![]() |
![]() Nissan |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tokyo, Japonia. www.nissan.ro Bucuresti, Romania (Calea Floreasca nr. 133-137). Este cel
de-al treilea
producator japonez de automobile aflat sub tutela grupului Renault care
detine un pachet marisor de actiuni si care s-a preocupat pentru
europenizarea
la maximum a produselor. Astfel, vanzarile au crescut si orientarea
actuala
tinde spre crearea de modele de exceptie si mai putin pe crearea de
automobile
populare (care detine inca poderea de numar de modele si, bineinteles,
de vanzari). Principalele unităţi de producţie sunt reprezentate de
Pretoria, Africa de Sud. 350 este un model sportiv, coupe sau roadster, care este un concurent direct al lui Porsche dar la jumatate de pret. Calitatile sale sportive mentinute in topuri inca din anii '70 si noul look stilistic dar si tehnic el domina pietele asiatice si americane printre cei care isi doresc ceva sport si ieftin (accesibil). Principala sa motorizare este 350 Z (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 5,9 s, putere maxima = 280 Cp). Almera este un model din clasa compact care s-a lansat celebru (cel putin in materie de design), chiar daca acest lucru (ca si multe din calitatile sale) sunt cunoscute doar de specialisti. Acest lucru face ca acest model sa "se piarda in multime" chiar daca trenul de rulare este bun si solid, spatiul interior este atent prelucrat, cu instrumentele clasice judicios distribuite, etc. si... mai ales, ca are probleme cu treapta 5 a cutiei de viteze... Principalele sale motorizari (livrate de firma Renault) sunt reprezentate de: 1.4 (viteza maxima = 169 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,8 s, putere maxima = 75 Cp), 1.5 (viteza maxima = 177 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,1 s, putere maxima = 98 Cp), 1.5 DCI (viteza maxima = 168 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,4 s, putere maxima = 82 Cp) , 1.6 Motion (viteza maxima = 178 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,1 s, putere maxima = 90 Cp), 1.8 (viteza maxima = 186 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,8 s, putere maxima = 116 Cp), 2.2 DCI (viteza maxima = 187 si 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,4 si 9,2 s, putere maxima = 112 si 136 Cp), Tino 1.8 (viteza maxima = 173 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,7 s, putere maxima = 114 Cp), Tino 2.0 (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 s, putere maxima = 136 Cp), 2.2 DCI (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,2 s, putere maxima = 112 Cp). Altima este un model din clasa mijlocie care doreste sa isi marcheze imaginea proprie printr-o stransa legatura la performante din cele mai bune pentru aceasat clasa de modele. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.5 (putere maxima = 175 Cp), 3.5 (putere maxima = 245 Cp). Avenir este un model de clasa medie, realizat ca versiune combi fara alte variante. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.8 (putere maxima = 125 Cp), 2.0 4WD (putere maxima = 150 Cp). Bassara este un van elegant si accesibil dar care este, totusi, o extensie de limuzina mijlocie de tip combi. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.5 (putere maxima = 165 Cp), 3.0 (putere maxima = 220 Cp), 2.5 4WD (putere maxima = 165 Cp). Bluebird este o limuzina de clasa mijlocie inferioara care completeaza familia de modele Almera. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: Sylphy 15 (putere maxima = 109 Cp), Sylphy 18 (putere maxima = 120 Cp). Cedric este un model care face parte din clasa de lux traditionala. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 250 (putere maxima = 260 Cp), 300 (putere maxima = 280 Cp). Cima este un model care face parte din clasa traditionala de lux a acestui producator (impreuna cu Cedric, Cefiro si Gloria). Cube este un van care se bazeaza pe platforma tehnica a modelului Micra dar cu o dotare mult modernizata, o caroserie variabila si mai spatioasa. Principalele motorizari sunt reprezentate de: Cube (putere maxima = 97 Cp), Cube 4WD (putere maxima = 137 Cp). Elgrand (Enrom) este un van care se incadreaza printre modelele care redefinesc linia de design si dotare a acestui producator. Principala sa motorizare se bazeaza pe un motor de 240 Cp. Gloria este un alt model care face parte din clasa de lux traditionala a acestui producator, care promoveaza aliajul intre liniile si dotarile clasice dar "ascuns" si permanent modernizate. Motorizarile sale se bazeaza pe motoare cuprinse intre 210 si 280 Cp. Liberty este un van de dimensiuni medii, echilibrat utilat dar cu o variabilitate destul de redusa deoarece este evident ca este o dezvoltare a unui model mediu tip combi. Principala sa motorizare se bazeaza pe un motor de 147 Cp. Maxima este modelul de clasa mijlocie superioara emblematic al acestui producator dar care, deseori, are deosebiri intre versiunile livrate in SUA fata de versiunile europene. Are o caroseria trasata conventional (mai putin varianta americana al carui desing este mult mai dinamic) care ascunde conceptele neconventionale ale motorizarilor, tot ceea ce este legat de rulare sau siguranta deplasarii este la parametri maximi, confortul si ergonomicitatea interiorului lasa impresii dintre cele mai bune si... probleme apar doar din punct de vedere al unui nivel de zgomot ceva mai crescut decat tacerea... Principalele motorizari sunt reprezentate de: QX 3.0 (viteza maxima = 212 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere maxima = 200 Cp), QX 3.0 Ambiente (viteza maxima = 230 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,3 s, putere maxima = 193 Cp), Maxima (putere maxima = 265 Cp). Micra este micutul si compactul Nissan a ajuns deja la a treia generatie, favoritul femeilor desi nu mai este de mult timp un tinerel. Fiind mic nu poate indeplini functia de masina de familie (datorita spatiului redus din spate sau al portbagajului), are unele probleme legate de zgomote (de motor sau caroserie) dar are un tren de rulare sigur, suspensia este bine tensionata, durata sa de viata este lunga, confortul este multumitor, este economic si la consumuri si la service, s.a. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.0 (viteza maxima = 150 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,4 s, putere maxima = 55 Cp), 1.2 (viteza maxima = 154 si 167 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,3 si 13,9 s, putere maxima = 65 si 80 Cp), 1.3 Style (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,0 s, putere maxima = 75 Cp), 1.4 (viteza maxima = 172 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,9 s, putere maxima = 88 Cp), 1.5 D (viteza maxima = 146 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 18,7 s, putere maxima = 58 Cp), 1.5 DCI (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,0 s, putere maxima = 65 Cp). Moco este un model care combina calitatile unui microautomobil (si de mic litraj) cu cele ale unui microvan cu mecanica Suzuki. Este realizat si in varianta cu tractiune integrala si utilizeaza motorizari cuprinse intre 54 si 60 Cp. Murano este un cross-over echipat pentru ambitii reduse in ceea ce priveste segmentul off-road dar bine echilibrat pentru carosabil. Designul este atractiv si sugereaza forta si sportivitate, confortul este bine echilibrat, s.a. Pathfinder este un tot-teren care nu a suferit modificari majore incepand cu 1997, anul lansarii sale datorita reusitei unui echilibru performanta/ confort dintre cele mai bune. Principala sa motorizare este reprezentata de 3.5 V6 (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,3 s, putere maxima = 220 Cp). Patrol este marele si binecunoscutul model al acestui producator, ajuns la a cincea generatie, robust si permanent in topul designului pentru aceasta clasa de masini. Principala sa motorizare este GR 3.0 DI (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,4 s, putere maxima = 158 Cp). Pick-up este exact ceea ce spune si numele sau dar se cauta un fel de echilibru intre oferta de pick-up clasic si o masina uzuala, tip limuzina. Principala sa motorizare este 2.4 4x4 King Cab (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 133 Cp). Presage este un van mediu care diversifica oferta de astfel de modele a acestui producator. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.5 (putere maxima = 165 Cp), 3.0 (putere maxima = 220 Cp). Primera este o limuzina care vrea sa ofere echilibrul maxim al gusturilor, preturilor si sigurantei (de exemplu, sistemele de siguranta antifurt sunt testate de clientii unei inchisori invecinate). Ca toate celelalte modele este creat in Japonia si dezvoltat in Europa si, prin designul sau acest model a schimbat conceptia despre limuzinele in trei volume ale clasei medii. Beneficiaza de toate avantajele legate de estetica, buna functionare, habitaclu ergonomic, interior stilat, tren de rulare de prima mana, servodirectie precisa, frana solida, etc. Se pare ca singurele probleme sunt ridicate de faptul ca arata prea asiatic la unele capitole, nu este nici prea confortabila, nu ofera prea multa vizibilitate si nici nu este prea functionala... Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.6i (viteza maxima = 181 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, putere maxima = 100 Cp), 1.8i (viteza maxima = 196 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 114 Cp), 2.0i (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,6 s, putere maxima = 140 Cp), 1.9 DCI (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,8 s, putere maxima = 120 Cp), 2.2 DCI (viteza maxima = 203 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,8 s, putere maxima = 139 Cp). Quest este un van de dimensiune medie care se pare care va "delimita" linia viitoare a acestui producator in aceasta directie. Sentra este unul dintre ultimii reprezentanti ai vechiului stil Nissan, berlina in 3 volume, cu motorizari de 126 si 175 Cp. Serena este monovolumul acestui producator c-am invechit (tipul suspensie utilizat nu mai este folosit la nici un alt producator), directia ofera un contact prea slab cu carosabilul, consumul de combustibil este mare, locurile din spate aproape ca nu au loc deloc, dotarile din domeniul securitatii sunt slabe, motorul si caroseria sunt destul de zgomotoase, etc. Ultimele interventii asupra acestui model au eliminat cateva din problemele sale si au marit puterea motoarelor la 147 si 160 Cp. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 SE (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,0 s, putere maxima = 126 Cp). Skyline este un model din clasa superioara, realizat atat sub forma de berlina cat si coupe. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 250 (putere maxima = 215 Cp), 300 (putere maxima = 260 Cp), 350 coupe (putere maxima = 272 si 280 Cp). Stagea este o alta oferta combi a acestui producator caracterizata prin forta si confort. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 250 (putere maxima = 215 Cp), 300 (vputere maxima = 260 Cp). Sunny este o limuzina usoar de incadrat in linia de masina Nissan clasica. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.3 (putere maxima = 90 Cp), 1.5 4WD (putere maxima = 109 Cp). Teana este o berlina luxoasa, plina de confort, de dotari de varf s.a. incercand sa ofere cu un minim de pret un maxim de oferta de varf. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 230 (putere maxima = 173 Cp), 350 (putere maxima = 231 Cp). Terrano este probabil cel mai cunoscut model de tot-teren al acestui producator, fie datorita unei traditii datorate viatii sale lungi (produs din 1992 in Spania) fie datorita unei combinatii de clasic, rustic si performant care este emanata de acest model. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.7 TD (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,7 s, putere maxima = 125 Cp), 3.0 Di (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,3 s, putere maxima = 154 Cp). Wingroad este unh combi care vine sa completeze bogata linie a seriei Almera. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.5 (putere maxima = 106 Cp), 1.8 4WD (putere maxima = 122 Cp). X-Terra este un tot-teren considerat a face parte din linia clasica a acestui producator si care se pare ca nu va mai ramane mult timp in productie. Principalele sale motorizari beneficiaza de motoare de 170 si 180 Cp. X-Trail este un tot-teren destul de proaspat introdus pe piata asupra caruia s-a intervenit rapid cu facelifturi (exterioare si interioare) si optimizari (in special ale motorizarilor). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 (viteza maxima = 177 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,3 s, putere maxima = 140 Cp), 2.5 (viteza maxima = 191 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,9 s, putere maxima = 165 Cp), 2.2 DCi (viteza maxima = 165 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,7 s, putere maxima = 114 Cp). Dintre prototipurile produse de Nissan putem prezenta:
Nota:
Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al
documentatiilor
conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe
internet
(chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica
responsabilitatea
sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a
uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de
raspundere
atribuibila prezentelor pagini). |
![]() |