Click aici! - Doneaza si vei avea mai multe! - Finanteaza si vei fi deasupra tuturor! - Click aici!

Daewoo
Catre pagina principala...Catre paginile de studiu - To Study...Catre paginile de distractie - To Entertain...Catre paginile de lucru - To Work...Catre paginile de afaceri - To Affair Sectiune Descriere...Paginile despre Mashinutze

Producator - Daewoo - Coreea
        www.daewoomotor.com
        Seoul, Coreea.
       www.daewoo.ro
         Craiova, Romania (Str. Prelungirea Caracal Km. 3, e-mail-uri: clienti@daewoo.ro; relatii.publice@daewoo.ro).

         Dupa ce a pornit la drum avand la baza licenta de fabricatie Opel, acest producator a incercat in toate modurile sa castige piata in ceea ce priveste sectorul auto. Timpul a trecut, vanzarile nu au mers conform asteptarilor si acum oferta de autoturisme se bazeaza pe realizari proprii. In 1998, Daewoo a preluat firma Ssangyong si a inceput sa apeleze din ce in ce mai mult la elemente de creatie europene, in special dupa "achizitionarea" fostului sef al departamentului cercetare de la Porsche. Cu toate acestea, situatia economica a concernului a dus la scoaterea acestuia la licitatie, fapt care a diminuat si mai mult vanzarile acestuia si, din 2002 Daewoo face parte din concernul General Motors (ajungandu-se la Daewoo-Chevrolet). Din acest moment aceasta firma este in continua ascensiune atat din punct de vedere al vanzarilor cat si al calitatii si gamei modelelor produse.
         Cele mai preferate dotari ale masinilor sub marca Daewoo sunt: 
- 2, 4 usi, cu doua sau 5 locuri; 
- pentru benzina motoare cu 3 cilindri in linie situate transversal in fata, cu cilindree de 796 - 0000 cm3 sau motor 4 cilindri in linie situat transversal in fata, cu cilindree de 1150 - 1998 cm3;
- distributie DOHC sau OHC; 
- sistem de alimentare cu injectie multipunct de benzina sau injectie directa de motorina cu turbosuflanta; 
- tractiune pe punte motoare fata, spate sau integrala (terminatia 4 AWO indicand acest lucru), controlata, cutie manuala de viteze cu 5 - 6 trepte sau automata (inclusiv cu variatie continua) cu 4 - 5 - 6 trepte; 
- suspensie pe punte McPherson cu bara stabilizatoare; 
- servodirectie; 
- frane cu disc sau discuri ventilate cu ABS inclus; 
- consumuri de 6,1 - 9,5 l/ 100 km (dar, in general, in jurul a 10,7 l/ 100 km) pentru motoarele pe benzina si 7,7 - 8,1 l/ 100 km pentru motoarele pe motorina.

         Cielo/ Nexia este un model care copie Opel Kadett-ul atat la forma cat si la defecte. Cel mai frecvent defect al acestei masini este reprezentat de ruperea curelei de distributie, apar garnituri de chiulasa arse din cauza lipsei lichidului de racire datorata pompei defectuoase, scurgeri se gasesc si la capacele de chiulasa, baile de ulei, precum si elementele de etanseizare ale arborelui cotit. Nu trebuie uitat si de calitatea slaba a tobelor de esapament care se rup sau se corodeaza. Lista problemelor poate fi completata cu: blocarea franei de mana, ruperea cheilor de contact, decolorarea materialelor plastice din interior, pompe de combustibil defecte, furtunuri de combustibil cu scurgeri (in special in anul de fabricatie 1996), probleme la aprindere datorate umidificarii delcoului, bujii umede, fise de bujii defecte, inductoare si module de aprindere cu defecte, ambreiaje cu probleme... Cu toate acestea oferta de spatiu interior este generoasa si caroseria ofera un confort placut (datorita suspensiei reglate de Porsche, in Weissach). Dar, toate acestea se pare ca vor dispare odata cu tutela Chrysler, mai ales ca acest model este produs si in Romania... Principalele motorizari sunt reprezentate de: 1.5 16V (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,3 s, puterea motorului = 90 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Cielo/ Nexia
Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Nexia este corespondentul lui Cielo (produs in Rusia - Uzbekistan) si nu beneficiaza de elemente mult deosebite de cele ale lui Cielo. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: GLE (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 14,6 s, putere maxima = 75 Cp), DOHC (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,2 s, putere maxima = 85 Cp).

         Evanda este o noua limuzina realizata de acest producator prin care se incearca o noua "penetrare" a pietei europene (fiind vorba despre nava amiralo a acestui producator) prin intermediul echiparilor luxoase si bine echilibrate din punct de vedere al raportului pret/ calitate, principala sa motorizare fiind reprezentata de 2.0 (viteza maxima = 200 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,8 s, puterea motorului = 131 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Evanda

         Lacetti este un nou model al clasei compacte de la Daewoo, cu un design cu semnatura Giugiaro, aducand un aer nou atat in design cat si in echilibrul tehnic reflectat in realizarea masinii (vizibil in special in ceea ce priveste tinuta de drum), fiind un model construit special pentru piata europeana. Principalele sale motorizari sunt reprezentate de: 1.4 (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,6 s, putere maxima = 95 Cp), 1.6 (viteza maxima = 187 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,7 s, putere maxima = 109 Cp), 1.8 (viteza maxima = 194 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,5 s, putere maxima = 122 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Lacetti

         Lanos este o masina de clasa mijlocie inferioara aflata din toate punctele de vedere sub media concurentei, doar pretul fiind competitiv, chiar daca a fost conceput de un fost sef al departamentului de cercetare de la Porsche iar designul poarta semnatura Giugiaro. Problemele apar in special datorita dotarilor, tetierelor prea mici in fata si lipsa in spate, spatiul interior este destul de mic, consumului de combustibil destul de mare si, nu in ultimul rand, calitatea sasiului si a servodirectiei lasa de dorit, stergatoarele au o raza prea mica. Motorizarile cele mai cunoscute sunt: SE 1.4 (viteza maxima = 166 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 15,0 s, puterea motorului = 75 Cp), SX 1.5 (viteza maxima = 172 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,5 s, puterea motorului = 86 Cp), SX 1.6 (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,5 s, puterea motorului = 106 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Lanos

         Leganza este o limuzina ieftina, din clasa medie, cu un design realizat de Italdesign (contributia altor firme prestigioase ca ZF, Siemens, Bosh, etc. isi pune amprenta pe multe din componentele acestui model) dar destul de depasita de concurenta (VW Passat era tinta declarata de a fi egalata, etc.) si, chiar daca realizeaza un raport destul de bun intre pret si calitate nu reuseste sa estompeze problemele legate de motorizari medii, cutii de viteze manuale greu functionabile, consumuri de combustibil destul de mari, bord destul de neergonomic, tetierele sunt prea joase, centurile de siguranta pentru locurile din spate sunt gresit amplasate, motorul este prea zgomotos la viteze mari, etc. In schimb, tinuta de drum este destul de buna si sistemul de franare este sigur. Cele mai cunoscute motorizari sunt: 2.0 SX (viteza maxima = 206 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,2 s, puterea motorului = 133 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Leganza

         Kalos este inlocuitorul mai vechiului Lanos imbunatatind destul de multe "probleme" ale modelului "de origine", ajungand sa fie o masina spatioasa si comoda, cu o suspensie confortabila (chiar daca este relativ moale), fiind comercializata si sub emblema Chevrolet si este realizat in urmatoarele motorizari: 1.2 (viteza maxima = 157 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 13,7 s, puterea motorului = 72 Cp), 1.4 (viteza maxima = 170 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,1 s, puterea motorului = 83 Cp), 1.4 16V (viteza maxima = 176 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,1 s, puterea motorului = 94 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Kalos
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Matiz este un "mini de oras" (cel mai vandut din gama miniautomobilelor acestui producator, intrand intr-un proces de refacere care se va vedea in scurt timp) deoarece nu este o masina recomandata pentru concedii in special datorita habitaclului unde scaunelor le-a fost acordata o atentie prea mica, asemenea spatiului destinat bagajelor "de concediu". In schimb sasiul si nivelul de siguranta sunt acceptabile, tinuta de drum este buna iar stabilitatea in curbe nu creaza probleme. In fapt,. ea a fost prezentata inca de la inceputul anilor '90 de departamentul de creatie de la Italdesign ca un studiu pentru Fiat Cinquecento dar s-a renuntat fiind preferat alt model. Din aceste motive are manere de plastic dur plasate la nivelul tamplelor, bordul este plasat prea jos, habitaclul este "estetizat" cu plastic ieftin, tetierele sunt plasate prea jos, centurile de siguranta sunt prost plasate, cutie de viteze cu probleme, motor zgomotos la viteze mari, franele au probleme de reglaj, portierele au probleme la inchidere... Motorizarile cele mai cunoscute sunt: S sau 0.8 (viteza maxima = 144 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,0 s, puterea motorului = 51 Cp), SE sau 1.0 (viteza maxima = 143 si 152 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 17,0 si 13,7 s, puterea motorului = 51 si 64 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Matiz
Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Nubira este o limuzina de clasa mijloc inferioara lansata in 1997 care se adreseaza unei clientele care pune pe primul loc preturile/ costurile dar care beneficiaza de design Pinifarina, avand aceeasi platforma cu Lacetti (dar alt design). Se remarca printr-o caroserie discreta, bine finisata, spatiu interior generos, tinuta de drum placuta dar... Locurile din spate sunt cam incomode, fotoliile din fata sunt prea scurte, suspensia este oarecum satisfacatoare, cursa de franare este destul de riscanta, consumul de combustibuil este relativ mare, portbagajul prea mic, etc. Nou introdus este modelul Nubira Station Wagon care introduce o noua imagine a acestei masini, un spatiu interior mult "dezvoltat", etc. Cele mai cunoscute motorizari sunt: 1.6 (viteza maxima = 187 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,7 s, puterea motorului = 109 Cp), 1.6 SX (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, puterea motorului = 106 Cp), 1.6 Kombi (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, putere maxima = 109 Cp), 1.8 (viteza maxima = 194 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,5 s, puterea motorului = 122 Cp), 2.0 CDX (viteza maxima = 195 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,0 s, puterea motorului = 133 Cp), 2.0 Kombi (viteza maxima = 192 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,0 s, putere maxima = 122 Cp), Wagon 1.6 SX (viteza maxima = 175 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 11,0 s, puterea motorului = 106 Cp), Wagon 2.0 CDX (viteza maxima = 185 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 9,0 s, puterea motorului = 133 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Nubira
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Nubira
Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Polonez este o limuzina Daewoo produsa in Polonia si personalizata in fuctie de proiectantii si personalul din acest nucleu de productie dar... la care s-a renuntat intre timp.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Polonez

         Rezzo (Tacuma in Romania) este un model nou (monovolum compact) al acestui producator, "dedicat" clasei van, cu un facelift realizat la Frankfurt, livrat in urmatoarele motorizari: LPG SL (viteza maxima = 182 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,3 s, puterea motorului = 105 Cp), 1.6 (viteza maxima = 167 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 12,2 s, puterea motorului = 104 si 105 Cp), 2.0 (viteza maxima = 180 km/ h, acceleratie la 100 km/ h = 10,5 s, puterea motorului = 121 Cp).

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Rezzo
Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800

         Tico este un mini la productia caruia s-a renuntat, pasul urmator fiind reprezentat de Matiz.

Click si... foto se mareste la 600 x 800
Tico

         Dintre prototipurile produse de Daewoo putem prezenta:

Click si... foto se mareste la 600 x 800...Click si... foto se mareste la 600 x 800
Daewoo Scope (2003)
(masina de agrement la pret convenabil pentru tutela GM)

         Nota: Caracteristicile inserate pe parcursul acestei pagini sau al documentatiilor conexe sunt obtinute din surse diferite, provenind in general de pe internet (chiar daca si de la situl respectivilor producatori), si nu implica responsabilitatea sau garantarea proveninentei de partea autorilor acestor pagini (fara a uita de faptul ca producatorii mentionati nu au nici un fel de raspundere atribuibila prezentelor pagini).
.

(2001...2007 dorinm.ro, 2005...2006 autodidactu.ro) Ultimul update: 10.Aprilie.2007

Powered by Medow