![]() |
![]() Legea 571/ 2003 - Codul fiscal |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Dimensiune fişier: 62 k; Imprimare: 5 pag. A4 |
LEGE
nr. 571 din 22 decembrie 2003
TITLUL VII - Accize şi alte taxe speciale.
CAP. I1 - Regimul accizelor armonizate.
(Art.
20622) Cererea de autorizare ca antrepozit fiscal.
ART. 20622
- (1) Un antrepozit fiscal poate
funcţiona numai pe baza autorizaţiei valabile, emisă de autoritatea
competentă
prin Comisia instituită la nivelul Ministerului Finanţelor Publice
pentru
autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate,
denumită în
continuare Comisie.
Notă: Până la data de 11 mai 2010 – Legea nr. 76/ 2010
– alin.
(1) a avut forma: Un antrepozit fiscal poate funcţiona numai pe baza
autorizaţiei valabile emise de autoritatea competentă.
Între data de 11 mai 2010 şi data de 2 septembrie 2011
– O.G.
nr. 30/ 2011 – cu aplicabilitate de la data de 1 ianuarie 2012, alin.
(1) a
avut forma: Un antrepozit fiscal poate funcţiona numai pe baza
autorizaţiei
valabile, emisă de autoritatea competentă prin Comisia instituită la
nivelul
Ministerului Finanţelor Publice pentru autorizarea operatorilor de
produse
supuse accizelor armonizate.
(11)
Prin excepţie de la prevederile alin. (1), autorizarea de către
Ministerul
Finanţelor Publice a antrepozitelor fiscale pentru producţia exclusivă
de
vinuri realizată de către contribuabili, alţii decât
contribuabilii mari şi
mijlocii stabiliţi conform reglementărilor în vigoare, precum şi
micile
distilerii, prevăzute la art. 20614 alin. (4), se poate face
şi prin
comisii constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agenţiei
Naţionale
de Administrare Fiscală.
(12)
Competenţele, componenţa, precum şi regulamentul de organizare şi
funcţionare
ale comisiilor teritoriale vor fi stabilite prin ordin al ministrului
finanţelor publice, cu avizul Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală.
Notă: Alin. (11) şi (12) au fost
introduse
începând cu data de 2 septembrie 2011 – O.G. nr. 30/ 2011 –
cu aplicabilitate
de la data de 1 ianuarie 2012.
(2) În vederea
obţinerii autorizaţiei, pentru ca un loc să funcţioneze ca antrepozit
fiscal,
persoana care intenţionează să fie antrepozitar autorizat pentru acel
loc
trebuie să depună o cerere la autoritatea competentă, în modul şi
în forma
prevăzute în normele metodologice.
(3) Cererea
trebuie să conţină informaţii şi să fie însoţită de documente cu
privire la:
a) amplasarea şi natura locului;
b) tipurile şi cantitatea de produse
accizabile estimate a fi produse şi/sau depozitate în decursul
unui an;
c) lista produselor accizabile care urmează a
fi achiziţionate în regim suspensiv de accize în vederea
utilizării ca materie
primă în cadrul activităţii de producţie de produse accizabile;
d) identitatea şi alte informaţii cu privire
la persoana care urmează să-şi desfăşoare activitatea ca antrepozitar
autorizat;
e) organizarea administrativă, fluxurile
operaţionale, randamentul utilajelor şi instalaţiilor şi alte date
relevante
pentru colectarea şi determinarea accizelor, prevăzute într-un
manual de
procedură;
f) capacitatea persoanei care urmează a fi
antrepozitar autorizat de a satisface cerinţele prevăzute la art. 20626.
g)
capacitatea maximă de producţie a instalaţiilor şi utilajelor
în 24 de ore, în cazul locului propus pentru producţia
produselor acizabile,
şi/ sau capacitatea de depozitare, în cazul locului propus pentru
depozitarea
exclusivă a produselor accizabile, declarate pe propria răspundere de
persoana
fizică ori de administratorul persoanei juridice care intenţionează să
fie
antrepozitar autorizat.
Notă: Lit.
g) a fost introdusă începând cu data de 23 iunie 2010 –
O.U.G. nr. 54/ 2010.
h) deţinerea autorizaţiei de
mediu/autorizaţiei integrate de mediu, eliberată potrivit legislaţiei
în
domeniu, sau dovada că au fost întreprinse demersurile în
vederea obţinerii
acestora;
i) dovada constituirii capitalului social
minim subscris şi vărsat în cuantumul prevăzut în normele
metodologice.
Notă: Lit. h) şi i) au fost
introduse începând cu data de 2 septembrie 2011 – O.G. nr.
30/ 2011 – cu
aplicabilitate de la data de 1 ianuarie 2012.
Notă:
Conform art. III din O.G. nr. 30 din 31 august 2011,
antrepozitarii autorizaţi care la data de 1 ianuarie 2012 deţin
autorizaţii
valabile au obligaţia de a se conforma prevederilor art. 20622 alin.
(3) lit.
h) şi i), ale art. 20623 alin. (1) lit. h), precum şi ale art. 20654
alin. (41) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare, până la data de 31
ianuarie 2012
inclusiv. Nerespectarea prevederilor alin. (1) atrage revocarea
autorizaţiilor
de antrepozit fiscal.
Conform alin. (2) al
(4) Prevederile
alin. (3) se vor adapta potrivit specificului activităţii ce urmează a
se
desfăşura în antrepozitul fiscal, conform precizărilor din
normele
metodologice.
(5) Persoana care
intenţionează să fie antrepozitar autorizat va prezenta, de asemenea, o
copie a
contractului de administrare sau a actelor de proprietate a sediului
unde locul
este amplasat.
(6) Persoana care
îşi manifestă în mod expres intenţia de a fi antrepozitar
autorizat pentru mai
multe antrepozite fiscale poate depune la autoritatea competentă o
singură
cerere. Cererea va fi însoţită de documentele prevăzute de
prezentul capitol,
aferente fiecărei locaţii.
(7) În exercitarea
atribuţiilor sale, Comisia poate solicita orice informaţii şi documente
de la
structurile din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, de la Agenţia
Naţională
de Administrare Fiscală şi de la alte instituţii ale statului, pe care
le
consideră necesare în soluţionarea cererilor înregistrate.
(8) În cazul în
care solicitarea Comisiei este adresată structurilor din cadrul
Ministerului
Finanţelor Publice sau Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
aceasta este
obligatorie, constituindu-se ca sarcină de serviciu pentru personalul
acestor
instituţii. Nerespectarea acestei obligaţii atrage măsurile
sancţionatorii prevăzute
de legislaţia în vigoare.
(9) Comisia poate
solicita, după caz, participarea la şedinţe a organelor de control care
au
încheiat actele de control, precum şi a reprezentantului legal al
societăţii
comerciale în cauză.
(10) Activitatea
curentă a Comisiei se realizează prin intermediul secretariatului care
funcţionează în cadrul direcţiei de specialitate din Ministerul
Finanţelor
Publice, direcţie desemnată prin hotărârea de organizare şi
funcţionare a
ministerului.
(11) În exercitarea
atribuţiilor sale, direcţia de specialitate poate solicita de la
diferite
structuri centrale şi teritoriale din cadrul Ministerului Finanţelor
Publice
şi, respectiv, de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală orice
alte
informaţii şi documente pe care le consideră necesare în
soluţionarea cererilor
înregistrate.
(12) Dacă în urma
analizării documentaţiei anexate la cererea înregistrată direcţia
de
specialitate constată că aceasta este incompletă, dosarul în
cauză poate fi
restituit autorităţii emitente.
Notă: Alin. (7) – (12) au fost introduse
începând cu data de 23
iunie 2010 – O.U.G. nr. 54/ 2010.
Notă: Art. 20622 a fost introdus
începând cu data de
13 octombrie 2009 – O.U.G. nr. 109/ 2009 – cu aplicabilitate de la data
de 1
aprilie 2010.
Norme
metodologice:
84.
(1) Un antrepozit fiscal poate funcţiona doar în baza
unei
autorizaţii valabile emise de Comisie.
(2)
Pentru a obţine o autorizaţie de antrepozit fiscal, antrepozitarul
autorizat
propus trebuie să depună o cerere la autoritatea vamală teritorială.
(3)
Cererea privind acordarea autorizaţiei de antrepozit fiscal trebuie să
fie
întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 38 şi să
fie însoţită de
documentele specificate în această anexă. În cazul
activităţii de producţie,
cererea va fi însoţită şi de manualul de procedură.
(4)
Persoanele care intenţionează să fie autorizate ca antrepozitari pentru
producţie
sau pentru depozitare de produse accizabile trebuie să deţină în
proprietate
sau să aibă drept de folosinţă a clădirilor şi a terenurilor.
Documentele care
atestă deţinerea în proprietate sau în folosinţă a
clădirilor şi a terenurilor
sunt:
a)
pentru clădiri, extrasul de carte funciară însoţit de copia
titlului de
proprietate sau, după caz, a procesului-verbal de recepţie, atunci
când acestea
au fost construite în regie proprie sau copia actului care atestă
dreptul de
folosinţă sub orice formă legală;
b)
pentru terenuri, extrasul de carte funciară însoţit de copia
titlului de
proprietate sau copia actului care atestă dreptul de folosinţă sub
orice formă
legală.
(41) Persoanele care
intenţionează să fie autorizate ca antrepozitari autorizaţi pentru
producţie de
produse accizabile, trebuie să prezinte dovada constituirii capitalului
social
subscris şi vărsat minim stabilit pe categorii de produse accizabile,
după cum urmează:
a) pentru
producţia de bere – 1.500.000 lei;
b)
pentru
producţia de bere realizată de micii producători – 500.000 lei;
c)
pentru
producţia de bere de maximum 5.000 hl pe an realizată de micii
producători –
10.000 lei;
d)
pentru
producţia de vinuri de maximum 5.000 hl pe an – 200 lei;
e)
pentru
producţia de vinuri între 5.001 şi 10.000 hl pe an – 25.000 lei;
e1)
pentru
producţia de vinuri peste 10.000 hl pe an – 50.000 lei;
f)
pentru
producţia de băuturi fermentate, altele decât bere şi vinuri de
maximum 5.000
hl pe an – 75.000 lei;
g)
pentru
producţia de băuturi fermentate, altele decât bere şi vinuri
peste 5.000 hl pe
an – 150.000 lei;
h)
pentru
producţia de produse intermediare de maximum 5.000 hl pe an – 100.000
lei;
i)
pentru
producţia de produse intermediare peste 5.000 hl pe an – 200.000 lei;
i1)
pentru
producţia de alcool etilic şi/ sau băuturi spirtoase de maximum 100 hl
alcool
pur pe an – 10.000 lei;
j)
pentru
producţia de alcool etilic şi sau băuturi spirtoase între 101 şi
1.000 hl
alcool pur pe an – 100.000 lei;
k)
pentru
producţia de alcool etilic şi/ sau băuturi spirtoase între 1.001
şi 5.000 hl
alcool pur pe an – 500.000 lei:
l)
pentru
producţia de alcool etilic şi/ sau băuturi spirtoase peste 5.000 hl
alcool pur
pe an – 1.000.000 lei;
m)
pentru
producţia de alcool etilic realizată de micile distilerii – 200 lei;
n)
pentru
producţia de tutun prelucrat – 2.000.000 lei;
o)
pentru
producţia de produse energetice, exceptând producţia de GPL, de
maximum 10.000
tone pe an – 500.000 lei;
o1)
pentru
producţia de produse energetice, exceptând producţia de GPL,
între 10.001 tone
şi 40.000 tone pe an – 2.000.000 lei;
o2)
pentru
producţia de produse energetice, exceptând producţia de GPL,
peste 40.000 tone
pe an – 4.000.000 lei;
p)
pentru
producţia de GPL – 500.000 lei;
q)
pentru
producţia exclusivă de biocombustibili şi biocarburanţi – 50.000 lei.
(42)
În cazul
antrepozitarilor autorizaţi care produc mai multe categorii de produse
accizabile, obligaţia acestora este de a constitui capitalul social
minim
corespunzător acelei categorii de produse accizabile pentru care este
prevăzut
cuantumul cel mai mare.
(43)
Persoanele
care intenţionează să fie autorizate ca antrepozitari de producţie de
produse
accizabile, trebuie să depună o declaraţie pe propria răspundere care
să
cuprindă calculul prevăzut la pct. 85 alin. (151) pentru
fiecare tip
de produs accizabil ce urmează a fi realizat, potrivit modelului
preăzut în
anexa 381.
(44)
Persoanele
care intenţionează să fie autorizate ca antrepozitari pentru
depozitarea de
produse accizabile trebuie să prezinte dovada constituirii capitalului
social
subscris şi vărsat minim, stabilit pe categorii de produse accizabile,
după cum
urmează:
a)
pentru
depozitarea de bere – 10.000 lei;
b)
pentru
depozitarea de vinuri – 2.000 lei;
c)
pentru
depozitarea de băuturi fermentate, altele decât bere şi vinuri –
50.000 lei;
d)
pentru
depozitarea de produse intermediare – 100.000 lei;
e)
pentru
depozitarea de alcool etilic şi/ sau băuturi spirtoase – 100.000 lei;
f)
pentru
depozitarea de arome alimentare – 5.000 lei;
g)
pentru
depozitarea de tutun prelucrat – 500.000 lei;
h)
pentru depozitarea
de produse energetice, exceptând depozitarea de produse
energetice destinate
exclusiv aprovizionării aeronavelor, navelor şi ambarcaţiunilor, precum
şi
depozitarea de GPL – 500.000 lei;
i)
pentru
depozitarea de produse energetice destinate exclusiv aprovizionării
aeronavelor, navelor şi ambarcaţiunilor – 20.000 lei;
j)
pentru
depozitarea de GPL – 50.000 lei;
k)
pentru
depozitarea exclusivă de biocombustibili şi biocarburanţi – 20.000 lei.
(45)
În cazul
antrepozitarilor autorizaţi care depozitează mai multe categorii de
produse
accizabile, obligaţia acestora este de a constitui capitalul social
minim
subscris şi vărsat corespunzător acelei categorii de produse accizabile
pentru
care este prevăzut cuantumul cel mai mare.
(46)
În cazul
antrepozitarilor autorizaţi care deţin atât antrepozite fiscale
pentru
producţie, cât şi antrepozite fiscale pentru depozitare,
obligaţia acestora
este de a constitui capitalul social minim subscris şi vărsat
corespunzător
acelei activităţi pentru care este prevăzut cuantumul cel mai mare.
(5)
Persoanele care intenţionează să fie autorizate ca antrepozitari de
producţie
de produse accizabile trebuie să deţină în proprietate sau să
deţină contracte
de leasing pentru instalaţiile şi echipamentele care contribuie direct
la
producţia de produse accizabile pentru care urmează să fie autorizat.
(6) Nu
intră sub incidenţa prevederilor alin. (4) şi (5) unităţile de
cercetare-dezvoltare organizate potrivit reglementărilor
(7) În
cazul producţiei de alcool şi băuturi alcoolice, antrepozitarul
autorizat
propus trebuie să depună pe lângă documentaţia întocmită şi
lista tipurilor de
produse ce urmează a se realiza în antrepozitul fiscal.
(71)
Autoritatea
vamală teritorială verifică realitatea şi exactitatea informaţiilor şi
a
documentelor depuse de antrepozitarul propus. La această verificare se
au în
vedere îndeplinirea condiţiilor de autorizare, precum şi
capacitatea de a
respecta obligaţiile antrepozitarului autorizat.
(8)
Antrepozitarii autorizaţi propuşi prevăzuţi la alin. (7) pot desfăşura
activitate în regim de probe tehnologice, sub controlul
autorităţii vamale
teritoriale, pe o perioadă de maximum 60 de zile de la întocmirea
referatului
favorabil de către această autoritate. După efectuarea probelor
tehnologice,
antrepozitarul autorizat propus are obligaţia ca în prezenţa
reprezentantului
autorităţii vamale teritoriale să preleve probe din produsele
accizabile
realizate, fiecare probă fiind constituită din două eşantioane
identice.
Fiecare eşantion va fi sigilat de autoritatea vamală teritorială,
antrepozitarul autorizat propus urmând să păstreze un eşantion ca
probă-martor împreună
cu rezultatul analizelor de laborator efectuate asupra celui de-al
doilea
eşantion de un laborator autorizat.
(9) În
perioada de probe tehnologice, antrepozitarul autorizat propus are
obligaţia să
obţină încadrarea tarifară a produselor finite, precum şi
încadrarea în
nomenclatorul codurilor de produse accizabile, efectuate de autoritatea
vamală
centrală, pentru care va prezenta acestei autorităţi:
a)
copia referatului favorabil întocmit de autoritatea vamală
teritorială;
b) o
notă întocmită de
autoritatea vamală teritorială ca urmare a supravegherii fabricării
unui lot
din fiecare produs finit din care să rezulte cantităţile de materii
prime
utilizate, cantităţile de produse finite obţinute şi consumurile de
utilităţi.
Prezentarea acestei note nu este necesară în cazul operatorilor
economici care nu
solicită funcţionarea în regim de probe tehnologice.
(10)
După obţinerea încadrării tarifare a produselor finite şi a
încadrării în
nomenclatorul codurilor de produse accizabile, acestea vor fi transmise
de
antrepozitarul autorizat propus la autoritatea vamală teritorială la
care s-a
depus documentaţia în vederea autorizării.
(11) În
perioada de probe tehnologice, produsele accizabile finite obţinute nu
pot
părăsi locul propus a fi autorizat ca antrepozit fiscal.
(12) În
cazul producţiei de produse energetice, antrepozitarul autorizat propus
trebuie
să depună pe lângă documentaţia întocmită şi lista cu
semifabricatele şi
produsele finite înscrise în nomenclatorul de fabricaţie,
precum şi domeniul de
utilizare al acestora, avizată de Ministerul Economiei, Comerţului şi
Mediului
de Afaceri. În plus, această listă va cuprinde şi o rubrică
aferentă asimilării
produselor din punctul de vedere al accizelor. Procedura prevăzută la
alin.
(8)-(11) se va aplica şi antrepozitarilor autorizaţi propuşi pentru
producţia
de produse energetice.
(13) În
cazul antrepozitarilor autorizaţi propuşi prevăzuţi la alin. (7) şi
(12),
documentaţia va cuprinde şi lista produselor accizabile ce vor fi
achiziţionate
în vederea utilizării ca materie primă în procesul de
producţie, precum şi
încadrarea tarifară a acestora.
(14)
După
încheierea probelor tehnologice, antrepozitarul propus are
obligaţia ca în
prezenţa reprezentantului autorităţii vamale teritoriale să preleve
probe din
fiecare produs accizabil realizat, fiecare probă fiind constituită din
două
eşantioane identice. Fiecare eşantion va fi sigilat de autoritatea
vamală
teritorială care predă spre analiză un eşantion către un laborator
autorizat,
urmând ca celălalt eşantion să fie păstrat ca probă martor de
antrepozitarul
autorizat propus.
(141) Pe
baza
rezultatelor analizelor efectuate conform procedurii prevăzute la alin.
(14),
autoritatea vamală teritorială verifică dacă produsele analizate
corespund
încadrării tarifare, precum şi încadrării în
nomenclatorul codurilor de produse
accizabile stabilite de autoritatea vamală centrală pe baza
documentelor menţionate
la alin. (9).
(142)
În
situaţia în care se constată diferenţe privind încadrarea
tarifară stabilită pe
bază de documente faţă de încadrarea tarifară stabilită în
urma rezultatelor
analizelor, antrepozitarul propus are obligaţia remedierii
neconcordanţelor.
(15)
Antrepozitarul autorizat propus este obligat ca pe durata acţiunii de
verificare să asigure condiţiile necesare bunei desfăşurări a acesteia.
(16) În
acţiunea de verificare, autoritatea vamală teritorială poate solicita
sprijinul
organelor cu atribuţii de control şi, după caz, al Ministerului
Administraţiei
şi Internelor, pentru furnizarea unor elemente de preinvestigare
în ceea ce
priveşte îndeplinirea condiţiilor de autorizare prevăzute la art.
20623 din
Codul fiscal.
(17) În
termen de 30 de zile de la depunerea documentaţiei complete,
autoritatea vamală
teritorială va înainta această documentaţie la autoritatea
fiscală centrală -
direcţia de specialitate care asigură secretariatul Comisiei,
însoţită de un
referat întocmit de autoritatea vamală teritorială, care să
cuprindă punctul de
vedere asupra oportunităţii emiterii autorizaţiei de antrepozitar
autorizat şi,
după caz, aspectele sesizate privind neconcordanţa cu datele şi
informaţiile
prezentate de antrepozitarul autorizat propus. Referatul va purta
semnătura şi
ştampila autorităţii vamale teritoriale.
(18)
Autoritatea fiscală centrală, prin direcţia de specialitate care
asigură
secretariatul Comisiei, poate să solicite antrepozitarului autorizat
propus
orice informaţie şi documente pe care le consideră necesare cu privire
la:
a)
amplasarea şi natura antrepozitului fiscal propus;
b)
tipurile, caracteristicile fizico-chimice şi cantităţile de produse
accizabile
ce urmează a fi produse şi/sau depozitate în antrepozitul fiscal
propus;
c)
identitatea antrepozitarului autorizat propus;
d)
capacitatea antrepozitarului autorizat propus de a asigura garanţia.
(19)
În cazul
oricărui nou produs ce urmează a intra în nomenclatorul de
fabricaţie,
antrepozitarul autorizat are obligaţia de a prezenta autorităţii vamale
centrale documentaţia completă potrivit prevederilor alin. (9),
în vederea
obţinerii încadrării tarifare a produsului, precum şi
încadrării în
nomenclatorul codurilor de produse accizabile ale antrepozitului fiscal.
(191)
În sensul
prezentelor norme metodologice, prin noţiunea de produs nou se
înţelege
produsul finit accizabil care datorită caracteristicilor şi
proprietăţilor
fizico-chimice şi organoleptice este diferit de produsele accizabile
existente
în nomenclatorul de fabricaţie şi încadrate în
nomenclatorul codurilor de
proiduse accizabile ale antrepozitului fiscal.
(192)
În situaţia
prevăzută la alin. (19), antrepozitarul autorizat poate desfăşura
activitatea
de producţie în condiţiile în care a fost depusă
documentaţia completă în vederea
obţinerii încadrării tarifare a produselor finite, precum şi a
încadrării în
nomenclatorul codurilor de produse accizabile.
(193)
Imediat după introducerea
în fabricaţie a noului produs, antrepozitarul autorizat are
obligaţia
îndeplinirii procedurii cu privire la prelevarea de probe
prevăzută la alin.
(14) – (142).
(194)
Procedura cu
privire la prelevarea de probe prevăzută la alin. (14) – (142)
se
aplică şi pentru antrepozitarii autorizaţi atunci când
autoritatea vamală
teritorială considerăp că este necesară această procedură.
(195)
În situaţiile
prevăzute la alin. (193) şi (194), atunci
când se
constată diferenţe privind încadrarea tarifară stabilită pe bază
de documente
faţă de încadrarea tarifară rezultată în urma rezultatelor
analizelor,
antrepozitarul autorizat are obligaţia de a plăti acciza aferentă
încadrării
efectuate de autoritatea vamală centrală, inclusiv diferenţa pentru
produsele
deja eliberate în consum.
(20) Nu
intră sub incidenţa prevederilor alin. (8) antrepozitele fiscale - mici
distilerii - care realizează ţuică şi rachiuri de fructe, inclusiv
în sistem de
prestări de servicii pentru gospodăriile individuale.
(21)
Declaraţia pe propria răspundere privind capacitatea maximă de
producţie în 24
de ore va cuprinde informaţii referitoare la capacitatea de producţie a
tuturor
instalaţiilor şi utilajelor deţinute în antrepozitul fiscal,
precum şi
informaţii cu privire la capacitatea tehnologică de producţie,
respectiv cea
care urmează a fi utilizată, volumul de producţie la nivelul unui an şi
programul de funcţionare stabilit de persoana care intenţionează să fie
antrepozitar autorizat.
(211)
Declaraţia pe
propria răspundere privind capacitatea de depozitare va cuprinde
informaţii
referitoare la capacitatea maximă de depozitare deţinută în
antrepozitul
fiscal, precum şi informaţii cu privire la nivelul intrărilor de
produse
accizabile estimate la nivelul unui an
(212)
Capacitatea de
depozitare se declară în unitatea de măsură prevăzută la anexa
nr. 1 de la
titlul VII din Codul fiscal, în funcţie de tipul de produse
accizabile.
Extras din lucrarea
"Cartea albă a contabilităţii", Brăila 2010 şi
"Cartea albă a contabilităţii - fiscalitate" de Merticaru Dorin
Nicolae, Brăila, 2012.
Toate drepturile rezervate.
.
Termeni şi condiţii de utilizare.........Notă
realizatori