![]() |
![]() Lancia |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Torino, Italia. Divizie sport a grupului Fiat (cea mai mica marca a acestui consortiu, dar si cea mai exclusivista) este caracterizata prin faptul ca Lancia este sinonim cu tehnica extravaganta si design-ul personalizat si original. Cu toate acestea este un producator apreciat doar in Italia, celelalte tari europene (si nu numai) avand unele "probleme" in ceea ce priveste acceptarea masinilor produse sub marca Lancia. Delta este un model adept al vechii "sigle" HPE (High Performance Estate) dar care nu mai reuseste sa se ridice la inlatimea vremurilor de glorie din anii '70. Se remarca doar printr-o motorizare deosebit de echilibrata, tren de rulare tensionat dar bine echilibrat spre confort, servodirectie fina si un bord bine organizat. Probleme apar la izolarea fonica atat a motorului cat si a exteriorului dar lucrurile par sa se indrepte de la un model la altul. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.6 HPE (viteza maxima = 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 103 Cp), 1.8 (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,4 s, putere maxima = 200 Cp), 2.0 HF (viteza maxima = 220 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,5 s, putere maxima = 193 Cp), 1.9 TD (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,0 s, putere maxima = 90 Cp). Kappa este un model din clasa mijlocie superioara cu o oferta de spatiu demna de luat in seama (chiar daca locurile din spate au ceva probleme), cu componente echilibrate orientate spre confort (deoarece aceasta masina este creata pentru drumurile lungi), cu interior elegant si functional. Dar, chiar daca este o masina nervoasa si bine "suportata" de orice fel de intentie a utilizatorului ea ofera prea multe penalizari din punct de vedere al consumului de combustibil. Principalele motorizari sunt reprezentate de: 2.0 LS (viteza maxima = 212 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,2 s, putere maxima = 155 Cp), 2.4 LS (viteza maxima = 218 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,7 s, putere maxima = 175 Cp), 2.0 T 20 V (viteza maxima = 243 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,3 s, putere maxima = 220 Cp), 2.4 JTD LS (viteza maxima = 202 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,0 s, putere maxima = 136 Cp), 3.0 LS (viteza maxima = 225 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,0 s, putere maxima = 204 Cp). Lybra
este un model com pact (chiar daca face parte din clasa medie inferioara)
orientat spre design-urile clasice care se remarca printr-o "insertie"
tipica Musa este un model nou introdus in fabricatie de Lancia, fiind foarte bine primit atat de piata interna cat si de cea europeana. Se prezinta ca un minivan si este inrudit din punct de vedere tehnic cu modelul Fiat Idea si aminteste de Ypsilon, beneficiaza de spatiu interior indestulator, materialele utilizate la interior sunt de buna calitate, echiparea este bogata, etc. Principalele sale motorizari beneficiaza de un motor de 95 Cp. Phedra este o varianta a lui Fiat Ulysse sau o extensie a modelului Musa care preia rolul de van de lux purtand numele acestui producator printre eurovan-uri (tehnica si platforma fiind impartita cu Fiat Ulysse, Citroen C8 si Peugeot 807). Pentru atingerea acestor obiective dotarile sunt destul de luxoase, interiorul este deosebit de variabil, motorizarile si rularea este bine lucrata, etc. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 16V (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,2 s, putere maxima = 136 Cp), 3.0 V6 24V (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, putere maxima = 204 Cp), 2.0 16V JTD (viteza maxima = 174 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,4 s, putere maxima = 109 Cp), 2.2 16V JTD (viteza maxima = 182 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 s, putere maxima = 128 Cp). Thesis este nava amiral a momentului pentru acest producator, reprezentand o oferta atractiva pentru clasa medie superioara atat prin desig-nul original, cu tenta Lancia clasic, cat si prin dotarile suficient oricarui gust si optionalele nenumarate (echiparea si oferta de motorizari fiind considerate a fi ireprosabile). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.4 20V (viteza maxima = 217 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,5 s, putere maxima = 170 Cp), 2.0 20V Turbo Soft (viteza maxima = 224 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,9 s, putere maxima = 185 Cp), 3.2 V6 (viteza maxima = 240 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,8 s, putere maxima = 230 Cp), 2.4 JTD (viteza maxima = 225 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,1 s, putere maxima = 175 Cp). Y este un model compact destinat miscarilor prin oras care s-a maturizat odata cu trecerea timpului. Astfel, la acest moment, este o masina echilibrata, cu spatiu interior bine echilibrat si plin de bun gust (doar locurile din spate au probleme cu oferta de spatiu), trenul de rulare este orientat, bineinteles, spre forma sport (doar la viteze mari aparand un leganat neplacut), securitatii i s-a dat atentia cuvenita, ofertele optionale acopera toate gusturile, s.a. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.2 Elefantino Rosso (viteza maxima = 177 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 85 Cp). Ypsilon este un urmas al automobilelor mini de elita, adresandu-se in primul rand sexului feminin, best-seller printre modelele oferite de acest producator, care se remarca printr-un design atractiv, o oferta de spatiu surprinzator de mare, tehnica are foarte multe de oferit, dotari destul de satisfacatoare, etc.. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: Y (viteza maxima = 158 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,1 s, putere maxima = 60 Cp), Y 16V (viteza maxima = 174 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,2 s, putere maxima = 80 Cp). Dintre prototipurile produse de Lancia putem prezenta:
Nota:
Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al documentatiilor
conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe internet
(chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica responsabilitatea
sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a
uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de raspundere
atribuibila prezentelor pagini).
|
![]() |