dand de dorit si lipsa spatiilor de depozitare. Oricum, se pot aduce critici locurilor din spate care sunt prea inguste, inchizatoarea portbagajului, conform proastei traditii a firmei Ford, are ceva negativ aparte (in cazul nostru nu este corelata la inchiderea centralizata), scaunele prea moi dau probleme in ceea ce priveste perceptia confortului, etc.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.4 (viteza maxima = 171 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,4 s, putere maxima = 75 Cp), 1.4 16V (viteza maxima = 171 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,1 s, putere maxima = 75 Cp), 1.6 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 100 Cp), 1.6 16V (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,3 s, putere maxima = 100 Cp), 1.6 TDi (viteza maxima = 167 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,7 s, putere maxima = 75 Cp), 1.8 (viteza maxima = 198 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,3 s, putere maxima = 115 Cp), 1.8 16V (viteza maxima = 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, putere maxima = 115 Cp), 1.8 TDi (viteza maxima = 184 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,4 s, putere maxima = 90 Cp), 1.8 TDCi (viteza maxima = 196 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,8 s, putere maxima = 115 Cp), 2.0 (viteza maxima = 201 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,3 s, putere maxima = 130 Cp), 2.0 16V (viteza maxima = 201 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,2 s, putere maxima = 130 Cp), 2.3 (viteza maxima = 215 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,8 s, putere maxima = 148 Cp), ST 170 (viteza maxima = 216 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,2 s, putere maxima = 173 Cp), RS (viteza maxima = 232 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,7 s, putere maxima = 215 Cp).
         Versiunea combi a acestui model este denumita Turnier.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Focus
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Focus
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Focus
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Pentru acest model nou intrate in scena sunt automobilele Ford Focus produse in Germania care vin cu linii specific europene, bine pierdute in detaliile americane, atacand linia vanurilor compacte, prin intermediul liniei Focus C-Max. Ele sunt construite pe platforma viitorului Focus II rezultand o masina dintre cele mai bune (nu trebuie pierdut din vedere ca toate modelele de Focus nu difera prea mult intre ele, diferita fiind politica tunning-urilor si a dotarilor de serie comparativ cu optionalele puse la dispozitie). Deci, avem de a face cu un monovolum compact cu o buna variabilitate a spatiului interior, dotari la nivel cel putin european, o manevrabilitate si un confort al suspensiei cu care producatorul se mandreste, s.a. Principalele motorizari ale acestui model sunt reprezentate de: 1.6 16V (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,8 s, putere maxima = 100 Cp), 1.8 16V (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,8 s, putere maxima = 120 Cp), 1.6 TDCi (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,3 s, putere maxima = 109 Cp), 2.0 TDCi (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,6 s, putere maxima = 136 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Focus C-Max
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Freestar este un amestec intre minivan si combi care doreste sa completeze sortimentul ofertei generale Ford (in trecut se numea Windstar), totul fiind axat pe un calcul bine gandit al compromisului intre oferta de spatiu, pret si echiparea si siguranta neobisnuite pentru SUA. Principala sa motorizare beneficiaza de 201 Cp.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Freestar

         Freestyle este un model lansat consecutiv cu Five Hundred, conceptia fiind similara cu diferenta ca reprezinta o combinatie intre un SUV si un combi de oras cu o variabilitate destul de avansata. Concurenta "nedeclarata" cu modelul Escape face ca aceasta masina sa beneficieze de multe elemente tehnice dintre cele mai bune, motorizarile plecand de la motoare de 200 Cp.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Freestyle

         Fusion este un model care combina berlina cu modelele SUV si combi chiar daca se bazeaza pe modelul Fiesta. Deci, cei care il achizitioneaza vor gasi multe elemntel utile in aceasta combinatie cu conditia sa nu se astepte la prea multa variabilitate din cauza unui spatiu interior destul de mult exploatat. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.4 16V (viteza maxima = 163 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,7 s, putere maxima = 80 Cp), 1.6 16V (viteza maxima = 178 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 100 Cp), 1.4 TDCi (viteza maxima = 158 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,5 s, putere maxima = 68 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Fusion

         Galaxy este un van mare produs de ceva timp de catre Ford (in uzinele din Portugalia, impreuna cu modele similare) si a carui productie se apropie de sfarsit urmand a fi inlocuit. Decizia nu se datoreaza lipsei vanzarilor ci unei eventuale inlocuiri deoarece este evidenta o tendinta de "transfer" ale elementelor de baza ale vanurilor cu 7 locuri de la Ford catre modelele produse de VW (cum ar fi Sharan) sau cele produse de Seat (cum ar fi Alhambra). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 (viteza maxima = 177 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,4 s, putere maxima = 115 Cp), 2.3 (viteza maxima = 196 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,3 s, putere maxima = 145 Cp), 2.8 CD-V6 24V (viteza maxima = 217 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,9 s, putere maxima = 204 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 164, 181 si 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,2, 13,7 si 12,8 s, putere maxima = 90, 115 si 130 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Galaxy
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         GT este compatibil cu performanta sportiva (mai precis supersport) si cu "legendele vii" ale lumii automobilelor atat de pista cat si de sosea, chiar si dupa trecerea timpului acest model nedeosebindu-se de predecesorul sau GT 40 lansat in anii '60. Acum el ofera mai mult spatiu, mai putina greutate datorita utilizarii aluminiului la caroserie, etc., se fabrica "inca" manual si costa la fel de mult... Motorizarile sale se bazeaza pe motoare de 500 Cp.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
GT
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
GT
Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Ikon este un model construit de divizia indiana a Ford (din Madras) si este o varianta a modelului Ford Fiesta, fiind modificat special pentru piata de desfacere autohtona. Principalele motorizari sunt reprezentate de: 1.8 D (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,4 s, putere maxima = 60 Cp), 1.3 CLXi (viteza maxima = 178 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,8 s, putere maxima = 58 Cp), 1.6 (viteza maxima = 196 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,3 s, putere maxima = 91 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Ikon
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Ka este un model mic si agil, cu un design atragator, confortabil si solid, cu un tren de rulare considerat elegant, cu stabilitate in curbe si sistem de franare Click si... foto se mareste la 600 x 800considerate a fi bune, proiectat anume pentru tineri dar si speculand "masiva" imagine a Bettle-ului de la VW dar avand la baza seria precedenta de Fiesta. Dar acest design "exista" in dauna spatiului interior (si, de multe ori a functionalitatii, estetica deosebita a bordului subordonand functionalitatea si elemente ca butonul brichetei sau butonul de control al incalzirii fiind greu accesibile), dandu-se atentie doar locurilor din fata care sunt deosebit de confortabile, locurile din spate si portbagajul fiind insuficiente si multi afirma ca are un consum c-am mare. Alte probleme ale micutului nostru ar fi reprezentate de incuietorile de la usi care contravin normelor europene. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.0 (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,5 s, putere maxima = 65 Cp), 1.3 (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,4 s, putere maxima = 60 Cp).
         Din experienta exploatarii acestui model putem aminti de: aparitia de zgomote datorate supapelor (in special la modelele din '96 - '97), motorizarile puternice au deseori garnituri de chilasa arse datorate supraincalzirii, probleme apar si la sistemul de racire datorate pompei de apa si descoperirii de neetanseitati la cateva furtunuri de racire, ambreiajele se uzeaza relativ repede, frana de mana se blocheaza destul de des iar cheile de contact sunt instabile (la modele '97 - '98). La partea electrica se pare ca sunt probleme doar la imobilizatorul electronic (modelele '97 - '98), alternatorul da batai de cap si nu incarca bateria (sau datorita ruperii unei curele trapezoidale).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Ka

         Pentru acest model este bine sa amintim de amprenta europeana reflectata prin modelele SportKa, cu motorizari ceva mai sportive, parte frontala modificata si tren de rulare sportiv, principala motorizari fiind SportKa (viteza maxima = 174 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,7 s, putere maxima = 95 Cp) si StreetKa sau Cabrio StreetKa, produsa in atelierele Pininfarina, avand ca principala motorizare StreetKa  (viteza maxima = 173 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,1 s, putere maxima = 95 Cp) care se individualizeaza fata de restul liniei.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
SportKa..........................................StreetKa.......................................SportKa
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
StreetKa
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Divizia braziliana produce acest model sub o forma proprie, avand spatele modificat.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Ka

         Laser este un compact fabricat de divizia sudafricana a acestui producator...

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Laser

         LTD este un model de clasa mijlocie mare relizat de divizia Ford australiana, derivat direct din modelul Falcon dar care beneficiaza de motorizari mai puternice specifice clasei de modele din care face parte. Principala sa motorizare este reprezentata de: 5.4 V8 (putere maxima = 299 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800
LTD

         Maverick este un reprezentant tipic al SUV-urilor mici identic constructiv cu Mazda Tribute dar proiectat impreuna cu Nissan. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 16V (viteza maxima = 166 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,0 s, putere maxima = 124 Cp), 3.0 V6 24V (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, putere maxima = 197 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Maverick
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Mondeo este o limuzina de clasa medie, un urmas al modelului Sierra (mult mai usor comparabil cu Scorpio) a avut nenumarate probleme pana in jur de 1996 cand eforturile de a salva acest model au dus la cresterea fiabilitatii dar fara rezultate prea mari in ceea ce priveste vanzarile (chiar daca se pare ca are ca misiune si umplerea golului lasat de stoparea productiei modelului Scorpio). Oricum, eforturile/ atentia producatorului se orienteaza in ultima vreme mai mult asupra motorizarilor care se perfectioneaza de la o luna la alta, varianta break a modelului este denumita Turnier, etc. etc. etc.... In rest... Atat in interior cat si in exterior este caracterizat de eleganta, in privinta functionalitatii totul este corespunzator (ambient deosebit de placut al bordului, scaunele sunt confortabile, spatiul este bine dimensionat, motoarele sunt surprinzator de cultivate, sistemul de rulare este confortabil si prezinta un grad ridicat de siguranta), chiar si pretul este tentant dar... demarajul nu este suficient de bun, sistemul de directie nu este foarte usor functionabil (chiar daca este exact si ofera o manevrabilitate buna si o agilitate iesita din comun). De asemeni, nu trebuie uitat ca pretul acestor performante nu este platit numai la achizitia masinii ci si la fiecare vizita obligatorie la benzinarie. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.6 Ambiente (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 95 Cp), 1.8 (viteza maxima = 193 - 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,6 - 10,8 s, putere maxima = 110 - 125 Cp), 1.8 Ambiente (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 115 Cp), 1.8 TD Ambiente (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,8 s, putere maxima = 90 Cp), 2.0 (viteza maxima = 215 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,8 s, putere maxima = 145 Cp), 2.0 TD (viteza maxima = 180 - 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,1 - 10,6 s, putere maxima = 90 - 115 Cp), 2.0 Ambiente (viteza maxima = 206 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,9 s, putere maxima = 130 Cp), 2.5 V6 24V (viteza maxima = 225 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,8 s, putere maxima = 145 Cp), 2.5 V6 Ambiente (viteza maxima = 224 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,4 s, putere maxima = 170 Cp), ST 200 2.5 V6 24 (viteza maxima = 228 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,0 s, putere maxima = 205 Cp).
         Din experienta exploatarii acestui model se poate aminti de: electronica de aprindere da deseori batai de cap, apar probleme la mersul in gol, imobilizatoarele electronice par sa fie o problema a acestui producator la fel ca si contactele corodate, probleme la motor cauzate de garnitura de chiulasa sau de busoanele de ulei desprinse din cauza vibratiilor, garniturile la galeriile de evacuare se defecteaza deseori, franele se uzeaza rapid, curelele de distributie dau destule batai de cap iar la motoarele diesel s-au inregistrat perturbari la alternator, pompa de injectie si cureaua de distributie, fara a uita de consumurile relativ ridicate de motorina.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Mondeo
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Mondeo
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Mustang este unul dintre clasicii acestui producator, renumit pentru calitatile sale sportive (in variantele coupe si cabrio), multi dintre clienti atribuind acestui model paternitatea celorlalte modele sportive contemporane (fapt pentru care exista si o puternica orientare spre pastrarea "liniilor clasice", reluata chiar si la ultimul Mustang lansat cu reluarea liniilor din 1967). Din punct de vedere al performantelor sale se pare ca este superior unor modele cum ar fi Pontiac Firebird sau Chevrolet Camaro, in special datorita permanentei politici de modernizare a oricarei componente existente in dotarea acestui model in direct echilibru cu randamentul pret/ performanta (ultima versiune fiind deosebit de accesibila din punct de vedere al pretului, chiar daca acest lucru se datoreaza conceptiei sale simple si modeste). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 3.8 (putere maxima = 190 Cp), V6 (putere maxima = 202 Cp), 4.6 (putere maxima = 260 Cp), GT V8 (putere maxima = 260 Cp), GT (putere maxima = 300 Cp), Cobra SVT (putere maxima = 320 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Mustang
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Mustang
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Mustang
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Puma este un model coupe sport de mici dimensiuni ca si Fiesta Sport dar considerat mai mult ca fiind un urmas al lui Moustang 1 Coupe. Se remarca printr-un comportament rutier foarte sigur, indiferent de pozitia sportiva adoptata, un sound al motoarelor foarte bine studiat si, in consecinta, foarte placut, cutia de viteze este bine reglata, trenul de rulare este clar destinat unei masini sport, dotarea de serie cuprinde c-am tot ceea ce trebuie, s.a. In contrast... Locurile din spate si portbagajul sunt c-am mici, consumurile de combustibil c-am mari, s.a.. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.6 (viteza maxima = 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, putere maxima = 103 Cp), 1.7 (viteza maxima = 203 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,2 s, putere maxima = 125 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Puma

         Ranger este un pick-up-truck compact care domina piata in segmentul sau fie datorita calitatilor sale fie datorita permanentei politici de innoire a modelelor (fie si doar din punct de vedere estetic). Este realizat intr-o "stransa legatura" cu modelul Mazda B2500 si ofera tot ceea ce este posibil pentru echilibrul intre putere si confort, cu sacrificiile tehnice sau estetice tipice pentru pick-up-uri. Principala sa motorizare este reprezentata de Regular Cab 2.3 (putere maxima = 143 Cp), XL Supercab (putere maxima = 150 Cp), XL 3.0 (putere maxima = 154 Cp), 4x4 3.0 (putere maxima = 207 Cp). Variantele sale europene au motorizare 2.5 TD (viteza maxima = 135 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 35,6 s, putere maxima = 84 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Ranger
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Taurus este un model de clasa mijlocie mare careia i se acorda o atentie destul de mare in special faptului ca se realizeaza un echilibru destul de bun intre variantele limuzina si cele combi (fapt confirmat si de faptul ca acest model s-a bucurat de imbunatatiri chiar odata cu sarbatoarea centenarului de activitate al acestui producator, oferta acestuia ramanand foarte atractiva). In plus este deosebit de apreciata pozitia conservatoare in ceea ce priveste look-ul acestei masini. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 3.0 (putere maxima = 155, 157 si 200 Cp), SEL, SE, LX fiind variantele omologe.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Taurus
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Thunderbird face parte dintre modelele cabriolet "legende vii" (imitand designul celebrului T-Bird '57 sau modelul clasic din 1955, considerat a fi unul dintre cele mai reusite modele ale acestui producator), un roadster clasic al carui retrostil aminteste de anii '50. Problema este ca nu prea este retro si la dotari, motorizari, etc., beneficiind de aceeasi platforma ca si Jaguar S-Type sau Lincoln LS si declarandu-si din primul moment apartenenta sportiva (si, mai ales, apartenenta comuna cu Chrysler). Principala sa motorizare este reprezentata de cabrio (putere maxima = 280 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Thunderbird

         Tourneo Connect este o varianta cu 5 locuri a utilitarei Trasit Connect prin care producatorul doreste sa ofere o varianta ceva mai mica a unei utilitare cu tenta familiala sau de mica afacere. Modelul beneficiaza de o buna modularitate, dispune de un oarecare grad de confort ceva mai bun decat al unei utilitare si, nu in ultimul rand, chiar daca beneficiaza de motorizari mai mici are o anumita compensare printr-un tren de rulare ceva mai confortabil, prin cresterea gradului de securitate, volum marit pentru variantele cu acoperis inaltat, etc. Acest model beneficiaza de motorizari intre 90 si 115 Cp.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Tourneo Connect

         ZX2 este un model vechi care poate fi opri oricand din productie. Se remarca prin "suportul" preluat de la Ford Escort si prin buna sa acceptie la public. Principala sa motorizare este reprezentata de Coupe (putere maxima = 130 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800
ZX2

         XR8 este versiunea sport a modelului Falcon produs de divizia australiana a acestui producator.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
XR8

         Windstar este unul dintre vechile minivanuri ale acestui producator care datoreaza mult din succesul sau permanentelor imbunatatiri aduse de "colaborarea" cu clientela si cerintele ei. Principala sa motorizare este reprezentata de Windstar (putere maxima = 200 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Windstar

         Dintre prototipurile produse de Ford putem prezenta:

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Ford 427 (2003)
(o limuzina luxoasa, retro-desenata, future-solicitata)
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Ford Model U (2003)
(un SUV bazat pe legendarul model T, functionand pe hidrogen)
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Ford Visos (2003)
(vechiul Ford Capri intr-o exprimare de avangarda)
Click si... foto se mareste la 600 x 800
Ford Bronco (2004)
(primul SUV ever creat, forever promovat)
Click si... foto se mareste la 600 x 800
Ford Mustang GT-R (2004)
(500 de mustangi putere gata sa creasca adrenalina)
Click si... foto se mareste la 600 x 800
Ford Shelby Cobra Concept (2004)
(inapoi la vechile glorii cu look cat mai modern)

         Nota: Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al documentatiilor conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe internet (chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica responsabilitatea sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de raspundere atribuibila prezentelor pagini).
.

(2001...2012 dorinm.ro, 2005...2006 autodidactu.ro)

Powered by Medow