|Home Study Page|   |Home Utilizare HTML|

            Ratiuni de utilizare HTML.

            Oricare ar fi considerentele care sunt "acceptate" de catre cel care citeste aceste randuri, o pagina HTML nu este altceva decat informatie, asa cum Internetul nu este altceva decat schimb de informatie. Bineinteles ca acest concept, al informatiei, "imbraca" nenumarate aspecte legate de forma acesteia (text, imagine, audio, etc.) precum si de "directia" acesteia (unidirectionala sau bidirectionala/ interactiva) fapt pentru care nu vom intra intr-o prezentare detaliata.
            Deci, intrebarea de baza ramane care este ratiunea de utilizare a HTML-ului si, in esenta, care este ratiunea de realizare a unui site, a unor pagini "pentru Internet"?
            Multi dintre noi, persoane fizice sau juridice (societati comerciale, institutii, etc.) realizeaza un site internet pentru a se face cunoscuti, pentru a avea o prezentare globala la nivelul tarii, continentului, lumii. Nu cumva aceasta este o forma de reclama? Va asigur ca... este.
            Si, un site de reclama nu este chiar greu de realizat... Se vor insera datele necesare de catre management (text, imagine) si, intr-o varianta ceva mai complexa, se va realiza un site care sa permita vanzarile on-line cu toate elementele necesare acestor operatiuni (detalii despre acest subiect pot fi gasite pe parcursul sitului la "capitolele asociate subiectului"). Pentru persoana fizica situl de reclama ar putea fi intitulat "acesta sunt si asta pot sau am facut" cu beneficiile sau problemele ce se nasc din acest lucru.
            Dupa ce ne facem cunoscuti prin intermediul sitului vine momentul in care incepe schimbul de informatii fie ca este vorba de simple CV-uri (curriculum vitae) fie ca este vorba despre documentatii, imagini, muzica, softuri, vanzari on-line, etc..
            Dar, legat de schimbul de informatii, intervine o alta problema legata de structura actuala a internetului. Despre ce este vorba???
            Atat pentru persoanele juridice care doresc o reclama (sau o vanzare) cat mai eficienta cat si pentru persoanele fizice care au anumite scopuri care ii determina sa realizeze un sit este deosebit de necesar sa stie cu cine vor "sta de vorba" sau "cui vor arata ce au, stiu, ofera, etc." prin intermediul sitului "instalat" pe internet.
            Studiile marilor corporatii indica o utilizare destul de "ciudata" a internetului (la finele anului 2002). Plecand de la o baza a accesului internet se poate preciza ca aproximativ 65 - 70 % din utilizatorii acestuia se gasesc in SUA (da, ati citit corect... 70 %, chiar daca in scadere, si asta datorita cresterii numarului de utilizatori din afara SUA). Urmatoarele 5 - 10 % "apartin" Canadei si abia intre 10 - 15 % apartin Europei (intregii Europe), celelalte tari ale lumii "avand parte" doar 10 - 15 % din utilizatorii de internet... Interesanta realitate, nu-i asa? Deci, cel putin pentru statele europene si, in speta, pentru tara noastra, exista destul de putin sanse de a ajunge "globali" cu un simplu site de reclama. Ce inseamna acest lucru? Simplu! Vom gandi, cel putin pentru moment, ca oferta noastra se adreseaza procentelor prezentate anterior. Astfel, un site realizat in limba romana va "gasi" destul de putini utilizatori in Romania comparativ cu cei din diaspora, in special la nivelul SUA si Canada. Deci, va fi necesar sa realizam un site care sa tina seama de potentialele "dorinte" emise de acesti utilizatori. Sau, nu in ultimul rand, situl cu cele mai mari sanse de a fi vizitat este un site realizat in limbile romana si engleza. cand vom realiza situl bilingv este bine sa ne gandim la distributia informatiilor sau produselor oferite. Intereseaza, pe cine, s.a.? Oricum ar fi, concluziile deduse din datele prezentate anterior pot fi multiple asemenea situatiilor care pot fi comentate in randurile de mai jos.
            Vine acum "randul" timpului afectat "studiului", "cumpararilor", s.a. de utilizatori internetului. Studiile releva un acces de sub 5 % pentru "utilizatorii expeditivi" (care acceseaza internetul sub o ora pe saptamana calendaristica), intre 35 - 40 % dintre utilizatori "solicita" 1 - 5 ore saptamanal, aproximativ 25 % "solicita" 5 - 10 ore saptamanal, 15 % "solicita" 10 - 20 ore saptamanal, intre 5 si 10 % "solicita" 20 - 40 ore saptamanal si doar 3 - 5 % sunt cei care utilizeaza internetul peste 40 ore saptamanal. Concluzionand vom fi destul de dezamagiti... Mai intai datorita faptului ca se ajunge la o medie "mondiala" de doar 4 - 5 ore saptamanal pe fiecare utilizator internet si, mai apoi, pentru ca... Lumea nu prea "sta" pe net si... chiar daca numarul utilizatorilor creste destul de rapid (a fost depasit "pragul" unui nou utilizator pe secunda), sansele unui site serios par destul de... mici. Un fel de veste buna poate fi faptul ca cei mai "inraiti" utilizatori din punct de vedere al timpului afectat internetului sunt europenii care decaleaza evident pe americani care acceseaza internetul de cele mai multe ori stiind exact ceea ce au de facut, cautand permanent sa fie cat mai eficienti.
            Aceste "noi elemente" nu fac altceva decat sa complice "calculele" noastre de eficienta in ceea ce priveste realizarea unui site. Cum asa? Marea majoritate a utilizatorilor au o gandire de tip "punct ochit, punct lovit". Ce inseamna toate acestea? Fie ca este necesar sa realizam un site cat mai specializat cu putinta, fie ca este vorba sa fie cat mai intuitiv, fie ca trebuie sa fie "bine prezentat" pe internet pentru a fi cunoscut, utilizat eficient, s.a. Nu cumva toate acestea vor da dureri de cap webmasterilor?!? Poate ca este bine sa continuam...
            Daca vom mai lua in calcul si faptul ca utiliatorii sunt destul de "mofturosi", majoritatea avand "grija" sa acceseze siturile cele mai populare, mai complete, ai bine structurate si cu traditie, nicidecum situri noi sau... sa nu comentam. In plus, studiile marilor corporatii sustin ca un utilizator acceseaza un numar mediu de 10 - 15 situri pe saptamana. Aceste accesari sunt "alocate" catre educatie - 15 %, cumparaturi - 10 %, distractie - 15 % (+), munca - 15 %, comunicatii - 10 % (-), interese/ informare personale - 20 %, pierdere de timp - 10 % si altele - 5 % (-). Si ar mai fi ceva?!?! Numarul barbatilor utilizatori de internet depaseste nesemnificativ numarul femeilor care sunt intalnite pe net (si asta datorita faptului ca majoritatea "gamerilor" sunt baietii, pe cand fetele au grija cum isi petrec timpul studiind sau facand cumparaturi)...
            Pentru a prezenta informatii cat mai complete este bine sa amintim si de "profilul" utilizatorilor. Astfel, studiile, prezinta ca varsta medie a utilizatorilor de internet este de... 30 - 35 de ani si nicidecum a celor foarte tineri, asa cum se parea la o prima "estimare". Daca vom lua in calcul ca 60 - 65 % dintre acestia au studii superioare si ca 40 - 45 % dintre utilizatori sunt casatoriti (au o familie, niste interese s.a.) vom "trage" niste concluzii destul de... controversabile. Este oare bine sa ne orientam catre siturile cat mai academice? Este bine sa vindem pe internet? Este bine sa ne adresam familei? Este bine sa...
            Deci, este destul de greu sa ne orientam catre un domeniu in care sa ne inseram situl si sa fim siguri de reusita acestuia...
            Ce este de facut in toate aceste "circumstante"?!? Este necesar sa "gasim o nisa", vine "raspunsul" studiilor efectuate de marile corporatii. Si cum se gaseste aceasta nisa?!? Raspunsul acestora este destul de simplu... In primul rand este vorba despre CALITATEA sitului, urmand SERIOZITATEA si LONGEVITATEA, fapt pentru care cele mai accesate situri sunt cele de tip portal si, bineinteles, cu traditie, care si-au convins utilizatorii cu privire la cele trei mari cerinte enumerate anterior. Aici se regaseste necesitatea/ ratiunea unei utilizari cat mai eficiente a spatiului web si, in esenta, a limbajului HTML. Aici apare cerinta unui calcul foarte bine efectuat inainte de "a face ceva pe internet".
            Simpla realizare a unui site nu este de ajuns. Este necesar sa stapanim cat mai bine toate elementele de realizare ale unui site pentru a creste permanent calitatea acestuia dar... Da, exista si un dar... Este bine sa inteleaga toata lumea ca un site trebuie sa contina date cu adevarat utile chiar daca vom fi surprinsi ca in topuri exista situri cu poze, pozute si alte "pipite" de acest fel, cu muzica downloadabila, cu referate. Toate aceste situri tin cont de moda, de drepturi de acces, etc. fiind ceva cu adevarat efemer. Siturile realizate de noi vor fi calitative si vor naste afaceri adevarate, fie legat si numai de schimbul de informatii "academice" numai daca avem cu adevarat de gand sa facem ceva care sa ramana si, bineinteles sa fie perfectionat, continuat, etc. de cei care vor urma.
            Deci, spor la treaba si la invatat HTML si tot ceea ce a aparut si va apare legat de acesta!


Powered by Medow....................................
Ultima modificare: 06.ianuarie.2003