Click oferta de carte Dorin M

ABT Sportsline
Catre pagina principala...Catre paginile de studiu - To Study...Catre paginile de distractie - To Entertain...Catre paginile de lucru - To Work...Catre paginile de afaceri - To Affair Sectiune Descriere...Paginile despre Mashinutze   Paginile Cars Made in......Buton transfer Auto by dorinm... Germania


Inapoi la pagina ABT principala

Sigla ABT
          Cum functioneaza tuningul?!?

            Dupa cum ne reda situl acestui tuner/ producator rezulta ca chip-ul intervine in primul si in primul rand asupra consumului de combustibil. Acesta, pe langa "capacitatile" motorului este determinat de modul in care conduce soferul masinii. Astfel, chiar daca soferii unei comparatii in acest sens urmeaza acelasi traseu, daca unul dintre ei este mai sportiv va atrage un consum, de multe ori, net superior (deseori de cel putin 30 %) celui mai ponderat (sau mai putin sportiv).
            Ori, aici intervine chipul in controlul consumului de combustibil. Acesta va cauta, prin intermediul unui software dedicat, care implementeaaza toata (sau cat mai multa) experienta in domeniu, sa mentina functionarea motorului intre limite cat mai economice cu putinta. Cum se realizeaza acest lucru?!? Destul de simplu. Initial software-ul gestioneaza parametrii asa zisi "de fabrica" care tin de anumite normative de functionare. In paralel, acest software inregistreaza toti parametrii care ii considera "importanti" si, cu timpul, va trasa un fel de medie de functionare (mai mult este un fel de compromis) intre dorintele soferului/ proprietarului si cele ale producatorului/ tunerului.
            Acest chip poate creste cererile de putere, controleaza destul de eficient consumul de combustibil, emisiile de gaze (fara de a uita de stilul conducatorului) in stransa legatura cu ECU (Engine Control Unit) cu care face o unitate indisolubila. Principalii parametri "urmariti" sunt turatia, volumul de aer introdus in circuit, temperatura aerului si a combustibilului pe diferite segmente si "regimuri" de lucru, etc. Bineinteles ca toate acestea se vor afla intr-un subtil echilibru acceleratia, cantitatea de combustibil injectata, presiunea de explozie, timpul de ardere, s.a.
            Obtinerea unui cuplu superior se bazeaza in primul rand pe faptul ca aproape orice producator "lasa" o "plaja" de putere posibila a motorului. Astfel ca, un motor 1.9 (de exemplu) poate sa aiba o plaja de putere cuprinsa intre 90 si 122 Cp dar sa fie "setat"/ "livrat" la baza acestei plaje, mai precis la 90 Cp. Tunerul va exploata aceasta particularitate si ne va da masina inapoi cu 110 Cp (de exemplu) facandu-ne sa ne minunam de transformare. Acest lucru, impreuna cu "fineturile" de la chip pot da performante neasteptate.
            In cadrul acestui proces (functionarea in conditii "la limita" datorita tuning-ului) apare fenomenul de uzura suplimentara. Un bun tuner va realiza imbunatatiri ale componentelor supuse unor deteliorari suplimentare prin tratamente sau exploatari specifice care sa "aduca" viata componentelor tinta in parametri cat mai apropriati de "functionarea normala". In plus, tunerul va face unele recomandari in ceea ce priveste exploatarea cum ar fi schimbul de ulei care se va face la un anumit numar de kilometri parcursi (de obicei mai mic decat inainte de tuning), cu un anume tip, s.a. Nu uitati ca aceste modificari atrag si problematici legate de autoritatile in domeniu care pot sa nu aprobe modificarile realizate. Dar, un tuner care se respecta, va face intotdeauna modificari "fara probleme legislative".
            Un exemplu in ceea ce priveste "rezultatul" operatiunilor de tuning poate fi masurarea puterii cu tot ceea ce presupune ea. De la acest tuner/ producator, avem o documentatie care va va prezenta cum si ce se pregateste pentru masurarea puterii motorului - da click aici - este necesar Acrobat Reader 7.

            Oferta pentru Romania cuprinde o gama de la 3 EDaS la 10 EDaS, cu preturi intre 800 si 2000 EUR (vezi oferta anexata aici).

         Nota: Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al documentatiilor conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe internet (chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica responsabilitatea sau garantarea proveninentei sau corectitudinii de partea autorilor acestor pagini (fara a uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de raspundere atribuibila prezentelor pagini).

(Surse: www.abt-sportsline.de, www.abt-sportsline.ro, www.nvt.ro, www.abt-sportsline.com ; Reviste auto: Auto Special, Auto Catalog)

(2001...2012 dorinm.ro, powering 2005...2006 autodidactu.ro)


Powered by Medow