![]() |
![]() VW |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Wolfsburg, Germania. www.volkswagen.ro Bucuresti, Romania (Sos. Pipera nr. 41, e-mail-uri vanzari@spanner.ro pt. Targu Mures, vwservice@autoclub.ro pt. Timisoara, sales@autoworld.ro pt. Cluj, cybernet@autocenter.ro pt. Bacau, vw@porsche.ro; vw.service@porsche.ro; vw@midocar.ro si vw.service@midocar.ro pt. Bucuresti, scorpioneximgl@xnet.ro pt. Focsani, etc. etc. etc.) VolksWagen
("Masina
poporului") este una din marcile tipic germane caracterizate printr-o
continua
lupta de mentinere in topul ofertei de autovehicule (de cele mai multe
ori beneficiind de reusita deplina). Toate acestea se datoreaza in
primul
rand faptului ca "soliditate si prelucrare impecabila" sunt sinonime Beetle (sau New Beetle) este modelul cel mai popular (urmasul "Broscutei") al acestui producator, construit pe baza modelului VW Golf, dar care, la acest moment isi gaseste greu prieteni deoarece este prea aparte si prea scump chiar daca performantele sunt excelente (standardele VW fiind "pastrate" la maxim de posibilitati - sistem de rulare, franare si siguranta excelente, program electronic de stabilitate, etc.). Apar doar probleme tipice modelelor de mici dimensiuni cum ar fi spatiul mic pentru banchetele din spate, portbagaj in miniatura, vizibilitate redusa, etc. dar si probleme legate de lipsa de elemente practice "de interior" (de exemplu, varianta acoperita este socotita foarte incomoda, varianta descoperita fiind preferata - lucru confirmat de volumul mare de vanzari al acestei variante), pret mult prea mare comparativ cu ceea ce se achizitioneaza, consola centrala nu este ergonomizata in raport cu pasagerii, consumuri de combustibil prea mari, s.a. Este livrat in urmatoarele motorizari: 1.4 16V (viteza maxima = 161 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,6 s, putere maxima = 75 Cp), 1.6 (viteza maxima = 179 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,6 s, putere maxima = 102 Cp), 2.0 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 115 Cp), 1.8 T (viteza maxima = 203 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,1 s, putere maxima = 150 Cp), 1.8 5V Turbo (viteza maxima = 203 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,7 s, putere maxima = 150 Cp), 2.3 V5 (viteza maxima = 211 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,7 s, putere maxima = 170 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 171 si 178 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,4 si 8,8 s, putere maxima = 90 si 100 Cp), Cabriolet 1.4 16V (viteza maxima = 161 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,6 s, putere maxima = 75 Cp), Cabriolet 1.6 (viteza maxima = 178 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,3 s, putere maxima = 102 Cp), Cabriolet 2.0 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,7 s, putere maxima = 115 Cp). Bora/
Vento este un urmas direct al lui Golf IV (indirect
al
lui Vento) a carui productie se pare ca va stagna deoarece deosebirile
intre aceste doua Caddy/ Caddy Life este un van compact foarte asemanator cu modelul Touran cu o diferentiere nascuta din ratiuni mai mult practice (Caddy este un produs al uzilelor WV din Africa de Sud pe cand Life este produs in Germania). Astfel, caroseria este mai inalta, difera suspensiile, Caddy Life este oferita si in varianta de furgon, s.a. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.4 (viteza maxima = 156 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,7 s, putere maxima = 73 Cp), 1.6 l (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,3 s, putere maxima = 101 Cp). CitiGolf este un alt produs (berlina) al diviziei sudafricane. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: Citi 1.6 l (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,3 s, putere maxima = 101 Cp), Chico 1.4 (viteza maxima = 156 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,7 s, putere maxima = 73 Cp). Gol este o limuzina a diviziei braziliene, dezvoltata special pentru America de Sud. Dezvoltarea acestui model inregistreaza doua generatii sub forma lui Gol Spercial (cu doua usi) si Gol (model mai nou cu patru usi) dar, din familie, mai fac parte si modelele Paratti, cu o caroserie mai spatioasa si o forma de combi. Este realizata in urmatoarele motorizari: 1.0 (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,7 s, putere maxima = 65 Cp), 1.6 8V (viteza maxima = 179 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,7 s, putere maxima = 92 Cp), 1.0 Turbo (viteza maxima = 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,6 s, putere maxima = 112 Cp). Acest model este produs si de divizia din Argentina, fara a avea caracteristici proprii sau suplimentare, fiind vorba despre o clasa tipica, "continentala". Golf
este cel mai vandut model al acestui producator (in stransa competitie
calitativa cu Beetle care se vinde mult mai slab), motiv pentru care
are
numeroase motorizari, forme, accesorii, ajungandu-se la acest moment la
generatia V. Prin modelul GTI se poate remarca conceptul de "tipar
total"
pentru aceasta clasa de masini care lanseaza aceste masini intre cele
mai
calitative posibile, chiar daca unii se plang de auteritatea
habitaclului.
La fel de bine stau lucrurile si in ceea ce priveste modelul Variant
care
este unul dintre cele mai bine vandute break-uri ale clasei compacte.
Se
remarca prin confort ridicat, are o soliditate iesita din comun, un
sistem
de rulare excelent, sistem de franare de calitate, consum redus la
motoarele
diesel (TDI - deosebit de apreciate), capitolul siguranta si zgomot
aerodinamic
exemplare, dar care... are un pret foarte ridicat care se pare sa fie
singurul
dezavantaj fata de concurenta. Totusi... comenzile instalatiei de
incalzire
si ventilatie sunt prea jos (chiar si intregul bord), portbagajul si
spatiul
banchetelor din spate este surprinzator de mic, tetierele scaunelor din
spate sunt plasate prea jos si vizibilitatea din spate este destul de
redusa.
Cele mai cunoscute motorizari sunt: 1.4 (viteza maxima = 171 km/ h,
acceleratie
la 100 km/ h = 14,0 s, putere maxima = 75 Cp), 1.4 16V (viteza maxima =
197 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere
Modelul Golf este produs si de divizia braziliana a VW sau de divizia din Africa de Sud (sub numele de Citi Golf - o varianta Golf I orientata spre o accesibilitate maxima din punct de vedere al pretului). Jetta este un model produs in China ((Changchun) care beneficiaza de un nou facelift si se vinde relativ bine, comparativ cu modelul Golf produs de aceeasi divizie. Lupo
este o serie "mini" (cel mai mic model VW dar, totodata, si cel mai
avansat,
urmasul legitim al primului Polo), lansata sub sloganul "nu trebuie sa
fii mare pentru a fi mare", oferita in aceeasi "configuratie" incepand
cu 1998 datorita echilibrului general atins de toate autoturismele
"inscrise"
sub acest nume (fara a uita ca acest model beneficiaza de cel mai
economic
motor diesel din lume al momentului). Toate versiunile de Lupo au in
comun
prelucrarea calitativ superioara, tipica acestui producator, suspensia
este confortabila, stabilitatea este mai buna decat la unele modele mai
mari dar, in comparatie cu clasa mini, are si preturi corespunzatoare
care
atrag unele neajunsuri cum ar fi spatiul scaunelor din spate destul de
redus (lipsesc si tetierele), portbagaj mic, cutie de viteze automata
prost
etajata, unele probleme de functionalitate (cum ar fi plasarea prea in
spate a butoanelor de actionare a geamurilor), etc. In plus nu trebuie
uitat faptul ca VW a pus un accent deosebit (la acest model) pe
siguranta,
plecand de la un sistem de franare puternic si fiabil si terminand cu
multe
dotari standard cum ar fi airbag-urile, sistemele ABS, etc.
Principalele
sale motorizari sunt reprezentate de: 1.0 (viteza maxima = 152 km/ h,
acceleratie
la 100 km/ h = 17,7 s, putere maxima = 50 Cp), 1.4 (viteza maxima = 160
si 172 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,3 si 12,0 s, putere maxima
= 60 si 75 Cp), 1.4 16V (viteza maxima = 188 km/ h, acceleratie la 100
km/ h = 10,0 s, putere maxima = 100 Cp), 1.4 16V FSI (viteza maxima =
199
km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,8 s, putere maxima = 105 Cp), 1.6
16V GTI (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,2 s,
putere
maxima = 125 Cp), 1.7 SDI (viteza maxima = 157 km/ h, acceleratie la
100
km/ h = 16,8 s, putere maxima = 60 Cp), 1.2 3L TDI (viteza maxima = 165
km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,5 s, putere maxima = 61 Cp), 1.4
TDI
(viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,3 s, putere
maxima
= 75 Cp). Kombi este un van (format bus) produs de divizia braziliana a VW (2 fabrici), mentinut in productie datorita statutului sau de masina populara, aproximativ indestructibila. Este realizat in urmatoarele motorizari: 1.6 (viteza maxima = 143 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,8 s, putere maxima = 57 Cp). Multivan este produsul "cel mai" van al acestui producator, bazat pe mai vechiul model Transporter, care a ajuns deja la a 5-a generatie. Se remarca printr-o oferta de spatiu si o modularitate interioara peste medie, o echipare pe masura, este surprinzator de manevrabil dar... motoarele sunt destul de infometate, asemenea dealerilor care vor cere o groaza de bani pentru achizitionarea acestei masini. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 (viteza maxima = 163 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,8 s, putere maxima = 115 Cp), 3.2 (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere maxima = 231 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 159 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 18,4 s, putere maxima = 105 Cp), 2.5 TDI (viteza maxima = 168 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,3 s, putere maxima = 131 Cp), 2.5 TDI (viteza maxima = 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,8 s, putere maxima = 174 Cp). Parati este un combi al diviziei braziliene, din familia modelelor Gol. Este realizat in urmatoarele motorizari: 1.8 (viteza maxima = 179 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,6 s, putere maxima = 99 Cp), 2.0 (viteza maxima = 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,6 s, putere maxima = 111 Cp). Passat
este o linie de limuzine medii (...superioare) care a fixat adevarate
standarde
pentru aceasta clasa, in special din punct de vedere al raportului
pret/
calitate, redefinind (la propriu) imaginea marcii, care se afla pe
linie
finala de productie (versiunea de varf Phaeton W8 nemaifiind
disponibila).
Chiar daca are un pret de achizitie destul de ridicat (care creste
continuu
datorita politicii de imbunatatire permanenta a modelelor deja
existente)
se considera ca raportul pret calitate este optim (in special la
variantele
combi cunoscute sub numele de Variant), dovada stand vanzarile
excelente
ale acestui model (dar si orientarea firmei care tinteste catre BMW si
Mercedes). Prelucrarea este foarte buna, performantele bune, dotarea
standard
cuprinzatoare, optionale care transforma modelul intr-unul de lux,
sistem
de franare scurta (considerat a fi exceptional), sistem de rulare
confortabil,
manevrabilitate buna, consum scazut, etc. sunt numai cateva din
calitatile
modelului care se opun unui portbagaj cu o deschidere mica (chiar daca
este foarte cuprinzator) si... eventual, se poate reprosa ca motoarele
sunt c-am zgomotoase. Phaeton este o limuzina de clasa superioara, asupra careia VW a intervenit accentuand exclusivitatea acestui model, cu un interior luxos si confortabil, care tinde spre elita acestei clase. Se remarca prin tractiune integrala permanenta, dotari si optionale de exceptie, posibilitatea maririi ampatamentului, etc. dar... preturile sunt pe masura incadrandu-se intr-o adevarata clasa de varf. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: V6 (viteza maxima = 245 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,4 s, putere maxima = 241 Cp), V8 4Motion (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,9 s, putere maxima = 335 Cp), W12 4Motion (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,1 s, putere maxima = 420 Cp), V10 TDI 4Motion (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,9 s, putere maxima = 313 Cp). Polo
este un alt produs deosebit de cunoscut al acestui producator avand
peste
25 de ani de experienta "pe piata", pozitionat intre Lupo si Golf (cu
trecerea
fiecarui an semanand tot mai mult cu modelul Golf, fie datorita
proiectarii
fie datorita ca pierde teren "in vanzari" in favoarea lui Lupo - oricum
el este permanent modernizat, modificat, etc. si s-a inregistrat un
succes
neasteptat cu varianta Fun a acestui model care arata ca o masina de
teren
de mici dimensiuni dar doar cu tractiune fata). Datorita unor
consideratii
de tip "fara experimente" principiile de baza au ramas neschimbate:
materiale
calitativ superioare, sistem de rulare bun, optionale "pe saturate" si
deosebit de calitative, habitaclu surprinzator de mare, etc. "Plangeri"
apar doar datorita scaunelor putin cam rigide, lipsei servodirectiei
din
dotarea standard ("anexata" la cerere), suspensie putin cam depasite,
si...
asemanarii foarte mari cu modelul Golf. El este livrat sub urmatoarele
motorizari: 1.0 (viteza maxima = 151 km/ h, acceleratie la 100 km/ h =
18,5 s, putere maxima = 50 Cp), 1.2 (viteza maxima = 152 km/ h,
acceleratie
la 100 km/ h = 17,5 s, putere maxima = 55 Cp), 1.2 8V (viteza maxima =
157 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,5 s, putere maxima = 55 Cp),
1.2
12V (viteza maxima = 162 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,9 s,
putere
maxima = 64 Cp), 1.4 (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/
h = 14,5 s, putere maxima = 60 Cp), 1.4 16V (viteza maxima = 172 km/ h,
acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 75 Cp), 1.4 16V Aut
(viteza maxima = 172 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,7 s, putere
maxima
= 75 Cp), 1.4 FSI (viteza maxima = 178 km/ h, acceleratie la 100 km/ h
= 12,1 s, putere maxima = 86 Cp), 1.4 16V (viteza maxima = 188 km/ h,
acceleratie
la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 100 Cp), 1.6 16V GTI (viteza
maxima
= 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,7 s, putere maxima = 125 Cp),
1.9 SDI (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,0 s,
putere maxima = 64 Cp), 1.9 SDI Trendline (viteza maxima = 188 km/ h,
acceleratie
la 100 km/ h = 10,5 s, putere maxima = 100 Cp), 1.4 TDI (viteza maxima
= 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,6 s, putere maxima = 75 Cp),
1.9 TDI (viteza maxima = 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,7 s,
putere maxima = 100 Cp), Limousine 1.4 16V (viteza maxima = 172 si 188
km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,3 si 11,3 s, putere maxima = 75 si
100 Cp), Limousine 1.9 SDI (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la
100
km/ h = 17,4 s, putere maxima = 64 Cp), Limousine 1.4 TDI (viteza
maxima
= 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,1 s, putere maxima = 75 Cp),
Variant 1.4 (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,3
s, putere maxima = 60 Cp), Variant 1.4 16V (viteza maxima = 167 km/ h,
acceleratie la 100 km/ h = 13,4 s, putere maxima = 75 Cp), Variant 1.6
(viteza maxima = 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,1 s, putere
maxima
= 100 Cp), Variant SDI (viteza maxima = 158 km/ h, acceleratie la 100
km/
h = 17,3 s, putere maxima = 68 Cp), Variant TDI (viteza maxima = 176 si
190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,8 si 10,9 s, putere maxima =
90
si 110 Cp). Alte modele de Golf sunt cele produse de divizia VW din Argentina, numit Polo Clasic... Este livrat in urmatoarele motorizari: 1.6 MI (viteza maxima = 171 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,3 s, putere maxima = 90 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,1 s, putere maxima = 90 Cp), SDI (viteza maxima = 169 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,9 s, putere maxima = 68 Cp), TDI (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 s, putere maxima = 90 Cp). ...si Polo si Polo Sedan produs de divizia braziliana livrat in urmatoarele motorizari: 1.6 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, putere maxima = 101 Cp), 2.0 (viteza maxima = 201 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,3 s, putere maxima = 116 Cp).
Incadrabil in acest model este si modelul Fox al diviziei braziliene (construit pe platforma modelului Polo) care are o oferta de spatiu mai mare datorita unei caroserii mai inalte si, mai ales, datorita motorului care functioneaza cu un amestec de benzina cu alcool. Santana este berlina mare produsa de divizia braziliana (mai nou si de divizia chineza), un veteran al acestui producator, usor de recunoscut dupa spatele clasic. Este realizata in urmatoarele motorizari: 1.8 (viteza maxima = 176 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,8 s, putere maxima = 99 Cp), 2.0 (viteza maxima = 186 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,3 s, putere maxima = 114 Cp). Sharan este un monovolum destul de clasic (cel mai vechi din programul VW) al acestui producator care se doreste a fi usor de confundat cu o limuzina (este un lider de piata din ce in ce mai inghesuit de concurenta). Imprumuta multe de la motorizarile limuzinelor, trenul de rulare este excelent, siguranta si confortul in trafic sunt demne de invidiat si... plangeri apar doar la unele motorizari in ceea ce priveste regimul de functionare in regim extenuant. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 (viteza maxima = 177 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,2 s, putere maxima = 115 Cp), 1.8 T (viteza maxima = 199 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 150 Cp), V6 (viteza maxima = 217 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,9 s, putere maxima = 204 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 166 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,2 s, putere maxima = 90 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 181 si 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,7 si 12,8 s, putere maxima = 115 si 130 Cp). Touareg
este un SUV "proaspat" introdus in fabricatie, dezvoltat in paralel cu
Porsche Cayenne, cu tendinte clare de a deveni model al clasei
sale Touran este cel mai nou reprezentant al clasei van a acestui producator, best seller intre vanurile compacte (depasind rivale ca Opel Zafira, Renaul Scenic, etc., chiar daca face tehnic parte din clasa Golf, chiar daca se reproseaza ca are un aspect c-am insipid), avand la baza "datele" lui Golf V cu o oferta de spatiu interior si o modularitate mult imbunatatita. Poate ca piata a fost cucerita de trenul de rulare ireprosabil, cu modularitatea inteligenta, volan multifunctional, etc..., poate(?!?). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.6 FSI (viteza maxima = 186 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,9 s, putere maxima = 115 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 177 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,5 s, putere maxima = 241 Cp), 2.0 TDI (viteza maxima = 197 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,6 s, putere maxima = 140 Cp). Dintre prototipurile produse de VW putem prezenta:
Nota:
Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al
documentatiilor
conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe
internet
(chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica
responsabilitatea
sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a
uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de
raspundere
atribuibila prezentelor pagini). |
![]() |