VW
Catre pagina principala...Catre paginile de studiu - To Study...Catre paginile de distractie - To Entertain...Catre paginile de lucru - To Work...Catre paginile de afaceri - To Affair Sectiune Descriere...Paginile despre Mashinutze   Paginile Cars Made in......Buton transfer Auto by dorinm... Germania

Producator - VolksWagen - Germania
Sigla VolksWagen
         www.volkswagen.de
         Wolfsburg, Germania.
         Catre pagina de prezentare a Germaniei
         www.volkswagen.ro
         Bucuresti, Romania (Sos. Pipera nr. 41, e-mail-uri vanzari@spanner.ro pt. Targu Mures, vwservice@autoclub.ro pt. Timisoara, sales@autoworld.ro pt. Cluj, cybernet@autocenter.ro pt. Bacau, vw@porsche.ro; vw.service@porsche.ro; vw@midocar.ro si vw.service@midocar.ro pt. Bucuresti, scorpioneximgl@xnet.ro pt. Focsani, etc. etc. etc.)

         VolksWagen ("Masina poporului") este una din marcile tipic germane caracterizate printr-o continua lupta de mentinere in topul ofertei de autovehicule (de cele mai multe ori beneficiind de reusita deplina). Toate acestea se datoreaza in primul rand faptului ca "soliditate si prelucrare impecabila" sunt sinonime
         Cele mai preferate dotari ale masinilor sub marca VolksWagen sunt:
Click si... foto se mareste la 600 x 800- 2, 4 usi, cu doua sau 5 locuri;
- pentru benzina motoare cu 4 cilindri in linie situate transversal in fata, cu cilindree de 1598 - 1970 cm3 sau motor 6 cilindri in V situat transversal in fata, cu cilindree de 2492 - 3179 cm3 si pentru motorina motoare cu 4 sau 5 cilindri in linie situate transversal in fata cu cilindree de 1910 - 2387 cm3 (motorizarile cu terminatia TDI - Turbo Diesel Injection au motoare diesel);
- distributie DOHC sau OHC;
- sistem de alimentare cu injectie multipunct de benzina sau injectie directa de motorina cu turbosuflanta;
- tractiune pe punte motoare fata, controlata, cutie manuala de viteze cu 5 - 6 trepte sau automata (inclusiv cu variatie continua) cu 4 - 5 trepte;
- suspensie pe punte McPherson cu bara stabilizatoare;
- servodirectie,
- frane cu disc sau discuri ventilate cu ABS inclus.
- consumuri de 8 - 16,5 l/ 100 km (dar, in general, in jurul a 10,5 l/ 100 km) pentru motoarele pe benzina si 5 - 8,1 l/ 100 km (dar, in general, in jurul a 7 l/ 100 km) pentru cele diesel.
         Dintre principalele lor unităţi de producţie putem aminti de Cape Provine, Africa de Sud.

         Beetle (sau New Beetle) este modelul cel mai popular (urmasul "Broscutei") al acestui producator, construit pe baza modelului VW Golf, dar care, la acest moment isi gaseste greu prieteni deoarece este prea aparte si prea scump chiar daca performantele sunt excelente (standardele VW fiind "pastrate" la maxim de posibilitati - sistem de rulare, franare si siguranta excelente, program electronic de stabilitate, etc.). Apar doar probleme tipice modelelor de mici dimensiuni cum ar fi spatiul mic pentru banchetele din spate, portbagaj in miniatura, vizibilitate redusa, etc. dar si probleme legate de lipsa de elemente practice "de interior" (de exemplu, varianta acoperita este socotita foarte incomoda, varianta descoperita fiind preferata - lucru confirmat de volumul mare de vanzari al acestei variante), pret mult prea mare comparativ cu ceea ce se achizitioneaza, consola centrala nu este ergonomizata in raport cu pasagerii, consumuri de combustibil prea mari, s.a. Este livrat in urmatoarele motorizari: 1.4 16V (viteza maxima = 161 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,6 s, putere maxima = 75 Cp), 1.6 (viteza maxima = 179 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,6 s, putere maxima = 102 Cp), 2.0 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 115 Cp), 1.8 T (viteza maxima = 203 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,1 s, putere maxima = 150 Cp), 1.8 5V Turbo (viteza maxima = 203 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,7 s, putere maxima = 150 Cp), 2.3 V5 (viteza maxima = 211 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,7 s, putere maxima = 170 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 171 si 178 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,4 si 8,8 s, putere maxima = 90 si 100 Cp), Cabriolet 1.4 16V (viteza maxima = 161 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,6 s, putere maxima = 75 Cp), Cabriolet 1.6 (viteza maxima = 178 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,3 s, putere maxima = 102 Cp), Cabriolet 2.0 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,7 s, putere maxima = 115 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Beetle
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Beetle
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Bora/ Vento este un urmas direct al lui Golf IV (indirect al lui Vento) a carui productie se pare ca va stagna deoarece deosebirile intre aceste doua Click si... foto se mareste la 600 x 800modele sunt destul de mici (din punct de vedere tehnic ambele modele sunt identice doar ca... Bora are portbagajul mai mare, are o echipare mai buna si... c-am atat). In plus, Bora se vinde mai slab decat consacratul Golf si, cu toate acestea, viitorul model de Bora se va baza pe platforma lui Golf V. Se remarca prin confort ridicat, are o soliditate iesita din comun, un sistem de rulare excelent, sistem de franare de calitate, consum redus la motoarele diesel (TDI - deosebit de apreciate), capitolul siguranta si zgomot aerodinamic exemplare, dar care... are un pret foarte ridicat care se pare sa fie singurul dezavantaj fata de concurenta. Totusi... comenzile instalatiei de incalzire si ventilatie sunt prea jos, portbagajul si spatiul banchetelor din spate este surprinzator de mic, tetierele scaunelor din spate sunt plasate prea jos si vizibilitatea din spate este destul de redusa. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.4 (viteza maxima = 171 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,9 s, putere maxima = 75 Cp), 1.6 (viteza maxima = 185 si 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,8 si 10,8 s, putere maxima = 102 si 105 Cp), 1.6 FSI (viteza maxima = 194 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,2 s, putere maxima = 110 Cp), 2.0 (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 115 Cp), 1.8T (viteza maxima = 216 si 229 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,9 si 8,2 s, putere maxima = 150 si 180 Cp), 1.8 SV Turbo (viteza maxima = 216 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,5 s, putere maxima = 150 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 188 si 216 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,1 si 9,0 s, putere maxima = 100 si 150 Cp), 2.3 V5 (viteza maxima = 224 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,2 s, putere maxima = 170 Cp), 1.9 SDI (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,2 s, putere maxima = 68 Cp), 2.8 4Motion (viteza maxima = 235 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,1 s, putere maxima = 204 Cp), Variant 1.6 (viteza maxima = 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, putere maxima = 105 Cp), Variant 1.6 FSI (viteza maxima = 194 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,7 s, putere maxima = 110 Cp), Variant 2.0 (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,4 s, putere maxima = 115 Cp), Variant 1.8T (viteza maxima = 216 si 228 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,2 si 8,3 s, putere maxima = 150 si 150 Cp), Variant 1.9 TDI (viteza maxima = 188, 205 si 216 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,5, 10,5 si 9,3 s, putere maxima = 100, 130 si 150 Cp).
         Din experienta exploatarii acestui model se poate aminti de: indicatoare ale cantitatii de combustibil inexacte sau defecte, imobilizatoare electronice blocate, neetanseitati la furtunurile de racire sau ale conductelor de benzina, bateriile se descarca deseori, mecanismul de blocare a volanului se blocheaza uneori, radiatorul prezinta usoare scurgeri, ambreiajele se defecteaza iar la motorizarile diesel apar rareori probleme la motor si este defectat deseori sistemul de iluminare. Vento, fiind un model mai vechi (construit intre '91 si '97), vine cu probleme la curelele de antrenare, faruri neetanse, defecte la izolatia usilor sau scaune nefixate corespunzator, pompe de combustibil si module de aprindere defecte. La motoarele diesel se ardea deseori siguranta de la bujia incandescenta. Neplaceri au creat si esapamente zgomotoase, scartaitul franelor, zgomote aerodinamice la trapa de acoperis si motoare neetanse.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Bora
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Caddy/ Caddy Life este un van compact foarte asemanator cu modelul Touran cu o diferentiere nascuta din ratiuni mai mult practice (Caddy este un produs al uzilelor WV din Africa de Sud pe cand Life este produs in Germania). Astfel, caroseria este mai inalta, difera suspensiile, Caddy Life este oferita si in varianta de furgon, s.a. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.4 (viteza maxima = 156 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,7 s, putere maxima = 73 Cp), 1.6 l (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,3 s, putere maxima = 101 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Caddy
Click si... foto se mareste la 600 x 800
Caddy Life

         CitiGolf este un alt produs (berlina) al diviziei sudafricane. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: Citi 1.6 l (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,3 s, putere maxima = 101 Cp), Chico 1.4 (viteza maxima = 156 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,7 s, putere maxima = 73 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
CitiGolf

         Gol este o limuzina a diviziei braziliene, dezvoltata special pentru America de Sud. Dezvoltarea acestui model inregistreaza doua generatii sub forma lui Gol Spercial (cu doua usi) si Gol (model mai nou cu patru usi) dar, din familie, mai fac parte si modelele Paratti, cu o caroserie mai spatioasa si o forma de combi. Este realizata in urmatoarele motorizari: 1.0 (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,7 s, putere maxima = 65 Cp), 1.6 8V (viteza maxima = 179 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,7 s, putere maxima = 92 Cp), 1.0 Turbo (viteza maxima = 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,6 s, putere maxima = 112 Cp). Acest model este produs si de divizia din Argentina, fara a avea caracteristici proprii sau suplimentare, fiind vorba despre o clasa tipica, "continentala".

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Gol (Brazilia)
Click si... foto se mareste la 600 x 800
Gol (Argentina)

         Golf este cel mai vandut model al acestui producator (in stransa competitie calitativa cu Beetle care se vinde mult mai slab), motiv pentru care are numeroase motorizari, forme, accesorii, ajungandu-se la acest moment la generatia V. Prin modelul GTI se poate remarca conceptul de "tipar total" pentru aceasta clasa de masini care lanseaza aceste masini intre cele mai calitative posibile, chiar daca unii se plang de auteritatea habitaclului. La fel de bine stau lucrurile si in ceea ce priveste modelul Variant care este unul dintre cele mai bine vandute break-uri ale clasei compacte. Se remarca prin confort ridicat, are o soliditate iesita din comun, un sistem de rulare excelent, sistem de franare de calitate, consum redus la motoarele diesel (TDI - deosebit de apreciate), capitolul siguranta si zgomot aerodinamic exemplare, dar care... are un pret foarte ridicat care se pare sa fie singurul dezavantaj fata de concurenta. Totusi... comenzile instalatiei de incalzire si ventilatie sunt prea jos (chiar si intregul bord), portbagajul si spatiul banchetelor din spate este surprinzator de mic, tetierele scaunelor din spate sunt plasate prea jos si vizibilitatea din spate este destul de redusa. Cele mai cunoscute motorizari sunt: 1.4 (viteza maxima = 171 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,0 s, putere maxima = 75 Cp), 1.4 16V (viteza maxima = 197 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere Click si... foto se mareste la 600 x 800maxima = 75 Cp), 1.6 (viteza maxima = 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,8 s, putere maxima = 105 Cp), 1.6 Aut. (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,7 s, putere maxima = 102 Cp), 1.6 FSI (viteza maxima = 197 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere maxima = 115 Cp), 1.8 SV Turbo (viteza maxima = 216 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,5 s, putere maxima = 150 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 197 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere maxima = 100 Cp), 2.0 TDI (viteza maxima = 197 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere maxima = 140 Cp), 2.0 (viteza maxima = 195 km/ h, Click si... foto se mareste la 600 x 800acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere maxima = 115 Cp), 2.3 V5 (viteza maxima = 224 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,2 s, putere maxima = 170 Cp), 2.8 4Motion (viteza maxima = 235 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,1 s, putere maxima = 204 Cp), R32 (viteza maxima = 247 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,6 s, putere maxima = 241 Cp), Variant 1.4 16V (viteza maxima = 171 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,2 s, putere maxima = 75 Cp), Variant 1.6 (viteza maxima = 185 si 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,0 si 11,5 s, putere maxima = 102 si 105 Cp), Variant 1.6 FSI (viteza maxima = 194 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,7 s, putere maxima = 110 Cp), Variant 2.0 (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,4 s, putere maxima = 115 Cp), Variant 1.9 SDI (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 18,5 s, putere maxima = 68 Cp), Variant 1.9 TDI (viteza maxima = 188 si 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,5 si 10,5 s, putere maxima = 100 si 130 Cp).
         Din experienta "exploatarii" acestui model se poate aminti de: modelele pana in 1997 au avut probleme cu curelele de antrenare pentru diverse agregate, cum ar fi alternatoarele, faruri neetanse, pompe de combustibil si module de aprindere defecte, probleme la motorizarile diesel legate de arderea sigurantei de la bujia incandescenta, frane usor de deteliorat, incuietori defecte sau imobilizatoare electronice blocate, cabluri de ambreiaj rupte. Dupa 1997 se remarca indicatoare de combustibil inexacte sau defecte, imobilizatoare electronice blocate, neetaseitati la furtunurile de racire, conducte de benzina deteliorate, baterii descarcate, mecanismul de blocare a volanului se blocheaza uneori, defecte ale sistemului de iluminare.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Golf
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Golf
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Golf
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Golf
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Golf
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Modelul Golf este produs si de divizia braziliana a VW sau de divizia din Africa de Sud (sub numele de Citi Golf - o varianta Golf I orientata spre o accesibilitate maxima din punct de vedere al pretului).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Citi Golf..............................Golf (Brazilia)

         Jetta este un model produs in China ((Changchun) care beneficiaza de un nou facelift si se vinde relativ bine, comparativ cu modelul Golf produs de aceeasi divizie.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Jetta

         Lupo este o serie "mini" (cel mai mic model VW dar, totodata, si cel mai avansat, urmasul legitim al primului Polo), lansata sub sloganul "nu trebuie sa fii mare pentru a fi mare", oferita in aceeasi "configuratie" incepand cu 1998 datorita echilibrului general atins de toate autoturismele "inscrise" sub acest nume (fara a uita ca acest model beneficiaza de cel mai economic motor diesel din lume al momentului). Toate versiunile de Lupo au in comun prelucrarea calitativ superioara, tipica acestui producator, suspensia este confortabila, stabilitatea este mai buna decat la unele modele mai mari dar, in comparatie cu clasa mini, are si preturi corespunzatoare care atrag unele neajunsuri cum ar fi spatiul scaunelor din spate destul de redus (lipsesc si tetierele), portbagaj mic, cutie de viteze automata prost etajata, unele probleme de functionalitate (cum ar fi plasarea prea in spate a butoanelor de actionare a geamurilor), etc. In plus nu trebuie uitat faptul ca VW a pus un accent deosebit (la acest model) pe siguranta, plecand de la un sistem de franare puternic si fiabil si terminand cu multe dotari standard cum ar fi airbag-urile, sistemele ABS, etc. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.0 (viteza maxima = 152 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,7 s, putere maxima = 50 Cp), 1.4 (viteza maxima = 160 si 172 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,3 si 12,0 s, putere maxima = 60 si 75 Cp), 1.4 16V (viteza maxima = 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,0 s, putere maxima = 100 Cp), 1.4 16V FSI (viteza maxima = 199 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,8 s, putere maxima = 105 Cp), 1.6 16V GTI (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,2 s, putere maxima = 125 Cp), 1.7 SDI (viteza maxima = 157 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,8 s, putere maxima = 60 Cp), 1.2 3L TDI (viteza maxima = 165 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,5 s, putere maxima = 61 Cp), 1.4 TDI (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,3 s, putere maxima = 75 Cp).
         Din experienta "exploatarii" acestui model se poate aminti de unele probleme legate de managementul motorului sau la imobilizatorul electronic si sigurantele racitorului arse. Problemele cu aprinderea duc la bujii umede, furtunuri de racire care pot fi roase si, adeseori, exista demaroare defecte si baterii consumate rapid.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Lupo
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Lupo
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Lupo
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Kombi este un van (format bus) produs de divizia braziliana a VW (2 fabrici), mentinut in productie datorita statutului sau de masina populara, aproximativ indestructibila. Este realizat in urmatoarele motorizari: 1.6 (viteza maxima = 143 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,8 s, putere maxima = 57 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Kombi

         Multivan este produsul "cel mai" van al acestui producator, bazat pe mai vechiul model Transporter, care a ajuns deja la a 5-a generatie. Se remarca printr-o oferta de spatiu si o modularitate interioara peste medie, o echipare pe masura, este surprinzator de manevrabil dar... motoarele sunt destul de infometate, asemenea dealerilor care vor cere o groaza de bani pentru achizitionarea acestei masini. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 (viteza maxima = 163 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,8 s, putere maxima = 115 Cp), 3.2 (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere maxima = 231 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 159 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 18,4 s, putere maxima = 105 Cp), 2.5 TDI (viteza maxima = 168 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,3 s, putere maxima = 131 Cp), 2.5 TDI (viteza maxima = 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,8 s, putere maxima = 174 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Multivan

         Parati este un combi al diviziei braziliene, din familia modelelor Gol. Este realizat in urmatoarele motorizari: 1.8 (viteza maxima = 179 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,6 s, putere maxima = 99 Cp), 2.0 (viteza maxima = 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,6 s, putere maxima = 111 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Parati

         Passat este o linie de limuzine medii (...superioare) care a fixat adevarate standarde pentru aceasta clasa, in special din punct de vedere al raportului pret/ calitate, redefinind (la propriu) imaginea marcii, care se afla pe linie finala de productie (versiunea de varf Phaeton W8 nemaifiind disponibila). Chiar daca are un pret de achizitie destul de ridicat (care creste continuu datorita politicii de imbunatatire permanenta a modelelor deja existente) se considera ca raportul pret calitate este optim (in special la variantele combi cunoscute sub numele de Variant), dovada stand vanzarile excelente ale acestui model (dar si orientarea firmei care tinteste catre BMW si Mercedes). Prelucrarea este foarte buna, performantele bune, dotarea standard cuprinzatoare, optionale care transforma modelul intr-unul de lux, sistem de franare scurta (considerat a fi exceptional), sistem de rulare confortabil, manevrabilitate buna, consum scazut, etc. sunt numai cateva din calitatile modelului care se opun unui portbagaj cu o deschidere mica (chiar daca este foarte cuprinzator) si... eventual, se poate reprosa ca motoarele sunt c-am zgomotoase. Click si... foto se mareste la 600 x 800Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.6 (viteza maxima = 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,7 s, putere maxima = 102 Cp), 2.0 (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,2 s, putere maxima = 115 Cp), 2.0 5V (viteza maxima = 210 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,9 s, putere maxima = 130 Cp), 1.8 V5 Turbo (viteza maxima = 221 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,2 s, putere maxima = 150 Cp), 2.3 V5 (viteza maxima = 228 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,1 s, putere maxima = 170 Cp), 2.8 V6 4Motion (viteza maxima = 238 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,8 s, putere maxima = 193 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 191 si 208 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,4 si 9,9 s, putere maxima = 100 si 130 Cp), 2.5 V6 TDI (viteza maxima = 220 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,6 s, putere maxima = 163 Cp), W8 (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,5 s, putere maxima = 275 Cp), Variant 1.6 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,3 s, putere maxima = 102 Cp), Variant 2.0 (viteza maxima = 194 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, putere maxima = 115 Cp), Variant 2.0 5V (viteza maxima = 204 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,3 s, putere maxima = 130 Cp), Variant 1.8 5V Turbo (viteza maxima = 214 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,4 s, putere maxima = 150 Cp), Variant 1.9 TDI (viteza maxima = 184 si 201 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,8 si 10,2 s, putere maxima = 100 si 130 Cp), Variant V6 TDI (viteza maxima = 222 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,3 s, putere maxima = 163 Cp), Variant W8 (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,8 s, putere maxima = 275 Cp).
         Din experienta exploatarii acestui model putem aminti de: Pentru modelele pana in 1996 din cauza unor garnituri defectuoase scurgerea apei de racire a cauzat furtunuri sparte si garnituri de chiulasa arse, la motoarele diesel au aparut probleme datorita curelelor trapezoidale rupte si a turbinelor de supraalimentare defecte. Alte puncte slabe ar mai fi fost pompe si conducte de combustibil defecte, baterii descarcate, alternatoare si module de aprindere defecte, parbrize neetanse, scaune nefixate corespunzator, incuietori la portbagaj nefunctionale. Dupa 1996 putem aminti de ruperea frecventa a curelei de distributie, unele probleme la turbina de supraalimentare, incueitori defecte, indicatoare ale cantitatii de combustibil inexacte, pompe de combustibil defecte, imobilizatoare electronice blocate, disfunctionalitati in managementul motorului, baterii descarcate datorita numarului mare de consumatori si unele probleme cu frana de mana.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Passat
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Passat
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Phaeton este o limuzina de clasa superioara, asupra careia VW a intervenit accentuand exclusivitatea acestui model, cu un interior luxos si confortabil, care tinde spre elita acestei clase. Se remarca prin tractiune integrala permanenta, dotari si optionale de exceptie, posibilitatea maririi ampatamentului, etc. dar... preturile sunt pe masura incadrandu-se intr-o adevarata clasa de varf. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: V6 (viteza maxima = 245 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,4 s, putere maxima = 241 Cp), V8 4Motion (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,9 s, putere maxima = 335 Cp), W12 4Motion (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,1 s, putere maxima = 420 Cp), V10 TDI 4Motion (viteza maxima = 250 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 6,9 s, putere maxima = 313 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Phaeton
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Phaeton
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Phaeton
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Polo este un alt produs deosebit de cunoscut al acestui producator avand peste 25 de ani de experienta "pe piata", pozitionat intre Lupo si Golf (cu trecerea fiecarui an semanand tot mai mult cu modelul Golf, fie datorita proiectarii fie datorita ca pierde teren "in vanzari" in favoarea lui Lupo - oricum el este permanent modernizat, modificat, etc. si s-a inregistrat un succes neasteptat cu varianta Fun a acestui model care arata ca o masina de teren de mici dimensiuni dar doar cu tractiune fata). Datorita unor consideratii de tip "fara experimente" principiile de baza au ramas neschimbate: materiale calitativ superioare, sistem de rulare bun, optionale "pe saturate" si deosebit de calitative, habitaclu surprinzator de mare, etc. "Plangeri" apar doar datorita scaunelor putin cam rigide, lipsei servodirectiei din dotarea standard ("anexata" la cerere), suspensie putin cam depasite, si... asemanarii foarte mari cu modelul Golf. El este livrat sub urmatoarele motorizari: 1.0 (viteza maxima = 151 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 18,5 s, putere maxima = 50 Cp), 1.2 (viteza maxima = 152 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,5 s, putere maxima = 55 Cp), 1.2 8V (viteza maxima = 157 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,5 s, putere maxima = 55 Cp), 1.2 12V (viteza maxima = 162 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,9 s, putere maxima = 64 Cp), 1.4 (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,5 s, putere maxima = 60 Cp), 1.4 16V (viteza maxima = 172 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,9 s, putere maxima = 75 Cp), 1.4 16V Aut (viteza maxima = 172 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,7 s, putere maxima = 75 Cp), 1.4 FSI (viteza maxima = 178 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,1 s, putere maxima = 86 Cp), 1.4 16V (viteza maxima = 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 100 Cp), 1.6 16V GTI (viteza maxima = 205 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,7 s, putere maxima = 125 Cp), 1.9 SDI (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,0 s, putere maxima = 64 Cp), 1.9 SDI Trendline (viteza maxima = 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, putere maxima = 100 Cp), 1.4 TDI (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,6 s, putere maxima = 75 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,7 s, putere maxima = 100 Cp), Limousine 1.4 16V (viteza maxima = 172 si 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,3 si 11,3 s, putere maxima = 75 si 100 Cp), Limousine 1.9 SDI (viteza maxima = 160 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,4 s, putere maxima = 64 Cp), Limousine 1.4 TDI (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,1 s, putere maxima = 75 Cp), Variant 1.4 (viteza maxima = 155 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,3 s, putere maxima = 60 Cp), Variant 1.4 16V (viteza maxima = 167 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,4 s, putere maxima = 75 Cp), Variant 1.6 (viteza maxima = 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,1 s, putere maxima = 100 Cp), Variant SDI (viteza maxima = 158 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,3 s, putere maxima = 68 Cp), Variant TDI (viteza maxima = 176 si 190 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,8 si 10,9 s, putere maxima = 90 si 110 Cp).
         Din experienta exploatarii acestui model se poate aminti de: modelele pana in 1988 au scurgeri de ulei la garnitura arborelui cu cama, s-au inregistrat furtunuri de racire sparte sau pompe de apa neetanse, mers in gol neuniform datorita garniturii de carburator defectuoase, fisa de bujii defecta a dus la avarierea catalizatorului, etc. Modelele produse pana in 1994 au mai avut probleme cu pompe de injectie, stergatoare, ambreiaje si amortizoare, protectia anticorosiva lasa de dorit la frana de mana si deseori s-a rupt cureaua trapezoidala. Incepand cu anuld e fabricatie 1994 problemele sunt reprezentate de: furtunuri de racire sparte, urmate de termostate blocate, imobilizatoare electronice defecte si unele perturbari la sistemul de aprindere. S-au inregistrat si ambreiaje defecte, ventilatoare nefunctionale care au condus la supraincalzirea motorului, garnituri de chiulasa arse, curele de distributie rupte. Mai des au aparut probleme la inchiderea centralizata, incuietori greu functionabile, baterii descarcate, curele trapezoidale rupte, furtunuri de racire sparte si fise de bujii roase.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Polo
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Polo
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Polo
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Polo
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Alte modele de Golf sunt cele produse de divizia VW din Argentina, numit Polo Clasic... Este livrat in urmatoarele motorizari: 1.6 MI (viteza maxima = 171 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,3 s, putere maxima = 90 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,1 s, putere maxima = 90 Cp), SDI (viteza maxima = 169 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 16,9 s, putere maxima = 68 Cp), TDI (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,6 s, putere maxima = 90 Cp). ...si Polo si Polo Sedan produs de divizia braziliana livrat in urmatoarele motorizari: 1.6 (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, putere maxima = 101 Cp), 2.0 (viteza maxima = 201 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,3 s, putere maxima = 116 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Polo Classic.............................Polo (Brazilia).............................Polo Sedan (Brazilia)
Click si... foto se mareste la 600 x 800
Polo Clasic

         Incadrabil in acest model este si modelul Fox al diviziei braziliene (construit pe platforma modelului Polo) care are o oferta de spatiu mai mare datorita unei caroserii mai inalte si, mai ales, datorita motorului care functioneaza cu un amestec de benzina cu alcool.

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Fox

         Santana este berlina mare produsa de divizia braziliana (mai nou si de divizia chineza), un veteran al acestui producator, usor de recunoscut dupa spatele clasic. Este realizata in urmatoarele motorizari: 1.8 (viteza maxima = 176 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,8 s, putere maxima = 99 Cp), 2.0 (viteza maxima = 186 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,3 s, putere maxima = 114 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Santana
Click si... foto se mareste la 600 x 800
Santana (China)

         Sharan este un monovolum destul de clasic (cel mai vechi din programul VW) al acestui producator care se doreste a fi usor de confundat cu o limuzina (este un lider de piata din ce in ce mai inghesuit de concurenta). Imprumuta multe de la motorizarile limuzinelor, trenul de rulare este excelent, siguranta si confortul in trafic sunt demne de invidiat si... plangeri apar doar la unele motorizari in ceea ce priveste regimul de functionare in regim extenuant. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 2.0 (viteza maxima = 177 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,2 s, putere maxima = 115 Cp), 1.8 T (viteza maxima = 199 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,9 s, putere maxima = 150 Cp), V6 (viteza maxima = 217 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,9 s, putere maxima = 204 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 166 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,2 s, putere maxima = 90 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 181 si 188 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,7 si 12,8 s, putere maxima = 115 si 130 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Sharan
Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Touareg este un SUV "proaspat" introdus in fabricatie, dezvoltat in paralel cu Porsche Cayenne, cu tendinte clare de a deveni model al clasei sale Click si... foto se mareste la 600 x 800 (in special datorita unei tendinte clare de a acapara un fel de sector de lux/ elita al acestei clase de modele (in conditiile in care cererea de SUV-uri devine din ce in ce mai evidenta la nivel mondial). Bineinteles ca are tractiune integrala, se comporta foarte bine atat pe sosea cat si off-road, gama de dotari si cea de optionale devine destul de ametitoare prin variabilitatea si oferta ei dar... suspensia pneumatica este optionala, consumurile de combustibil (mai ales in conditii de utilizare sport) devin destul de "solicitante", etc. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: V6 (viteza maxima = 197 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,9 s, putere maxima = 220 Cp), V8 (viteza maxima = 218 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 8,1 s, putere maxima = 310 Cp), R5 TDI (viteza maxima = 184 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,4 s, putere maxima = 174 Cp), V10 TDI (viteza maxima = 225 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 7,8 s, putere maxima = 313 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Touareg
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Touran este cel mai nou reprezentant al clasei van a acestui producator, best seller intre vanurile compacte (depasind rivale ca Opel Zafira, Renaul Scenic, etc., chiar daca face tehnic parte din clasa Golf, chiar daca se reproseaza ca are un aspect c-am insipid), avand la baza "datele" lui Golf V cu o oferta de spatiu interior si o modularitate mult imbunatatita. Poate ca piata a fost cucerita de trenul de rulare ireprosabil, cu modularitatea inteligenta, volan multifunctional, etc..., poate(?!?). Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.6 FSI (viteza maxima = 186 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,9 s, putere maxima = 115 Cp), 1.9 TDI (viteza maxima = 177 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,5 s, putere maxima = 241 Cp), 2.0 TDI (viteza maxima = 197 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,6 s, putere maxima = 140 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Touran
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Dintre prototipurile produse de VW putem prezenta:

Click si... foto se mareste la 600 x 800
VW Concept R (2004)
(un roadster/ cabrio prin care se vor fixa noi standarde)
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
VW Concept R
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Nota: Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al documentatiilor conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe internet (chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica responsabilitatea sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de raspundere atribuibila prezentelor pagini).
.

(2001...2012 dorinm.ro, 2005...2006 autodidactu.ro)

Powered by Medow