STUDIU - Tehnic - Noua Medicină Dacică

Limbajul
întregului (5)
Am ajuns la modelul clarificării prin contrast, instrument care
ne va ajuta să avem o mai mare claritate în ceea ce priveşte
dorinţele noastre. Iată câteva domenii de viaţă în care
clarificarea este benefică: sănătate, relaţia cu partenerul de
viaţă, relaţiile cu prietenii, relaţiile cu apropriaţii/ rude,
relaţiile cu contacte externe, relaţiile de afaceri, relaţiile
cu superiorii, educaţie, carieră, bani, altele.
Acest model presupune, mai
întâi, realizarea fişelor cu ancore (cu toată „structurarea”
descrisă în postările anterioare). Totuşi, dacă nu dorinţe să
faceţi acest efort, puteţi proceda direct la această procedură
(curentă), a clarificării prin contrast. Nu uitaţi că, orice
efort de rezolvare a cererilor sentimentelor primare, de
clarificare a problemelor, dorinţelor etc ale noastre are un
efect deosebit de benefic. Deci, este binevenit orice pas veţi
face, fie şi pornind de aici (cu toate că, revin şi voi reveni
deseori, este bine să plecaţi de la zero pentru a putea stăpâni
detalii de importanţă majoră). Prima fişă/ foaie de lucru pentru
clarificarea prin contrast are forma:
Contrast (lucrurile care
nu-mi plac): 1, 2, 3, … enumerarea acestora;
Claritate (lucrurile care-mi
plac): 1, 2, 3, … corespondenţa la primele.
Această fişă are, de fapt,
forma unui tabel, care la „rubrica” contrast va consemna
lucrurile care nu plac (ce pot fi deduse foarte eficient din
fişele de ancore sau pot fi deduse pe loc, dar acest al doilea
„procedeu” atrage un grad destul de ridicat de eroare de
identificare) şi, ulterior completării tuturor poziţiilor dorite
(sau disponibile) se trece la completarea celei de-a doua
rubrici, cea pentru claritate, care va enumera răspunsurile de
claritate la fiecare enunţ de contrast trecut în prima rubrică.
Pentru a înţelege „ceea ce
se petrece” vom proceda la construirea a două studii de caz care
vor „reflecta”, conform specialiştilor, unele din cele mai
interesante şi comune idei. Aceste studii de caz le „anexăm” şi
deoarece există ceva special în povestea altcuiva, prezentată,
care vor face ca aceste idei să prindă mai multă viaţă. Aşadar,
am ales două studii de caz care reprezintă două arii de interese
comune, în care oamenii au aplicat legea rezonanţei pentru a
obţine ceea ce doreau.
Aşadar, primul caz este al
Mariei şi analizează relaţiile de cuplu.
Maria, 20 de ani, este
obosită şi frustrată deoarece, în permanenţă trezeşte interesul
doar bărbaţilor nepotriviţi. Este o tânără „deosebit de
apetisantă”, înaltă „peste medie”, dar şi deosebit de educată
comparativ cu majoritatea bărbaţilor „din jurul ei” (accesibili
acesteia). Ea se plânge că atrage doar bărbaţi nepotriviţi, sau
care sunt indisponibili, insensibili, cu care nu are ce
comunica/ discuta şi care aproape niciodată nu o consideră pe ea
ca fiind o prioritate în viaţa lor. Suplimentar ea solicită în
primul rând prietenia ei dar majoritatea dintre ei, dacă nu
toţi, se rezumă la solicitări cu tentă sexuală clară, în
condiţiile în care ea nu este dispusă încă la aşa ceva.
Aşadar, Maria, s-a decis să
aplice pasul 1, cel al identificării dorinţelor personale,
folosind foaia de lucru de la modelul clarificării prin
contrast. Aşadar, ea va proceda la completarea prima rubrică,
cea a contrastelor.
Contrast (lucrurile care nu-mi plac): 1. Controlează, 2. Nu este
atent la mine când vorbesc, 3. Nu îi pasă de ceea ce gândesc sau
simt eu, 4. Ia decizii fără să mă consulte, 5. Nu are ce discuta
cu el (nu are subiecte comune), 6. Este interesat mai mult de
prietenii săi chiar în prezenţa mea, 7. Este interesat prea mult
de sex cu toate că ea a precizat deseori că încă nu este cazul,
8. Nu îi place să călătorească.
În ajutor la deducerea
acestor contraste, Maria s-a folosit de listele de ancore unde a
identificat asocierea unor ancore la foştii prieteni ai acesteia
(cei luaţi în „calcul”). Un exemplu de ancoră personalizată
unică a fost sentimentul de singurătate (sentiment) sugerat de
imaginea de bărbat (ancoră) cu personalizare pe cei cinci
bărbaţi luaţi în analiză. La unii bărbaţi (personalizare) a
identificat ancora bărbat, sentimentul „sufocare, control”,
ş.a.m.d. În final, cu ajutorul fişelor realizate anterior, nu a
fost greu să deducă toate contrastele „înscrise”.
Aceste elemente au fost
completate după un efort de mai multe zile, după ce a realizat
mai multe fişe succesive, în care Maria a luat în considerare,
analizat, sintetizat, etc mai mult de cinci relaţii anterioare.
Cere timp şi atenţie, aşa că nu contează cât durează ci, mai
mult, ca analiza să fie cât mai corectă şi mai completă. De
reţinut că exemplele ce vor fi date mai jos au câteva exemple
dar, în realitate, fişele ce le veţi întocmi are cea mai mare
eficienţă când adăugaţi cât mai multe „puncte” posibile listei
Dumneavoastră de contraste (la care vor veni, obligatoriu,
„răspunsurile” de claritate), undeva între 50 şi 100, dacă este
posibil, aveţi răbdarea şi timpul necesar. Cu cât identificaţi
mai multe elemente de contrast, cu atât veţi genera mai multă
claritate (dar, important, de cele mai multe ori va fi necesar
să realizaţi un fel de „simplificare”, de „contopire” a
enunţurilor).
Nota mea: Dacă aş fi femeie
nu aş pierde nici măcar o singură secundă cu un asemenea „Nul
hominis” (regăsit în fiecare din cei cinci analizaţi). Dar,
femeile, cu tenta lor extrem de masochistă, genetic amprentată,
au tendinţa să insiste şi, vom merge cu exemplul mai departe,
prezentând ce a scris Maria la rubrica claritate…
Claritate (lucrurile care-mi
plac): 1. Flexibil şi echilibrat (contra „1. Controlează”), 2.
Mă ascultă cu multă atenţie (contra „2. Nu este atent la mine
când vorbesc”), 3. Mă întreabă ceea ce gândesc şi ceea ce simt
(contra „3. Nu îi pasă de ceea ce gândesc sau simt eu” – şi de
acum nu mai precizez contra a ce se referă claritatea,
înţelegeţi), 4. Mă întreabă ce gândesc atunci când ia decizii,
5. Îi place să găsească subiecte comune de discuţie, 6. Preferă
compania mea faţă de cea a prietenilor, 7. Îl interesează mai
mult persoana mea decât sexul cu mine; 8. Îi place să iasă în
lume, îi plac călătoriile, fie ele lungi sau scurte, îi place
aventura şi îi place să explorăm împreună locuri noi.
În acest caz efortul a fost
mult mai mare decât cel din cazul identificării contrastelor.
Maria a citit fiecare din punctele de pe listă şi s-a întrebat
„Ce anume îmi doresc eu?!?”. După ce a scris răspunsurile, a
tăiat fiecare din elementele de contrast cu o linie. Această
„tăiere” nu are numai rolul de a elimina din listă un punct
„rezolvat” ci şi trimite un mesaj vizual subconştientului care
acţionează ulterior atât în sensul supunerii la noul
comportament „solicitat” dar şi în sensul eliminării oricărui
contrast astfel tăiat. Detalii, dar din cele care contează, aşa
cum la fişele cu ancore se foloseşte evidenţierea cu chenar roşu
la exterior şi violet la interior.
Pentru azi ajunge la acest
exemplu, urmând să dezvoltăm exemplul al doilea.
Al doilea caz va fi cel al
lui Alin, care analizează situaţia sa financiară. Alin are 35 de
ani, are suficienţi bani ca să trăiască, dar se plânge în
permanenţă că nu îi ajung banii. De fapt, el spune că se simte
foarte stresat de situaţia lui financiară şi a decis să se
folosească de noile sale informaţii pentru a-şi îmbunătăţi
situaţia lui financiară. Procesul de control al rezonanţei
începe cu identificarea dorinţelor, prin utilizarea foii de
lucru prin contrast care va arăta astfel:
Contrast (Lucrurile care
nu-mi plac): 1. Bani insuficienţi, 2. Întotdeauna facturi
restante de plătit, 3. Bani de trăit la limită, 4. Nu-mi permit
să cumpăr nimic din ce-mi doresc, 5. Câştigurile sunt prea mici,
6. Nu câştig nimic niciodată (loto, premii, altele), 7. Banii nu
vin cu uşurinţă la mine, 8. Problema banilor mă stresează.
Urmează înscrierea elementelor de contrast în coloana de
claritate, având grijă de fiecare dată să se taie enunţul de
contrast care a fost anulat de linia de claritate. În acest caz,
Alin şi-a reamintit întreaga situaţie financiară din ultimul an
şi a avut nevoie de aproximativ două zile pentru a completa
acest tabel.
Claritate (Lucrurile care-mi
plac): 1. Bani din abundenţă, 2. Facturile sunt plătite rapid şi
uşor, 3. Întotdeauna îmi prisosesc banii, 4. Întotdeauna am bani
suficienţi ca să pot cumpăra orice-mi doresc, 5. Întotdeauna
câştig mai mult decât îmi trebuie, 6. Câştig adesea premii,
primesc daruri şi multe lucruri în mod gratuit, 7. Banii vin cu
uşurinţă la mine, 8. Chestiunea banilor şi relaţia mea cu ei mă
fac să mă simt bine.
Şi, în afara acestor
exemple, puteţi alege orice domeniu de interes din viaţa
Dumneavoastră, cum ar fi cariera Dumneavoastră ideală (cu o
listă de contraste care poate cuprinde „orele de lucru sunt prea
lungi” sau „se plăteşte prost” sau altele – puteţi să vă
raportaţi şi la slujbele Dumneavoastră anterioare).
Şi, cam acestea au fost de
spus despre primul pas – identificarea dorinţelor. Rezumatul
ideilor principale ar fi: 1. Cuvintele generează o vibraţie care
este fie pozitivă, fie negativă, 2. Atunci când folosiţi
cuvântul „nu”, de fapt continuaţi să acordaţi mai multă atenţie,
energie şi focalizare lucrului la care vă referiţi, 3. Atunci
când vă surprindeţi folosind negaţiile, întrebaţi-vă ce anume
doriţi, 4. Atunci când treceţi de la ceea ce nu vă doriţi
(contraste) la ceea ce vă doriţi (clarificare), limbajul se
schimbă, şi atunci când se schimbă cuvintele se va schimba şi
vibraţia Dumneavoastră, 5. Nu puteţi emite două vibraţii
diferite în acelaşi timp, 6. Vă puteţi reajusta vibraţia prin
simpla schimbare a cuvintelor, amintindu-vă că gândurile sunt
alcătuite din cuvinte, 7.
Contrastul este alcătuit din
acele lucruri care te fac să nu te simţi bine (deci evitaţi să
consemnaţi concepte care nu produc sentimente în Dumneavoastră),
8. Observaţi rapid contrastul, ştiind că legea rezonanţei
răspunde întotdeauna vibraţiei emise de voi, 9. Folosiţi
contrastul pentru a obţine mai multă claritate şi 10. Atunci
când că alcătuiţi lista de elemente de contrast, căutaţi cât mai
multe posibil (eventual utilizând fişele cu ancore întocmite
anterior); cu cât veţi găsi mai multe contraste, cu atât mai
multă claritate veţi dobândi.
Ţineţi minte, la acest pas abia aţi punctat care sunt dorinţele
Dumneavoastră. Probabil că v-aţi simţit bine identificând şi
scriind ceea ce vă doriţi sau poate că v-a încercat un sentiment
de îndoială. OK, atât timp cât există atât de multe „detalii”.
Dar veţi sesiza după o perioadă de timp că totul s-a schimbat
înspre „claritatea” care aţi consemnat-o.
Şiii, ajunge pentru azi.
Mâine vom discuta despre pasul 2, acordaţi atenţie dorinţei
Dumneavoastră.
Dragoste, Recunoştinţă şi Înţelegere (Namaste)!!!
Dorin, Merticaru