![]() |
![]() Lada |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
T, Rusia. Este producatorul cel mai popular din Rusia care se remarca printr-un ciudat compromis de masini cu o slaba dotare tehnica (unde motorizarile se deosebesc mai mult prin vechime si pret decat prin parametrii tehnici, toate modelele avand ca punct de plecare clasicul Shiguli, construit dupa modelul Fiat 124). Cu toate acestea el a intrat intr-o adevarata ofensiva a modernizarii si diversificarii gamei de modele oferite, in special de cand colaboreaza cu Chevrolet (producand o serie de modele 4x4 Chevrolet Niva)... 110 este berlina unei noi serii (si cea mai scumpa dintre modelele acestui producator), impreuna cu 111 si 112, care reprezinta ultimele realizari tehnice pentru potentialul lor. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 110 (viteza maxima = 167 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,0 s, putere maxima = 77 Cp), 110 16V (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,5 s, putere maxima = 91 Cp). 111 este varianta combi a modelului 110. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 111 (viteza maxima = 167 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,0 s, putere maxima = 77 Cp), 111 16V (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,5 s, putere maxima = 91 Cp). 112 este varianta hatchback pentru 110. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 112 (viteza maxima = 167 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,0 s, putere maxima = 77 Cp), 112 16V (viteza maxima = 186 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,5 s, putere maxima = 91 Cp). 115 este modelul care se doreste a fi ultimul racnet al acestui producator in materie de limuzine dar... calitatile tehnice au ramas neschimbate, efortul de modernizare fiind regasit doar in facelift si in spatiul interior. Gama de motorizari se "invarte" intre 77 si 91 Cp. 1118 se pare ca este cea mai bine realizata limuzina a acestui producator, cu un design modern, dotari de serie moderne si, nu in ultimul rand un pret destul de accesibil. Principalele sale motorizari sunt identice modelului 2170 si cuprind motoare intre 79 si 90 Cp. 2104/ 2105 sunt variantele in trei volume sau break ale vechiului Shiguli, ele prezentandu-se relativ identic (fara mari modificari - direct bazate pe vechiul Fiat 124), reprezentand si la acest moment principala parte a productiei. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: Shiguli VAZ 2104 (viteza maxima = 125 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 23,0 s, putere maxima = 50 Cp), Shiguli VAZ 2105 (viteza maxima = 152 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,0 s, putere maxima = 70 Cp). 2107 este varianta de limuzina clasica a lui Shiguli (vechiul Fiat 124), cu un mic facelift, cu calitati de motorizare si dotare identice. Motorizarile sale beneficiaza de 50 - 70 Cp. 2108/ 2109 sunt modelele initiale Shiguli ceva mai imbunatatire din punct de vedere tehnic, principala motorizare fiind reprezentata de Samara VAZ 21083/ 93 (viteza maxima = 154 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,0 s, putere maxima = 68 Cp). 2114/ 2115 este seria de modele prin intermediul careia a fost restilizata seria Samara. Principala sa motorizare este reprezentata de un motor de 77 Cp. 2170 este un model nou introdus si este, de fapt, modelul 110 cu ampatament marit (deci volum mai mare), partea din fata modificata, dotari un pic mai bune si intentii de intrare in clasa mijlocie mica de partea acestui producator. Principalele sale motorizari se "invart" in jurul a 79 - 90 Cp. Kalina este un model compact, de mici dimensiuni, care inaugureaza eforturile de integrare la tendintele europene in domeniul autoturismelor, fiind primul dintre modele asupra caruia proiectantii se apleaca atat din punct de vedere al imbunatatirii platformei tehnice cat si a designului. Nadejda este van-ul compact produs de acest producator care este executat pe aceeasi baza tehnica cu modelul Niva. Principala sa motorizare este reprezentata de: VAZ 2120 (viteza maxima = 140 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 20,0 s, putere maxima = 82 Cp). Niva (cunoscut si sub indicele 21214) este un model cu care acest producator a incercat sa realizeze un fel de SUV propriu dar statistica de vanzari nu a confirmat asteptarile in special datorita motorizarii deosebit de slabe. Principala motorizare este 1.7i (viteza maxima = 137 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 19,0 s, putere maxima = 82 Cp). Incepand cu 2002, impreuna cu GM (sub marca Chevrolet) se produce modelul Niva ca masina de teren compacta. Interventia americana determina un nou look, calitati ridicate din toate punctele de vedere in ceea ce priveste performanta, s.a. Cele mai cunoscute motorizari sunt: Niva (viteza maxima = 140 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 19,0 s, putere maxima = 80 Cp), L (viteza maxima = 140 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 19,0 s, putere maxima = 80 Cp), LX (viteza maxima = 165 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,1 s, putere maxima = 125 Cp). Samara reprezinta, de fapt, seriile 2108/ 2109, si a fost lansata in productie in anii '80. La acest moment acest model a fot restilizat in versiunile 2114 si 2115 care arata mai bine si sunt mai bine dotate pentru a fi acceptate de public. Nota:
Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al documentatiilor
conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe internet
(chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica responsabilitatea
sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a
uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de raspundere
atribuibila prezentelor pagini).
|
![]() |