![]() |
![]() Volvo |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Goteborg, Suedia. www.volvocars.ro Bucuresti, Romania (Sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 165-169 Pod Otopeni, e-mail-uri office@volvocars.ro, office@eit.ro, service@volvocars.ro). Aceasta marca
suedeza
face parte, de ceva timp, din asa-numitul Premier Automotive Group (din
grup mai fac parte Aston Martin, Jaguar, Land Rover si Lincoln, firma
proprietara
fiind Ford) aflat sub conducerea fostului vicepresedinte de la BMW
(printre
colaborarile de renume mai putem aminti de britanicul Tom Walkinshaw,
care
a facilitat marcii Volvo accesul la performante inalte in campionatul
englez
de curse de masini de pista). Activitatile acestui producator se
desfasoara
in mai multe locatii, cum ar fi: Born (Olanda) si Gent (Belgia).
Motto-ul
acestui producator pare sa ramana neschinbat de ceva timp ("Siguranta
si
Soliditate") si, pe langa faptul ca lupta sa mentina "linii nordice"
clare,
totul pare sa duca intr-o directie dintre cele mai bune. C70
este un model dedicat caroseriilor cabrio (realizat pe platforma
modelului
V70, proiectat de britanicul Tom Walkinshaw), ca o delimitare
"constructiva"
realizata de acest producator in ideea S40/
50 este modelul pe care se bazeaza sperantele acestui
producator (urmas al modelului V40) al carei look si dotare a fost
atent
revizuita in 2004 (chiar S60
este un model de clasa medie superioara (limuzina construita pe
platforma
lui S80) care vrea sa mareasca oferta "mijlocie" a acestui producator
si, S70 este o serie care cumuleaza incepand cu 2004 modelele C70, V70 si XC70 chiar daca C70 Cabrio ramane neschimbat, V70 beneficiaza de o noua motorizare si un mic facelift si XC70 are doar garda la sol putin marita si beneficiaza de un mic facelift. S80
este noul "mare suedez" (nava amiral), chiar daca este in piata
incepand
cu 1998, care demonstreaza ca nu numai siguranta si simpatia fata de o
marca sunt elementele care conteaza pentru clienti, V40 este o serie de limuzine cu putin mai mari fata de clasa compact, foarte bine vandut (reprezinta 75 % din totalul vanzarilor acestui producator). Din cauza dimensiunilor reduse apar probleme "de spatiu" la locurile din spate (si, bineinteles, portbagajul), motoarele sunt destul de slabe, suspensia este relativ barbara, consumurile de combustibil destul de mari, s.a.... Dar, caracteristic pentru acest producator, este atentia deosebita pentru siguranta pasagerilor (de exemplu, centurile de siguranta se adaptaza automat la inaltimea pasagerilor), urmand un tren de rulare excelent, foarte fin reglat. Principalele motorizari sunt reprezentate de: 1.6 (viteza maxima = 185 si 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,0 si 12,0 s, putere maxima = 105 si 109 Cp), 1.8 (viteza maxima = 195 si 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 si 10,5 s, putere maxima = 115 si 122 Cp), 2.0 (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,7 s, putere maxima = 136 Cp), 2.0T (viteza maxima = 215 si 220 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,5 s, putere maxima = 160 si 163 Cp), T4 (viteza maxima = 235 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,3 s, putere maxima = 200 Cp), 1.9D (viteza maxima = 180, 185 si 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,5, 12,0 si 10,5 s, putere maxima = 95, 102 si 115 Cp). V70 este o limuzina cunoscuta prin faptul ca utilizeaza dubla alimentare, soferul avand capacitatea de a selecta tipul de combustibil folosit. In rest... siguranta, calitate de exceptie a prelucrarilor, spatiu interior elegant s.a. Probleme apar de la micile "stramtorarui" legate de spatiu, de tetierele plasate prea jos, etc. Principalele motorizari sunt reprezentate de: 2.0 T (viteza maxima = 220 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,1 s, putere maxima = 180 Cp), 2.4 (viteza maxima = 205 si 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,1 si 9,0 s, putere maxima = 140 si 170 Cp), T5 (viteza maxima = 245 si 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,0 s, putere maxima = 240 si 250 Cp), R (viteza maxima = 245 si 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,4 si 5,9 s, putere maxima = 265 si 300 Cp), 2.4T Automatik (viteza maxima = 220 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,2 s, putere maxima = 193 Cp), 2.5 T (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,9 s, putere maxima = 210 Cp), 2.4 D (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,9 s, putere maxima = 130 Cp), 2.5D (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, putere maxima = 140 Cp), D5 (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,8 s, putere maxima = 163 Cp), 2.5 T AWD (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,4 s, putere maxima = 210 Cp). XC70 este o serie de combi-uri care "se trag" din modelul V70, cunoscute si sub numele Cross Country, care tinde sa ofere stabilitatii si sigurantei un plus de spatiu necesar unei masini de familie. Se remarca printr-un comportament de drum sigur si bland si printr-un interior plin de detalii practice. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: D5 AWD (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,5 s, putere maxima = 163 Cp), 2.5 T AWD (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,4 s, putere maxima = 210 Cp). XC90 este seria "tot teren" (off-road) a acestui producator caracterizata prin modele puternice si sigure, fapt penru care acesta este un adevarat succes de vanzari. Masinile se remarca prin spatiu mare si variabil, confort si stabilitate, motoare fiabile de provenienta Yamaha, dar... calitatile off-road sunt destul de reduse si costurile de exploatare sunt destul de ridicate. Principalele motorizari sunt reprezentate de: 2.5T (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,9 s, putere maxima = 210 Cp), T6 Geartronic (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,3 s, putere maxima = 272 Cp), D5 (viteza maxima = 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,3 s, putere maxima = 163 Cp). Dintre prototipurile produse de Volvo putem prezenta:
Nota:
Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al
documentatiilor
conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe
internet
(chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica
responsabilitatea
sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a
uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de
raspundere
atribuibila prezentelor pagini). |
![]() |