STUDiu - Ficţiune - Ipotecarea sufletului cuiva
Logo ISC - "Ipotecarea sufletului cuiva"

Detalii ”de parcurgere”


            Citeşte înainte de a porni la drum!

1. Cum poți parcurge ”mai bine” această lucrare/ poveste/ ”ce o fi”...

1.1. Capitolul 1 este ”același”, comun... De la Capitolul 2 și 3 intervin variantele de poveste prin intermediul unor circumstanțe care atrag ”alegerea” cititorului. Astfel că, fiecare personaj principal va avea 3 evoluții distincte, A, B și C (în total 6, trei pentru personajul masculin Mircea Dan și 3 pentru personajul feminin Monique/ Lily Touran.

Pe linia masculină ”A”, modificarea cursului evenimentelor devine clară odată cu trecerea de la capitolul 2 la capitolul 4... Dar pe liniile B și C, trecerea spre individualitate clară apare odată cu capitolele 4 și 5. Deci, o parcurgere globală a tuturor variantelor va atrage un fel de constatare a unei mari similitudini între texte, identificându-se doar câteva ”părți vitale” ce vor atrage individualitatea textelor viitoare.

În mod clar, similar, pe linia feminină "B", modificarea cursului evenimentelor începe cu trecerea de la capitolul 3 la capitolul 5...

Deci, sfatul meu ar fi să urmați o linie, de exemplu ”A” (”B” sau ”C”) cel puțin până la capitolul 4 pentru Mircea Dan și 5 pentru Monique/ Lily Touran și abia apoi să startați parcurgerea ”globală”, dacă intenționați asta... Totuși, nu uitați, nu am muncit degeaba ani și ani de zile la cizelarea și corelarea textelor, inițial în forma de joc tip visual novel, ulterior sub forma de carte efectivă. Vor apare surprize, informații etc pe cât de importante, pe atât de... Ați înțeles ideea...

1.2. Apoi, ar mai fi un fel de sfat... Mulți dintre cei ce au jucat jocul, ulterior au citit forma ”În jurul lumilor” mi-au semnalat că nu sunt de acord cu parcurgerea scenelor marcate în cuprins cu culoarea galbenă, acestea fiind dedicate unui fel de oglindire a acțiunilor în lumea spirituală (lumea sufletelor), din motive în special religioase (asta a fost subliniat de cei ce au comunicat email cu mine și cărora le mulțumesc pe această cale)...

Deci, pentru cei ce achiesează la o astfel de idee, recomand ca la parcurgerea capitolelor povestirii să citească doar scenele din cuprins marcate cu culoarea verde, evitând astfel la maximum tangența la scenele ce au conținut "spiritual" ... Cu rezerva că există o întrepătrundere clară între scene și parcurgând dpar scenele "materiale" este cert că veți pierde multe detalii de manifestare.

1.3. De reținut că este o poveste de ficțiune, de genul sci-fi! Pornind de la acest argument, personajele povestirilor sunt familiarizate cu elementele ce compun, completează, etc viața lor. Din acest motiv, indiferent cum am privi problema, vor exista percepții ce nu aveți cum să le înțelegi.

În această formă, de tip html, am introdus elementele de tip ”inter-scenă” unde voi da detalii destul de ample despre locațiile jocului, obiectele, tehnologia etc ce este folosită în poveste... Cei ce vor accesa strict textul, evident, aceste detalii nu vor fi accesate...

Suplimentar, în aceste forme ”inter”, va apare și o prezentare de tip ”acumulare” a prezentării personajelor din poveste... Și alte detalii... Doriți să beneficiați de acestea, accesațile!

2. ”Chestii generale”

”Ipotecarea sufletului cuiva” este un fel de carte ce va sintetiza elementele pe care le-am dezvoltat pentru crearea unui joc de tip ”visual novel”... De asemenea, ea reunește lucrarea ceea ce cândva s-a numit ”În jurul lumilor”, ca un fel de sumă a celor 10 cărți scrise de mine anterior deciziei de reunire într-un roman ”fluviu”.

Inițial, ”În jurul lumilor” era scrisă pe baza personajului masculin, Mircea Dan, dar, ulterior, în special datorită dezvoltării jocului, am perceput ca necesară dezvoltarea unei linie feminine, cea a surorilor Touran. Și, astfel, ”În jurul lumilor” a atras scrierea unor noi povești, chiar dacă aparent este vorba despre un fel de povești destul de corelate cu evenimente de tip ”linie comună”.

Apoi, datorită celor care au ”jucat” ceea ce am reușit să materializez în jocul ce l-am  ”ținut” în status ”alfa” (fără a trece la beta-testing), am perceput că diversificarea masivă (de până la 150 de variante pe fiecare personaj în parte este mult prea complexă, atât pentru cei care ”jucau” cât și pentru mine, ca realizator al jocului...

Joc care, pe lângă efortul de scriere, atrăgea și eforturile asociate de algoritm, de realizare a elementelor de grafică, audio, atmosferă, de testare permanentă, de realizare de meniuri, scripturi etc.

Deci, am ajuns la această formă de sintetizare și eficientizare a realizării unei lucrări finale...

Atenţie, la parcurgerea efectivă a scriptului! Lumea materială, prin schimbările de pe parcursul ”evoluției”, va atrage schimbări majore și diferențieri clare între variantele poveștii chiar și pe acest plan spiritual.

Nu uitaţi! Pentru cei care vor citi aş rămâne recunoscător dacă veţi transmite sugestii, impresii şi altele asemenea pe adresa mea de mail (dorinm@dorinm.ro) sau direct în comentarii pe pagina ce a atras ”nevoia” de comentariu! Mulţumesc pentru înţelegere şi suport!

Dorin M - 15 octombrie 2020