![]() |
![]() Legea 571/ 2003 - Codul fiscal |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Dimensiune fişier: 25 k; Imprimare: 2 pag. A4 |
LEGE
nr. 571 din 22 decembrie 2003
TITLUL IX - Impozite şi taxe locale.
CAP. VI - Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi
publicitate.
(Art.
270) Taxa pentru serviciile de reclamă şi publicitate.
ART. 270 - (1) Orice persoană, care beneficiază de
servicii de reclamă şi publicitate în România în baza
unui contract sau a unui
alt fel de înţelegere încheiată cu altă persoană, datorează
plata taxei
prevăzute în prezentul articol, cu excepţia serviciilor de
reclamă şi
publicitate realizate prin mijloacele de informare în masă scrise
şi
audiovizuale.
(11)
Publicitatea realizată prin mijloace de informare în masă scrise
şi
audiovizuale, în sensul prezentului articol, corespunde
activităţilor agenţilor
de publicitate potrivit Clasificării activităţilor din economia
naţională -
CAEN, cu modificările ulterioare, respectiv publicitatea realizată prin
ziare
şi alte tipărituri, precum şi prin radio, televiziune şi Internet.
Notă: Alin. (11) a fost introdus
începând cu data de
27 august 2004 – O.G. nr. 83/ 2004 – şi până la data de 1 iunie
2005 – Legea
nr. 163/ 2005 – a avut forma: Publicitatea realizată prin mijloace de
informare
în masă scrise şi audiovizuale, în sensul prezentului
articol, corespunde
activităţilor agenţiilor de publicitate potrivit Clasificării
activităţilor din
economia naţională - CAEN, cu modificările ulterioare, respectiv
publicitatea
realizată prin ziare şi alte tipărituri, precum şi prin radio şi
televiziune.
(2) Taxa prevăzută
în prezentul articol, denumită în continuare taxa pentru
servicii de reclamă şi
publicitate, se plăteşte la bugetul local al unităţii
administrativ-teritoriale
în raza căreia persoana prestează serviciile de reclamă şi
publicitate.
(3) Taxa pentru
servicii de reclamă şi publicitate se calculează prin aplicarea cotei
taxei
respective la valoarea serviciilor de reclamă şi publicitate.
(4) Cota taxei se
stabileşte de consiliul local, fiind cuprinsă între 1% şi 3%.
(5) Valoarea
serviciilor de reclamă şi publicitate cuprinde orice plată obţinută sau
care
urmează a fi obţinută pentru serviciile de reclamă şi publicitate, cu
excepţia
taxei pe valoarea adăugată.
(6) Taxa pentru
servicii de reclamă şi publicitate se varsă la bugetul local, lunar,
până la
data de 10 a lunii următoare celei în care a intrat în
vigoare contractul de
prestări de servicii de reclamă şi publicitate.
Norme
metodologice:
162.
Beneficiarii serviciilor de reclama si publicitate realizate in baza
unui
contract sau a unei altfel de intelegeri incheiate cu oricare alta
persoana
datoreaza taxa, prevazuta la art. 270 din Codul fiscal, la bugetul
local al
unitatii administrativ-teritoriale in raza careia persoana respectiva
presteaza
aceste servicii de reclama si publicitate.
163.
(1) Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate, se
calculeaza
prin aplicarea unei cote cuprinse intre 1% si 3%, inclusiv, asupra
valorii
serviciilor de reclama si publicitate, prevazuta in contract, exclusiv
taxa pe
valoarea adaugata.
(2)
Nivelul cotei se stabileste de catre consiliile locale in cursul lunii
mai a
fiecarui an pentru anul fiscal urmator, potrivit art. 288 alin. (1) din
Codul
fiscal.
164.
(1) Taxa se plateste lunar de catre prestatorul serviciului de
reclama si publicitate, pe toata durata desfasurarii contractului, pana
la data
de 10 a lunii urmatoare datorarii taxei.
Extras din lucrarea
"Cartea albă a contabilităţii", Brăila 2010 şi
"Cartea albă a contabilităţii - fiscalitate" de Merticaru Dorin
Nicolae, Brăila, 2012.
Toate drepturile rezervate.
.
Termeni şi condiţii de utilizare.........Notă
realizatori