Toyota |
|
............ | ... ...... |
Aichi, Japonia. www.toyotaromania.ro Bucuresti, Romania (Calea Floreasca nr. 77, e-mail-uri: office@toyotaromania.ro). Se remarca prin prezenta constanta in primii 5 mari producatori mondiali de automobile (numai in Europa avand doua unitati de productie, una in Marea Britanie - Burnaston si cealalta in Franta - Valencienes, in constructie/ extindere aflandu-se o unitate la Kolin, Cehia). Aceste "recunoasteri" se datoreaza atat volumului imens de vanzari (care tinde permanent sa o plaseze pe pozitia de cel mai mare producator mondial) cat si datorita fiabilitatii deosebite a masinilor produse de acesta, echilibrului demn de invidiat intre gama de produse, calitatea masinilor si satisfactia clientilor, fara a uita de o accesibilitate clara datorata echilibgrului pret/ calitate la fel de demn de invidiat sau de plasarea in topurile celor mai bune masini cu diferite modele de referinta (Corolla, Avensis, etc.). Dintre principalele unităţi de producţie putem aminti de Bergvlei, Africa de Sud. Allion este o serie de berline. Principalele motorizari sunt reprezentate de: A15 (putere maxima = 109 Cp), A18 4WO (putere maxima = 125 Cp), A20 (putere maxima = 128 si 152 Cp). Alphard este o alta serie de van-uri care isi continua cariera fara prea mari retusuri (cel putin vizibile). Principalele motorizari sunt reprezentate de: G 2.4 (putere maxima = 159 Cp), G 2.4 WD (putere maxima = 159 Cp), G 3.0 (putere maxima = 220 Cp), G 3.0 4WD (putere maxima = 220 Cp), V 3.0 (putere maxima = 220 Cp). Avalon este o limuzina din clasa medie mare, bazata pe mecanica lui Camry, luxoasa si plina de dotari de serie si optionale. Principala sa motorizare este reprezentata de: 3.0 (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,9 s, putere maxima = 197 Cp), Conquest (putere maxima = 197 Cp). Avensis este un model de clasa medie, o limuzina urmasa a modelului Carina (cu o caroserie fara colturi sau canturi), care a fost in 2003 cea mai importanta aparitie din programul Toyota. Din acest motiv aerodinamica este deosebita (Cx = 0,28) dar pe cat pare totul de fluid, de armonic, pe atat este lipsit de emotie. In rest... trenul de rulare reprezinta un compromis optim intre tensiune si confort, consumurile sunt optime, s.a. Principalele motorizari ale modelului sunt reprezentate de: 1.6 (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,6 s, putere maxima = 110 Cp), 1.8 (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 110 Cp), 1.8 linea sol (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 110 Cp), 1.8 WT-i (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,0 s, putere maxima = 129 Cp), 2.0 (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,3 s, putere maxima = 128 Cp), 2.0 WT-i (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,1 s, putere maxima = 147 Cp), 2.0 TD (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,0 s, putere maxima = 90 Cp), 2.0 D-4D (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,4 s, putere maxima = 116 Cp). BB este o serie de van-uri. Cele mai cunoscute motorizari sunt: 1.3 (putere maxima = 87 Cp), 1.5 (putere maxima = 109 Cp), 1.5 4WO (putere maxima = 109 Cp). Brevis este o limuzina de clasa mijlocie care realizeaza o oferta de "compensare" pentru aceasta clasa, totul bazandu-se pe un echilibru maxim intre pret si calitate pe fondul obtinerii unei masini puternice si confortabile. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: AI 250 (putere maxima = 200 Cp), AI 300 (putere maxima = 220 Cp). Calinda este un combi tip sport, de clasa mijlocie mica, usor de recunoscut dupa designul caracteristic (oferta acestui model cuprinzand o motorizare sport, considerata "de varf"). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.8 (putere maxima = 132 Cp), 2.0 (putere maxima = 152 Cp), 2.0 4WD (putere maxima = 260 Cp). Camry este un model din clasa superioara construit in SUA care "se chinuie" sa se faca simtim in aspra concurenta europeana (mai ales ca modificarile asupra sa sunt destul de rare) dar se vinde foarte bine in SUA (fara a uita ca este produs si de divizia australiana Toyota). In sustinerea sa el vine cu o oferta de spatiu foarte buna, totul tinde spre un confort echilibrat, dotarea de serie este surprinzatoare, trenul de rulare este bine reglat, suspensia pare perfecta, etc. La sectorul probleme se poate aminti de pozitia ciudata a tetierelor, servodirectia care nu produce emotii, s.a. Acest model este produs si de divizia autraliana a Toyota, cu aceleasi specificatii ca si cele produse pentru Europa. Cele mai cunoscute motorizari sunt: 2.2 (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,4 s, putere maxima = 131 Cp), 2.4 (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,0 s, putere maxima = 159 Cp), 2.4 4WD (putere maxima = 159 Cp), 2.4 WT-i (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,4 s, putere maxima = 152 Cp), 3.0 V6 (viteza maxima = 225 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,1 s, putere maxima = 186 Cp), V6 (putere maxima = 225 Cp), CSI (putere maxima = 128 Cp), V6 CSI (putere maxima = 192 Cp), V6 CSI Station (putere maxima = 192 Cp). Celica "cea vestita" (si una din cele mai profitabile serii ale acestui producator) a ajuns la a 7-a generatie dar, pe langa "acomodarea" la cerintele momentului, trecerea timpului a determinat o reducere majora a ofertei de modele. Este un coupe foarte sportiv (chiar daca este realizat ca un compromis intre un coupe si o limuzina obisnuita, fapt ce atrage contestatii asupra apartenentei sport in ciuda liniei aerodinamice si a faptului ca acest model este traditional din linia sport), plin de modificari discrete care maresc fiabilitatea, stabilitatea (trenul de rulare ofera confort, directia este precisa, cutia de viteze functioneaza fara ezitari) si, uneori, confortul (fotoliile de buna calitate fac aceasta masina utila si concediilor prelungite). Toate acestea au permis la acest model sa isi pastreze farmecul, putand fi considerata in continuare o masina atragatoare dar, trecerea timpului nu a reusit ca convinga producatorii sa mai micsoreze din consumul de combustibil al motorului acesteia, ideea ca aceasta nu este o masina sport "pur sange" nu a disparut, etc. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: Celica (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,7 s, putere maxima = 143 Cp), Celica TS (viteza maxima = 225 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,2 s, putere maxima = 192 Cp). Century este o limuzina de clasa superioara, clasica si plina de muschi si elementele corelate la atributul "de lux". Linia generala este evident orientata spre o anume clientela tip "club Toyota". Principala sa motorizare este reprezentata de 5.0 (putere maxima = 280 Cp), 5.0 CNG (putere maxima = 258 Cp). Condor este un van apreciat pentru robustetea sa, produs de divizia sud-afrinaca a acestui producator si special adaptat pentru piata africana. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1800 (putere maxima = 88 Cp), 3000 D 4x4 (putere maxima = 90 Cp). Conquest este o limuzina sora cu Corolla, realizata de divizia sud africana a Toyota, existand diferente minime legate de adaptarea la cerintele acestei piete. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 130 (viteza maxima = 156 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,6 s, putere maxima = 75 Cp), 160 iR (viteza maxima = 176 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,3 s, putere maxima = 107 Cp). Corolla este o berlina (model compact) care creaza o impresie mediocra (chiar daca incepand cu 2003 s-a ajund la a 9-a generatie si producatorul a largit foarte mult dotarea standard - Modelul Corolla fiind in program de peste 30 de ani) deoarece... ofera mai putin spatiu decat s-ar fi asteptat cineva (mai ales pe locurile din spate), motorul este destul de lenes, directia este destul de imprecisa, dotarile nu sunt la nivelul standardelor europene, etc.. Cu toate acestea... capota este proeminenta si ofera spatiu interior generos, calitatea prelucrarilor este deosebita, motorul este deservit de o cutie de viteze excelenta, siguranta este destul de buna, s.a. Acest monovolum este produs si in Turcia. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.4 LB linea terra (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,5 s, putere maxima = 86 Cp), 1.4 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,0 s, putere maxima = 97 Cp), 1.4 WT-i (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,0 s, putere maxima = 97 Cp), 1.4 D-4D (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,3 s, putere maxima = 90 Cp), 1.6 (viteza maxima = 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, putere maxima = 110 Cp), 1.6 WT-i (viteza maxima = 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, putere maxima = 110 Cp), 1.8 TS (viteza maxima = 225 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,4 s, putere maxima = 192 Cp), 1.8 WTL-i TS (viteza maxima = 225 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,4 s, putere maxima = 192 Cp), 2.0 D-4D (viteza maxima = 180 si 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 si 10,6 s, putere maxima = 90 si 116 Cp). ...... Crown este o limuzina de clasa mijlocie care doreste a oferi fie un maxim de fiabilitate in conditiile accesibilitatii de pret fie o oferta estetica si de clasa mijlocie pura (prin modelele puternice si pline de dotari standard - la preturi de "echilibru" cu intentiile de achizitie ale clientului). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 LPG (putere maxima = 79 Cp), 2.5 (putere maxima = 215 Cp), 3.0 (putere maxima = 256 Cp). Echo este un model mic, compact si accesibil (dar numai pietei japoneze) care beneficiaza de un confort relativ optim, dotari reduse la minimum de functionalitate si motorizari de 108 Cp. Gaia este unul dintre vanurile cele mai cunoscute ale acestui producator fie datorita liniei generale de design tip "de sosea" fie datorita fiabilitatii deosebite a acestei masini. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 G (putere maxima = 152 Cp), 2.0 G 4WD (putere maxima = 152 Cp). Highlander este un tot-teren realizat ca un compromis intre un combi si o masina cu tractiune integrala, fara a fi se sesiza mari schimbari de stabilitate. Motorizarile de care dispune acest model sunt variate si acopera o plaja cuprinsa intre 160 si 270 Cp. Hilux/ Hilux Surf este un pick-up sau un tot-teren (in functie de optiune) devenit model de referinta in segmentul sau care se vinde bine indiferent de clientela, produsul de varf fiind reprezentat de tot-terenul Surf (realizat pe baza experientei acumulate cu pick-up-ul pe al carei platforma tehnica a fost realizat. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 4x2 2.5 D-4D Single Cab (viteza maxima = 150 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,1 s, putere maxima = 88 Cp), 4x4 2.5 D-4D Xtra Cab (viteza maxima = 150 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,8 s, putere maxima = 102 Cp), 4x4 2.5 D-4D Double Cab (viteza maxima = 150 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,8 s, putere maxima = 102 Cp), Surf 2.7 (putere maxima = 150 Cp), Surf 3.4 V6 (putere maxima = 185 Cp). Ipsum este un van (sau un combi ceva mai mare), care poate i usor confundat cu o limuzina de clasa medie ceva mai sic. Principala sa motorizare este reprezentata de: 240 (putere maxima = 160 Cp). Ist este un compact de mici dimensiuni care doreste sa oferteze putere si spatiu la preturi si consumuri optime. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.3 (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 87 Cp), 1.5 (putere maxima = 109 Cp), 1.5 4WD (putere maxima = 105 Cp). Kluger este un tot-teren devenit clasic pentru acest producator. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: V 2.4 (putere maxima = 160 Cp), V 2.4 Four (putere maxima = 160 Cp), V 3.0 (putere maxima = 220 Cp). Landcruiser este un SUV care face parte din programul acestui producator de mai bine de 50 de ani, fapt pentru care a ajuns sa faca din acest model un nume legat de calitatile off-road (chiar si "extreme") ale unei masini. Gama acestui model este realizata de modele departajate dupa "directia produsului", avand de a face cu Landcruiser sport, ieftin (care nu depreciaza calitatile standard si nu limiteaza capacitatea de apel la o gama de optionale dintre cele mai bogate) sau 100 care este produsul luxos al acestei linii (care ridica foarte mult standardele "de linie" cu o completare pe masura in privinta optionalelor). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 3.0 D-4D (viteza maxima = 165 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,7 s, putere maxima = 163 Cp), 100 V8 (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,2 s, putere maxima = 238 Cp), 4.0 V6 WT-i (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,5 s, putere maxima = 249 Cp), 100 4.2 TD (viteza maxima = 170 si 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,6 si 11,1 s, putere maxima = 204 si 238 Cp). Ca o curiozitate, modelul Land Cruiser al anilor '50 este inca neschimbat si produs de divizia braziliana a Toyota sub denumirea de Bandeirante (sub forma de masina de teren cu hardtop, sau pick-up, cu format spartan dar foarte durabil), toate variantele avand tractiune integrala si ca principala motorizare motoare de 96 Cp. Mark/ Mark II este limuzina de lux a acestui producator, care a ajuns la generatia urmatoare fie datorita ultimilor modificari/ modernizari, fie din ratiuni de delimitare fata de vechiul produs. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 (putere maxima = 160 Cp), Blit 2.0 (putere maxima = 160 Cp), Blit 2.5 (putere maxima = 200 Cp), Blit 2.5 Turbo (putere maxima = 280 Cp). MR2 este un cabriolet sport, de clasa mijlocie (uneori mijlocie mica) cu care acest producator spera sa se impuna sau macar sa experimenteze intr-un domeniu in care palmaresul sau creste de la un an la altul. Vechile concepte legate de aceasta masina se pastreaza fara probleme (caroserie de tip Targa, amplasarea centrala a motorului) chiar si in conditiile adaptarii la noile cerinte, afirmatia ca aceasta este un "Ferrari pentru oameni saraci) ramanand valabila. Insa acest model este inca tributar vechilor probleme de manevrabilitate ale predecesorilor (unii spun ca este prea dur, altii ca este prea "mielusel" pentru o masina sport), se pare ca propulsia mai are nevoie de unele imbunatatiri sau "intariri", preturile sunt considerate destul de "usturatoare" fata de ceea ce se achizitioneaza, etc. Important este sa nu uitam de calitatea deosebita a prelucrarilor, de un echilibru "sport" greu de atins de alte masini, de experienta acumulata in spatele acestui model, s.a. Principala sa motorizare este: MR2 (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,0 s, putere maxima = 140 Cp). Un model "paralel" cu MR2 ar putea fi onsiderat Paseo dar care nu se mai produce la acest moment. Decizia de stopare a productiei se datoreaza motivatiilor comerciale (masina se vindea destul de slab). Totul pleaca de la un concept de "trecere" de la o masina obisnuita catre un model sport (prin intermediul gamei de modele) cu intentia de a se ajunge la MR2 progresiv. Acest lucru a determinat unele probleme calitative rapid penalizate de clienti (cum ar fi spoiler posterior considerat a fi penibil, cutie de viteze bine reglata dar fara "nerv", etc.) si, indiferent de interventiile optice, modelul sa fie eliminat de pe toate listele de cumparaturi. Principala sa motorizare esra reprezentata de un motor de 90 Cp care atingea "suta" in 11 sec. si propulsa masina cu o viteza maxima de 185 km/h. Matrix este o limuzina combi de dimensiuni medii spre mici realizat in variante apetisante din punct de vedere al pretului (putere maxima = 130 Cp), al performantelor din lumea celor grabiti (Varianta combi cu putere maxima = 180 Cp) sau al celor care vor sa aiba o masina de familie eficienta (Model 4 WD, putere maxima = 123 Cp). Nadia este un van cu pretentii de feminitate (apetisant, multifunctional, etc.) si/ sau familiaritate dar c-am nervoasa pentru a completa dorintele producatorului (fiind realizata mai mult ca o limuzina de clasa mijlocie, usoara si cu un motor puternic). Principala sa motorizare are un motor de 152 Cp si este realizat si in versiunea cu tractiune integrala. Noah este un alt van din marea oferta a acestei clase a Toyota. Este realizat mai mult pentru piata interna si, de aceea, beneficiaza de un design destul de patratos dar nu se poate spune ca nu exista spatiu suficient, echilibrat si bine sustinut de celelate dotari si calitati ale masinii. Principala sa motorizare beneficiaza de standardul motor de 152 Cp si este realizat si in versiunea 4 WD. Opa este un alt exponent al conceptului van "de strada" al acestui producator, realizat pe acelasi sasiu de limuzina de clasa medie care este imposibil sa nu de-a randamentele dorite de clienti. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.8 4WD (putere maxima = 125 Cp), 2.0 si 2.0 CVT (putere maxima = 152 Cp). Passo este un compact de mici dimensiuni, identic din punct de vedere tehnic cu modelul Daihatsu Boon si care se adreseaza segmentului de piata de mic litraj, mici dimensiuni, mici bugete (motorizarile sunt de 71 - 90 Cp)... Picnic este unul dintre monovolumele (van compact) acestui producator care se remarca prin calitatea prelucrarilor, motorizarile sunt bune si in armonie cu utilitarele adiacente cum sunt cutia de viteze, trenul de rulare, tinuta de drum este deosebita (atat "pe gol" cat si in regim de incarcare maxima) dotarea de serie este genroasa, etc. dar... lasa de dorit in ceea ce privesc tetierele, motorizarile sunt destul de zgomotoase (inclusiv cutiile de viteze). Principalele motorizari sunt reprezentate de: TD (viteza maxima = 165 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,9 s, putere maxima = 90 Cp). Platz este o limuzina de clasa mica realizata cu ideea predominanta a acetui producator de accesibilitate, stabilitate si fiabilitate la preturi cat mai mici. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.0 (putere maxima = 70 Cp), 1.5 (putere maxima = 109 Cp), 1.3 4WD (putere maxima = 87 Cp). Premio este o berlina in trei volume care apartine clasei mijlocii si care se constituie ca un fel de avanpremiera la celebra Avensis. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.5 (putere maxima = 109 Cp), 1.8 4WD (putere maxima = 125 Cp), 2.0 (putere maxima = 152 Cp). Previa este un van monovolum care arata mai mult cu un transporter, constituindu-se ca un model emblematic al limuzinelor cu oferta mare de spatiu (inclusiv portbagajul), oferta mai mare decat la Avensis Verso, chiar daca a fost lansat abia in anul 2000 (in 2003 a beneficiat de un facelift important, schimbandu-si fata, - faruri, spoiler, masca, stopuri - dar intervenindu-se si la elementele de siguranta, gama de motoare, etc.). Pe langa spatiu se remarca cu o mare variabilitate (chiar daca accesul spre spate este destul de dificil) si o dotare de serie care multumeste orice gusturi (modelul devenind din ce in ce mai costisitor pe masura adaugirilor solicitate de client (se ajunge pana la inchiderea electrica a usilor glisante laterale). Dar, cu toate acestea, exista neajunsuri la trenul de rulare in curbe, motorul este c-am infometat si zgomotos la turatii mari, etc. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: Previa (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 156 Cp), GL (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, putere maxima = 132 Cp), 2.4 WT-i (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 156 Cp), 2.0 D-4D (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,8 s, putere maxima = 116 Cp). Prius este un model hibrid (benzina si electricitate), lansat in 1997 (cu un design simplu, sofisticat dupa o interventie ulterioara care se regaseste si asupra plansei de bord, performantelor dinamice si propulsiei), special creat pentru a realiza consumuri minime de combustibil (ajunge pana la 3,5 l/ 100 km) si a lansa/ testa in productia de serie acest tip de produse. tehnic apartine clasei mici, compacte si principala sa motorizare este: Prius (viteza maxima = 160 si 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,4 si 10,9 s, putere maxima = 72 si 78 Cp). Probox este un van de mari dimensiuni al carui principala motorizare este reprezentata de Wagon 1.5 (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,4 s, putere maxima = 109 Cp). Progres este o alta limuzina de clasa medie. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: NC 250 (putere maxima = 200 Cp), NC 300 (putere maxima = 220 Cp). Raum este un model compact, de clasa mica mijlocie, cu aspect si catalogare de van. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.5 (putere maxima = 94 Cp), 1.5 4WD (putere maxima = 91 Cp). RAV4 este un produs "tot teren", facand parte din clasa SUV-urilor compacte, calitatile sale fiind apreciate indiferent de drumuri dar, cu toate acestea, fiind mai mult un off-road soft, destinat mai mult rularii pe sosele. Acest produs se datoreaza modei actuale in ceea ce priveste oferta de SUV-uri, fapt care a determinat continua imbunatatire, modernizare, etc. a acestui model, calitatea dotarilor crescand si ea permanent, odata cu pretul care tine cont de cresterea cererii. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.8 (viteza maxima = 178 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,2 s, putere maxima = 125 Cp), 1.8 WT-i 4x2 (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,2 s, putere maxima = 125 Cp), 2.0 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,6 s, putere maxima = 150 Cp), 2.0 WT-i 4x4 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,6 s, putere maxima = 150 Cp), 2.0 D-4D 4x4 (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,2 s, putere maxima = 116 Cp), D-4D (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,1 s, putere maxima = 116 Cp). 4 Runner este o serie de tot teren. Principalele motorizari sunt reprezentate de: SR5 (putere maxima = 183 si 245 Cp). Sequoia este un tot-teren masiv, realizat dupa standardele americane in domeniu sdi, bineinteles, destinat in primul rand acestei piete. Principala sa motorizare beneficiaza de un motor de 240 Cp (model 4x4). Sienna este un alt van al acestui producator, ceva mai luxos si mai puternic decat celelalte oferte. Principala sa motorizare beneficiaza de un motor de 230 Cp (210 Cp la model 4x4). Sienta este un van realizat dupa standardele asiatice de aspect, eficienta si accesibilitate pentru aceasta clasa. Principala sa motorizare beneficiaza de motoare de 105 si 110 Cp si de o versiune 4 WD de aceeasi putere. Succeed este o combinatie intre combi si van rezultand asa-numitul Wagon, cu aspect sobru dar penetrant. Principala sa motorizare este reprezentata de: 1.5 (putere maxima = 105 si 109 Cp), 1.5 4 WD (putere maxima = 105 Cp). Tacoma este un pick-up destinat evident catre piata americana (fie datorita numelui, fie formei si performantelor tehnice. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: Tacoma (putere maxima = 142 Cp), 4x4 V6 (putere maxima = 190 Cp). Tazz este o limuzina (aproximativ un combi) produsa de divizia Toyota din Africa de Sud, special adaptata pietei din aceasta zona geografica. Principalele sale motorizari sunt: 130 (putere maxima = 75 Cp), 1601 (putere maxima = 107 Cp). Tundra este un pick-up "de echilibru" la Tacoma, ceva mai putin "stressat" din punct de vedere estetic si mai fortos din punct de vedere al cailor putere disponibili. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 4x4 (putere maxima = 190 Cp), 4x4 V8 (putere maxima = 240 Cp). Venture este un mic van, conceput special pentru clientii din Africa si realizat, bineinteles, de divizia sud-africana a Toyota. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 180 (viteza maxima = 145 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 88 Cp), 220 (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,5 s, putere maxima = 102 Cp), 2.4 (viteza maxima = 134 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 23,3 s, putere maxima = 83 Cp). Verossa este un model de clasa mijlocie care tinde sa ofere maxim posibil pentru aceasta clasa (toate masinile fiind oferite si in varianta cu tractiune integrala). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 20 (putere maxima = 160 Cp), VR 25 (putere maxima = 280 Cp). Vista este o limuzina de clasa medie, care face parte din "vechea garda" a acestui producator pentru aceasta clasa de modele. Aceste masini au oferte variate de comfort, dotare, optionale si motorizari. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: N 180 (putere maxima = 136 Cp), N 200 (putere maxima = 152 Cp), Ardeo 180 (putere maxima = 136 Cp), Ardeo 200 (putere maxima = 152 Cp). Voltz este un tot-teren cu aspect de limuzina, compact, creat in stransa colaborare cu General Motors, destinat (cu generozitate) performantelor sportive. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.8 (putere maxima = 132 Cp), 1.8 4WD (putere maxima = 125 Cp). Voxy este un van de putere, monovolum, destinat eficientei operationale, usor de recunoscut dupa designul sau marcant. Este produs si in varianta cu tractiune integrala si beneficiaza de un motor de 152 Cp. Yaris este un monovolum de clasa mica urmas al modelului Starlet, lansat in 1999, primul model japonez proiectat in Europa (la EPOC - Europe Office of Creation - centrul european al concernului Toyota), si produs in uzinele franceze ale acestui producator, asupra caruia s-a realizat un facelift important in 2003. Si... se pare ca este o masina deosebita deoarece trenul de rulare este bun, servodirectia lucreaza bine, dotarile de siguranta relativ complete, oferta de spatiu este generoasa, ofera posibilitati de modulare a habitaclului si... chiar daca nu prea este loc in spate, materialul folosit la habitaclu este destul de ieftin, cutia de viteze este cam zgomotoasa, etc. Principalele motorizari ale acestui model sunt reprezentate de: 1.0 (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,8 s, putere maxima = 65 Cp), 1.0 linea sol (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,6 s, putere maxima = 68 Cp), 1.3 (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,1 s, putere maxima = 87 Cp), 1.3 Verso (viteza maxima = 165 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,5 s, putere maxima = 124 Cp), 1.4 D-4D (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 75 Cp), 1.4 Verso D-4D (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,8 s, putere maxima = 75 Cp), 1.5 TS (viteza maxima = 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,0 s, putere maxima = 105 Cp), 1.5 Verso (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,2 s, putere maxima = 105 Cp). Will este o berlina de mici dimensiuni, futurista, care forteaza limitele raporturilor pret/ calitate si pret/ tehnologie completa. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: Cypha 1.3 (putere maxima = 87 Cp), Cypha 1.5 4WO (putere maxima = 105 Cp). Windom este o limuzina de clasa medie, destinata confortului sportiv sau performantei sportive. Principala sa motorizare beneficiaza de un motor de 215 Cp (la versiunea 3.0). Wisheste un van (monovolum) de dimensiuni medii, destinat clientilor care cauta mai mult spatiu decat poate oferi o limuzina din aceeasi clasa. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.8 (putere maxima = 132 Cp), 2.0 (putere maxima = 155 Cp). Dintre prototipurile produse de Toyota putem prezenta:
Nota:
Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al
documentatiilor
conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe
internet
(chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica
responsabilitatea
sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a
uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de
raspundere
atribuibila prezentelor pagini). |
|