![]() |
![]() Mazda |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hiroshima, Japonia. www.mazda.com.ro Bucuresti, Romania (Str. Parcului nr. 55-57, e-mail-uri: mazda@romcar.com). Mazda face
parte din
concernul Ford si, cu toate ca acest nume era similar cu calitatea si
modelele
respective (in anul 2000 ea a sarbatorit 80 de ani de la infiintare),
datorita
interventiei americane tinde sa isi schimbe complet prezentarea (cu noi
modele atractive si noi inovatii "de echilibru"). Dintre unităţile lor
de producţie putem aminti de Pretoria, Africa de Sud. 121 este un model inrudit cu Ford Fiesta asupra caruia s-a intervenit cu modificari de detaliu (in special din punct de vedere optic). Principalele motorizari sunt reprezentate de 1.3 (viteza maxima = 143 si 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 19,5 si 12,7 s, putere maxima = 50 si 75 Cp). 2 este modelul de clasa mica al acestui producator realizat pe sasiul lui Ford Fiesta (inlocuind atat modelul 121 cat si modelul Demio). Este livrat in urmatoarele motorizari: MZI 1.25 (viteza maxima = 163 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,1 s, putere maxima = 75 Cp), MZI 1.4 (viteza maxima = 164 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,9 s, putere maxima = 80 Cp), MZI 1.6 (viteza maxima = 181 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,4 s, putere maxima = 100 Cp), MZ-CD 1.4 (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,0 s, putere maxima = 68 Cp). 3 este noul model care face parte din clasa lui VW Golf care se remarca printr-un design sportiv, plin de detalii functionale. Cheia oferita concurentei este reprezentata de faptul ca acest model este dezvoltat pe platforma si principiile lui Ford Focus. 323
este un model compact care a ajuns la cea de-a 6-a generatie, fiind
unul
dintre cele mai importante modele ale acestui producator, caracterizata
ca o masina pe care te poti baza. Asamblarea si prelucrarea sunt
ireprosabile,
lipsa de spatiu este destuld e bine camuflata, scaunele si
instrumentele
de bord sunt foarte performante. Apar doar unele probleme la cutia de
viteze
s.a. Principalele motorizari ale acestui model sunt reprezentate de: F
1.4 (viteza maxima = 167 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,2 s,
putere
maxima = 73 Cp), F 1.5 (viteza maxima = 177 km/ h, acceleratie la 100
km/
h = 11,9 s, putere maxima = 88 Cp), F 1.9 (viteza maxima = 194 km/ h,
acceleratie
la 100 km/ h = 9,8 s, putere maxima = 114 Cp), F 2.0 D (viteza maxima =
168 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,9 s, putere maxima = 71 Cp), F
2.0 TD (viteza maxima = 178 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,2 s,
putere
maxima = 90 Cp). 6 este un model de clasa medie care arata cat mai sportiv cu putinta (unii spun ca este, suplimentar, foarte sic, fapt pentru care a fost foarte bine vanduta). Principalele motorizari sunt reprezentate de: 1.8 MZR Sport (viteza maxima = 194 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 120 Cp), 2.0 MZR Sport (viteza maxima = 206 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,9 s, putere maxima = 141 Cp), 2.3 MZR Sport (viteza maxima = 211 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,0 s, putere maxima = 166 Cp). 626 este un model care se axeaza pe raportul pret/ calitate sustinut de un tren de rulare care satisface toate gusturile, motiv pentru care este cel mai vandut model al acestui producator... chiar daca motoarele nu stralucesc, zgomotul este c-am mare, suspensia este necioplita, etc. Principalele motorizari sunt reprezentate de: 1.9 (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 s, putere maxima = 90 Cp), 2.0 (viteza maxima = 198 si 208 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,9 si 9,6 s, putere maxima = 115 si 136 Cp), TD (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, putere maxima = 100 Cp). AZ este o serie de modele mici, de tip berlina cu haion, create si comercializate in special pentru piata interna a producatorului. Principalele motorizari sunt reprezentate de: Wagon (putere maxima = 54 Cp), Wagon Turbo 4WD (putere maxima = 60 Cp), Wagon FX (putere maxima = 55 Cp), Wagon RR-F Turbo (putere maxima = 64 Cp), Offroad (putere maxima = 64 Cp), Offroad XC (putere maxima = 64 Cp). B este o serie de pick-up-uri robuste si bine echilibrate, realizate in colaborare cu firma Ford si produse in Thailanda. Principalele motorizari sunt reprezentate de: 2500 (viteza maxima = 131 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 19,9 s, putere maxima = 84 Cp), 2500 Double Cab (viteza maxima = 147 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,9 s, putere maxima = 109 Cp). Carol este o berlina compacta livrata in mai multe motorizari din care cea mai cunoscuta este cea de 54 Cp, produs special numai pentru Japonia. Cele mai cunoscute motorizari sunt reprezentate de: Melady (putere maxima = 46 Cp), Melady S (putere maxima = 55 Cp). Demio este un model care imbina caracteristici ciudate cum ar fi o caroserie inalta cu o platforma prea scurta pentru un transporter (combinatie intre microvan si van compact). Aceste atuuri l-au propulsat rapid in topul vanzarilor si, cele mai mentionate avantaje sunt oferta de spatiu, servodirectia este ireprosabila, pretul si consumurile multumesc utilizatorul... iar dezavantaje: tetierele plasate prea jos, bancheta din spate incomoda, suspensia este c-am dura... Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.4 (viteza maxima = 151 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,0 s, putere maxima = 63 Cp), 1.4 Exclusive (viteza maxima = 158 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,2 s, putere maxima = 72 Cp), 1.5 (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,0 s, putere maxima = 75 Cp). Laputa este o dezvoltare de spatiu si dotari a modelului Carol si este livrat in urmatoarele motorizari: Turbo (64 Cp) si Turbo 4WD (60 Cp). MPV este o serie de minivanuri (cu ascensiune catre van-urile mari) care vrea sa concureze cu nume deja consacrate cum ar fi Renault Espace, Chrysler Voyager, s.a. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.3 MZR (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,8 s, putere maxima = 141 Cp), 2.0 MZR-CD (viteza maxima = 176 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,2 s, putere maxima = 136 Cp). MX5 este unul dintre modelele foarte vechi ale acestui producator, care isi pastreaza caracteristicile de baza, usor de descris prin termenii decapotabil, cu doua locuri si foarte sportiv (un roadster foarte manevrabil). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.6 (viteza maxima = 191 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,7 s, putere maxima = 110 Cp), 1.9 (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,5 s, putere maxima = 146 Cp). Premacy este un van compact de succes (monovolum, minitransporter, etc.), fapt care atrage o oferta destul de nemodificata pentru ultimii ani de productie, bazandu-se pe "suportul" seriei 626. S-a insistat doar asupra raportului pret/ performanta (la achizitie), a detaliilor de eficienta si, nu in ultimul rand, asupra gamei de optionale. Aspectul modern face evidenta apropierea de concernul Ford, beneficiaza de o flexibilitate dintre cele mai bune, mecanismul de rulare este lipsit de probleme de luat in seama, servodirectia urmeaza recomandarile automobilelor europene, etc. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.9 (viteza maxima = 175 si 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,8 si 11,4 s, putere maxima = 100 si 114 Cp), 2.0 (viteza maxima = 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,7 s, putere maxima = 131 Cp), 2.0 DITD (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 100 Cp). RX8 este unul dintre singurele modele care mai utilizeaza motorizarile de tip Wankel (cu piston rotativ - functioneaza economic, silentios si este foarte robust, in "balans" cu faptul ca are dimensiuni ceva mai mari decat obisnuit), unica de la precursorul acestuia, modelul RX. Bineinteles ca exotismul acestui model nu se va opri aici, liniile sportive, eleganta si confortul fiind alte elemente "compensatorii". Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: Coupe (viteza maxima = 223 si 235 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,2 si 6,4 s, putere maxima = 192 si 231 Cp). Spiano este o berlina cu design tipic japonez, livrata in urmatoarele motorizari: G (putere maxima = 54 Cp), Turbo 4WD (putere maxima = 60 Cp). Tribute este un model tot-teren (offroad-er) dezvoltat pe baza lui Ford Maverick care incearca sa realizeze un echilibru optim intre prestatia "de sosea" si cea de teren accidentat (macar relativ) in ideea de a cuceri sectorul sport-utility. Este livrat in urmatoarele motorizari: 2.0 2WD (viteza maxima = 169 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,0 s, putere maxima = 124 Cp), 2.0 4WD (viteza maxima = 166 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,7 s, putere maxima = 124 Cp), 3.0 V6 4WD (viteza maxima = 174 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,8 s, putere maxima = 197 Cp). Xedos 9 este un model din clasa superioara care arata mai mult la utilizare clasa sa si mai putin la perceptia directa, vizuala. Se remarca prin consumuri de combustibil semnificative (inglobeaza o tehnologie patentata pentru economia de combustibil - Artur Miller), un tren de rulare dintre cele mai bune (chiar daca este mai dur decat trebuie), o cutie de viteze care isi face treaba, comfort asigurat s.a. Probleme apar atunci cand vedem pretul de achizitie, cand dorim ceva performante sportive, etc. Principalele motorizari sunt reprezentate de: 2.0i V6 (viteza maxima = 202 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,7 s, putere maxima = 143 Cp), 2.3i V6 (viteza maxima = 230 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,5 s, putere maxima = 211 Cp), 2.5i V6 (viteza maxima = 220 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,6 s, putere maxima = 167 Cp). Dintre prototipurile produse de Mazda putem prezenta:
Nota:
Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al
documentatiilor
conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe
internet
(chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica
responsabilitatea
sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a
uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de
raspundere
atribuibila prezentelor pagini). |
![]() |