![]() |
![]() Jaguar |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Coventry, Marea Britanie. Este o firma componenta a grupului Premier Automotive (impreuna cu Aston Martin, Land Rover, Lincoln si Volvo) sub directa "coordonare" a firmei Ford si a fostului vicepresedinte de la BMW (incepand cu 1989). Dar, cu toate acestea, vremurile par destul de grele pentru acest producator in special datorita concurentei de calitate din "domeniul" masinilor produse de acesta. Daimler este vechea si nobila marca (preluata de catre Jaguar in 1962) de la inceputurile erei auto care, acum, se refera numai la modelele de lux ale seriei Jaguar XJ. Bineinteles ca este vorba despre modele pline de aer aristocratic care degaja lux sau opulenta din orice unghi ar fi privite si, principalele motorizari sunt: V8 (viteza maxima = 240 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,4 s, putere maxima = 284 Cp), Super V8 (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 5,7 s, putere maxima = 363 Cp). S-Type este un model care doresta sa faca marca Jaguar accesibila mai multor clienti, obiectivul de baza fiind pastrarea calitatilor unei masini sub acest nume in conditiile scaderii, considerabile sau nu, a pretului de achizitie. Se spune ca a trecut proba de foc si a fost acceptat in clasa modelelor mari de catre fanii Jaguar, in special datorita formei exterioare clasice, plina de rotunjimi, considerata a fi deosebit de originala. Astfel, este direct dezvoltat din modelul XJ dar nu mai este la fel de sportiv, oferta de spatiu este diminuata, are dotari de la modelul Ford Regal, Ford Escort sau Lincoln LS, vizibilitatea spate este "nu este", consumul de conbustibil mare "este", solutiile tehnice au fost simplificate dar... calitatea prelucrarilor si a asamblarii este buna, caroseria si interiorul sunt impecabile, trenul de rulare este bine reglat, cutia de viteze pare perfecta, etc. La acest model, producatorul a hotarat introducerea primului motor diesel pentru Jaguar, extrem de silentios, rafinat, cu o putere care pastreaza masina in standardele "sport deluxe". Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: R (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 5,6 s, putere maxima = 395 Cp), V6 Executive (viteza maxima = 226 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,5 s, putere maxima = 238 Cp), V8 (viteza maxima = 240 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,1 s, putere maxima = 276 Cp), 2.5 L V6 (viteza maxima = 228 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,6 s, putere maxima = 200 Cp), 3 L V6 (viteza maxima = 235 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,6 s, putere maxima = 238 Cp), 4.2 L V8 (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,5 s, putere maxima = 298 Cp). X-Type este cel mai mic model al acestui producator, inrudit tehnic cu modelul Ford Mondeo, care ataca segmentul mediu de lux unde intaietatea o au producatorii germani. Se mizeaza pe motorizarile de baza pe V8 si tractiunea integrala, fara a mai vorbi despre dotarile de serie deosebit de "sufocante". Singurele probleme apar din punct de vedere al costului de achizitie, acesta avand legatura directa cu volumul de vanzari. Prin intermediul acestui model Jaguar a lansat si productia de combi-uri sub numele de X-Type Estate. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 V6 (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,4 s, putere maxima = 156 Cp), 2.5 V6 (viteza maxima = 224 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,3 s, putere maxima = 194 Cp), 3.0 V6 (viteza maxima = 234 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,0 s, putere maxima = 231 Cp), 2.0 Diesel (viteza maxima = 201 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,9 s, putere maxima = 130 Cp). XJ
este un model de clasa superioara, cu traditie (chiar daca este cel mai
tanar membru Jaguar), care arata foarte bine (agresiv si plat, plin de
eleganta chiar XJ/ XJR este modelul supersport al seriei XJ (sau clasei X) care incanta prin caracteristica motorizarii sale: XJR (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 5,3 s, putere maxima = 395 Cp). Nu trebuie sa amintim ca este plin de dotatri legate de trenul de rulare, de siguranta, confort si senzatie de lux deosebita, s.a. astfel incat aceasta este o masina usor de "implementat" printre supercar-uri. XK este o serie de coupe-uri si cabriolet-uri sportive cu o istorie destul de indelungata care reflecta o permanenta preocupare "din umbra" pentru a mentine modelul printre cele mai de succes pozitii. Este considerat a fi un model foarte elegant, cu caracteristici de rulare de elita, motorizari dintre cele mai echilibrate, s.a. dar, cu toate acestea, se pregateste un inlocuitor... Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: XK8 (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,7 s, putere maxima = 284 Cp), XK8 Cabrio (viteza maxima = 248 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,0 s, putere maxima = 284 Cp), XK R (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 5,4 s, putere maxima = 363 Cp), XK R Cabrio (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 5,6 s, putere maxima = 363 Cp). XKR este coupe-ul supersport al acestei serii. Caracteristicile sale spun totul: XKR (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 5,3 s, putere maxima = 395 Cp). Dintre prototipurile produse de Jaguar putem prezenta:
Nota:
Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al documentatiilor
conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe internet
(chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica responsabilitatea
sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a
uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de raspundere
atribuibila prezentelor pagini).
|
![]() (2001...2007 dorinm.ro, 2005...2006 autodidactu.ro) Ultimul update: 31.Mai.2007 |