Click oferta de carte Dorin M

Aro
Catre pagina principala...Catre paginile de studiu - To Study...Catre paginile de distractie - To Entertain...Catre paginile de lucru - To Work...Catre paginile de afaceri - To Affair Sectiune Descriere...Paginile despre Mashinutze   Paginile Cars Made in......Buton transfer Auto by dorinm... Romania

Sigla Aro
         www.aro.ro
         Campulung Muscel, Romania (Str. Traian nr. 223, email-uri: office@aro.ro).
        
Catre pagina de prezentare a Romaniei

         De ce sa uitam de cel mai vechi producator de automobile din Romania (start in 1957)?!? La acest moment s-a uitat ca aici a inceput sa se produca copia celebrului GAZ rusesc, fie din ratiuni de "comunicare" comunista, fie... din alte motive, a trecut prin tot felul de "alternative" (in special datorita raportului pret/ calitate destul de "ciudat"), "dotari", "motorizari" (Daewoo, Renault, Toyota) dar cel mai cautat/ vandut model a fost cel cu motorul turbodiesel romanesc DX 28. Cert este ca la acest moment se glumeste cu ideea ca micul nostru producator a fost salvat in urma acordului cu CrossLander din Brazilia in echilibru direct cu relansarea vechiului GAZ intr-o formula modernizata si, mai ales, solicitata. Sa vedem... pentru ca zvonurile legate de faliment sunt prea dese... Si daca firma Crosslander s-a apucat de produs Aro sub alt nume inseamna ca aceasta masina are cautare...
         Cele mai preferate dotari ale masinilor sub marca Aro sunt: 
- 4 usi, cu doua sau 5 locuri; 
- pentru benzina motoare cu 4 cilindri in linie situate longitudinal in fata, cu cilindree de 1397 - 2446 cm3 situat transversal in fata; 
- distributie OHC sau OHV; 
- sistem de alimentare cu injectie multipunct de benzina sau injectie directa de motorina cu turbosuflanta; 
- tractiune pe punte motoare fata, spate sau integrala , controlata, cutie manuala de viteze cu 4 - 5 - 6 trepte; 
- suspensie pe punte McPherson cu bara stabilizatoare; 
- servodirectie; 
- frane cu disc sau discuri ventilate; 
- consumuri de 9,5 - 12,7 l/ 100 km (dar, in general, in jurul a 10,5 l/ 100 km) pentru motoarele pe benzina si 8 - 12 l/ 100 km (dar, in general, in jurul a 10 l/ 100 km) pentru cele diesel.

         Aro 10 este un automobil tip "teren" cu motorizare preluata de la vechiul automobil Dacia 1300 (motoare Renault) in ideea de a se crea o alternativa "de vanzare" la acest producator. Masinile rezultate sunt masini de mici dimeniuni si mici puteri, create mai mult pentru oras si distractii ocazionale "de teren" (tractiunea este 4x2 si numai optional 4x4), confortul si dotarile sunt destul de spartane, s.a. Principalele sale motorizari ar fi Aro 10.4 1.4 (viteza maxima = 130 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 19,5 s, putere maxima = 62 Cp), Aro 10.4 1.6 (viteza maxima = 162 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, putere maxima = 106 Cp), Aro 10.4 1.9D (viteza maxima = 130 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 21,5 s, putere maxima = 64 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Aro 10

         Pe langa modelele prezentate Aro 10 include si utilitarele realizate pe baza sasiului si mecanicii sale, cum ar fi diverse pick-up-uri, decapotabile, s.a. (Aro 10.6 pick-up, 10.9, 11.9, 10, 10.2 si 10.3).

         Aro 24 (sau 244 - deoarece este singurul model care se mai produce din aceasta gama, chiar daca "consecutiv" se produce si modelul imbunatatit sub indexul 246 sau cel "slabit" sub indexul 243) este cel mai vandut model al acestui producator si, candva, avea mai multe motorizari bazate pe tractiunea integrala. Reprezinta o imbinare intre o masina de oras si una de teren, dotarile si confortul sunt relativ spartane, consumul nu este dintre cele mai linistitoare probleme ale acestei masini, s.a. Acum... Principalele sale motorizari sunt reprezentate de Aro 244 2.5 (viteza maxima = 150 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,0 s, putere maxima = 140 Cp), Aro 244 2.5 D (viteza maxima = 140 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 20,5 s, putere maxima = 90 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Aro 24

         Aro 26 este gama maxima la care a ajuns acest producator... Principalele elemente ale gamei sunt 263, 264, 266 si Dragon (263, 266 si Dragon producandu-se numai la comanda) si tin de linia SUV/ Sport/ Spartan tipica acestui producator... Principalele sale motorizari sunt reprezentate de Aro 264 2.5 (viteza maxima = 150 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,0 s, putere maxima = 140 Cp), Aro 264 2.5 D (viteza maxima = 140 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 20,5 s, putere maxima = 90 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Aro 26

         Aro mai produce si masini utilitare sub indexul 32 (modelele 323 Sanitara, 324 si 328 Maxi Taxi), 33 (modelele 33N platforma de lucru la inaltime, 330, 330 BB bena basculanta si 338 TC transport copii), 35 (35S Ambulanta, 350 BC cisterna sau bena colorata si 35M automagazin) si 429 TP transport persoane... Toate aceste masini "respecta" sasiul initial maxim al gamei omologe (din punct de vedere al domensiunilor fizice) prezentand doar modificarile necesare utilitatii dorite de producator pentru produsul final (aici sunt incluse si motorizarile, dotarile, s.a.)...

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Aro utilitare
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Aro utilitare
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Interesanta este evolutia "paralela" a firmei Crosslander care a inceput sa produca in Brazilia modelul 244 sub denumirea CL 244... Masinile sunt produse cu 70 % componente de provenienta braziliana, in forma clasica sau pick-up, motorizarile fiind diesel 2.8 de 132 Cp, realizarea robusta si spartana, s.a....

Click si... foto se mareste la 600 x 800
CL 244

         Nota: Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al documentatiilor conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe internet (chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica responsabilitatea sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de raspundere atribuibila prezentelor pagini).

(Surse: www.aro.ro ; Reviste auto: Auto Special, Auto Catalog)
.
Powered by Medow
(2001...2012 dorinm.ro, 2005...2006 autodidactu.ro)