STUDiu - Ficţiune
- Ipotecarea sufletului cuiva
!["Ipotecarea sufletului cuiva" Logo ISC - "Ipotecarea sufletului cuiva"](imagini/logowolf.png)
Detalii ”de parcurgere”
Citeşte înainte de a porni la drum!
1. Cum poți
parcurge ”mai bine” această lucrare/ poveste/ ”ce o fi”...
1.1. Capitolul 1 este
”același”, comun... De la Capitolul 2 și 3 intervin
variantele de poveste prin intermediul unor circumstanțe
care atrag ”alegerea” cititorului. Astfel că, fiecare
personaj principal va avea 3 evoluții distincte, A, B și C
(în total 6, trei pentru personajul masculin Mircea Dan și 3
pentru personajul feminin Monique/ Lily Touran.
Pe linia masculină
”A”, modificarea cursului evenimentelor devine clară odată
cu trecerea de la capitolul 2 la capitolul 4... Dar pe
liniile B și C, trecerea spre individualitate clară apare
odată cu capitolele 4 și 5. Deci, o parcurgere globală a
tuturor variantelor va atrage un fel de constatare a unei
mari similitudini între texte, identificându-se doar câteva
”părți vitale” ce vor atrage individualitatea textelor
viitoare.
În mod clar, similar,
pe linia feminină "B", modificarea cursului evenimentelor
începe cu trecerea de la capitolul 3 la capitolul 5...
Deci, sfatul meu ar
fi să urmați o linie, de exemplu ”A” (”B” sau ”C”) cel puțin
până la capitolul 4 pentru Mircea Dan și 5 pentru Monique/
Lily Touran și abia apoi să startați parcurgerea ”globală”,
dacă intenționați asta... Totuși, nu uitați, nu am muncit
degeaba ani și ani de zile la cizelarea și corelarea
textelor, inițial în forma de joc tip visual novel, ulterior
sub forma de carte efectivă. Vor apare surprize, informații
etc pe cât de importante, pe atât de... Ați înțeles ideea...
1.2. Apoi, ar mai fi
un fel de sfat... Mulți dintre cei ce au jucat jocul,
ulterior au citit forma ”În jurul lumilor” mi-au semnalat că
nu sunt de acord cu parcurgerea scenelor marcate în cuprins
cu culoarea galbenă, acestea fiind dedicate unui fel de
oglindire a acțiunilor în lumea spirituală (lumea
sufletelor), din motive în special religioase (asta a fost
subliniat de cei ce au comunicat email cu mine și cărora le
mulțumesc pe această cale)...
Deci, pentru cei ce
achiesează la o astfel de idee, recomand ca la parcurgerea
capitolelor povestirii să citească doar scenele din cuprins
marcate cu culoarea verde, evitând astfel la maximum
tangența la scenele ce au conținut "spiritual" ... Cu
rezerva că există o întrepătrundere clară între scene și
parcurgând dpar scenele "materiale" este cert că veți pierde
multe detalii de manifestare.
1.3. De reținut că
este o poveste de ficțiune, de genul sci-fi! Pornind de la
acest argument, personajele povestirilor sunt familiarizate
cu elementele ce compun, completează, etc viața lor. Din
acest motiv, indiferent cum am privi problema, vor exista
percepții ce nu aveți cum să le înțelegi.
În această formă, de
tip html, am introdus elementele de tip ”inter-scenă” unde
voi da detalii destul de ample despre locațiile jocului,
obiectele, tehnologia etc ce este folosită în poveste... Cei
ce vor accesa strict textul, evident, aceste detalii nu vor
fi accesate...
Suplimentar, în
aceste forme ”inter”, va apare și o prezentare de tip
”acumulare” a prezentării personajelor din poveste... Și
alte detalii... Doriți să beneficiați de acestea,
accesațile!
2. ”Chestii generale”
”Ipotecarea
sufletului cuiva” este un fel de carte ce va sintetiza
elementele pe care le-am dezvoltat pentru crearea unui joc
de tip ”visual novel”... De asemenea, ea reunește lucrarea
ceea ce cândva s-a numit ”În jurul lumilor”, ca un fel de
sumă a celor 10 cărți scrise de mine anterior deciziei de
reunire într-un roman ”fluviu”.
Inițial, ”În jurul
lumilor” era scrisă pe baza personajului masculin, Mircea
Dan, dar, ulterior, în special datorită dezvoltării jocului,
am perceput ca necesară dezvoltarea unei linie feminine, cea
a surorilor Touran. Și, astfel, ”În jurul lumilor” a atras
scrierea unor noi povești, chiar dacă aparent este vorba
despre un fel de povești destul de corelate cu evenimente de
tip ”linie comună”.
Apoi, datorită celor
care au ”jucat” ceea ce am reușit să materializez în jocul
ce l-am ”ținut” în status ”alfa” (fără a trece la
beta-testing), am perceput că diversificarea masivă (de până
la 150 de variante pe fiecare personaj în parte este mult
prea complexă, atât pentru cei care ”jucau” cât și pentru
mine, ca realizator al jocului...
Joc care, pe lângă
efortul de scriere, atrăgea și eforturile asociate de
algoritm, de realizare a elementelor de grafică, audio,
atmosferă, de testare permanentă, de realizare de meniuri,
scripturi etc.
Deci, am ajuns la
această formă de sintetizare și eficientizare a realizării
unei lucrări finale...
Atenţie, la parcurgerea efectivă a
scriptului! Lumea materială, prin schimbările de pe
parcursul ”evoluției”, va atrage schimbări majore și
diferențieri clare între variantele poveștii chiar și pe
acest plan spiritual.
Nu uitaţi! Pentru
cei care vor citi aş rămâne recunoscător dacă veţi
transmite sugestii, impresii şi altele asemenea pe adresa
mea de mail (dorinm@dorinm.ro)
sau direct în comentarii pe pagina ce a atras ”nevoia” de
comentariu! Mulţumesc pentru înţelegere şi suport!
Dorin M - 15 octombrie 2020