STUDIU - Tehnic - Noua Medicină Dacică
To Study/ Pentru studiu - Tehnic - Dorin M

Paginile Noua Medicină DacicăLimbajul întregului (5)


Am ajuns la modelul clarificării prin contrast, instrument care ne va ajuta să avem o mai mare claritate în ceea ce priveşte dorinţele noastre. Iată câteva domenii de viaţă în care clarificarea este benefică: sănătate, relaţia cu partenerul de viaţă, relaţiile cu prietenii, relaţiile cu apropriaţii/ rude, relaţiile cu contacte externe, relaţiile de afaceri, relaţiile cu superiorii, educaţie, carieră, bani, altele.

Acest model presupune, mai întâi, realizarea fişelor cu ancore (cu toată „structurarea” descrisă în postările anterioare). Totuşi, dacă nu dorinţe să faceţi acest efort, puteţi proceda direct la această procedură (curentă), a clarificării prin contrast. Nu uitaţi că, orice efort de rezolvare a cererilor sentimentelor primare, de clarificare a problemelor, dorinţelor etc ale noastre are un efect deosebit de benefic. Deci, este binevenit orice pas veţi face, fie şi pornind de aici (cu toate că, revin şi voi reveni deseori, este bine să plecaţi de la zero pentru a putea stăpâni detalii de importanţă majoră). Prima fişă/ foaie de lucru pentru clarificarea prin contrast are forma:

Contrast (lucrurile care nu-mi plac): 1, 2, 3, … enumerarea acestora;

Claritate (lucrurile care-mi plac): 1, 2, 3, … corespondenţa la primele.

Această fişă are, de fapt, forma unui tabel, care la „rubrica” contrast va consemna lucrurile care nu plac (ce pot fi deduse foarte eficient din fişele de ancore sau pot fi deduse pe loc, dar acest al doilea „procedeu” atrage un grad destul de ridicat de eroare de identificare) şi, ulterior completării tuturor poziţiilor dorite (sau disponibile) se trece la completarea celei de-a doua rubrici, cea pentru claritate, care va enumera răspunsurile de claritate la fiecare enunţ de contrast trecut în prima rubrică.

Pentru a înţelege „ceea ce se petrece” vom proceda la construirea a două studii de caz care vor „reflecta”, conform specialiştilor, unele din cele mai interesante şi comune idei. Aceste studii de caz le „anexăm” şi deoarece există ceva special în povestea altcuiva, prezentată, care vor face ca aceste idei să prindă mai multă viaţă. Aşadar, am ales două studii de caz care reprezintă două arii de interese comune, în care oamenii au aplicat legea rezonanţei pentru a obţine ceea ce doreau.

Aşadar, primul caz este al Mariei şi analizează relaţiile de cuplu.

Maria, 20 de ani, este obosită şi frustrată deoarece, în permanenţă trezeşte interesul doar bărbaţilor nepotriviţi. Este o tânără „deosebit de apetisantă”, înaltă „peste medie”, dar şi deosebit de educată comparativ cu majoritatea bărbaţilor „din jurul ei” (accesibili acesteia). Ea se plânge că atrage doar bărbaţi nepotriviţi, sau care sunt indisponibili, insensibili, cu care nu are ce comunica/ discuta şi care aproape niciodată nu o consideră pe ea ca fiind o prioritate în viaţa lor. Suplimentar ea solicită în primul rând prietenia ei dar majoritatea dintre ei, dacă nu toţi, se rezumă la solicitări cu tentă sexuală clară, în condiţiile în care ea nu este dispusă încă la aşa ceva.

Aşadar, Maria, s-a decis să aplice pasul 1, cel al identificării dorinţelor personale, folosind foaia de lucru de la modelul clarificării prin contrast. Aşadar, ea va proceda la completarea prima rubrică, cea a contrastelor.
Contrast (lucrurile care nu-mi plac): 1. Controlează, 2. Nu este atent la mine când vorbesc, 3. Nu îi pasă de ceea ce gândesc sau simt eu, 4. Ia decizii fără să mă consulte, 5. Nu are ce discuta cu el (nu are subiecte comune), 6. Este interesat mai mult de prietenii săi chiar în prezenţa mea, 7. Este interesat prea mult de sex cu toate că ea a precizat deseori că încă nu este cazul, 8. Nu îi place să călătorească.

În ajutor la deducerea acestor contraste, Maria s-a folosit de listele de ancore unde a identificat asocierea unor ancore la foştii prieteni ai acesteia (cei luaţi în „calcul”). Un exemplu de ancoră personalizată unică a fost sentimentul de singurătate (sentiment) sugerat de imaginea de bărbat (ancoră) cu personalizare pe cei cinci bărbaţi luaţi în analiză. La unii bărbaţi (personalizare) a identificat ancora bărbat, sentimentul „sufocare, control”, ş.a.m.d. În final, cu ajutorul fişelor realizate anterior, nu a fost greu să deducă toate contrastele „înscrise”.

Aceste elemente au fost completate după un efort de mai multe zile, după ce a realizat mai multe fişe succesive, în care Maria a luat în considerare, analizat, sintetizat, etc mai mult de cinci relaţii anterioare. Cere timp şi atenţie, aşa că nu contează cât durează ci, mai mult, ca analiza să fie cât mai corectă şi mai completă. De reţinut că exemplele ce vor fi date mai jos au câteva exemple dar, în realitate, fişele ce le veţi întocmi are cea mai mare eficienţă când adăugaţi cât mai multe „puncte” posibile listei Dumneavoastră de contraste (la care vor veni, obligatoriu, „răspunsurile” de claritate), undeva între 50 şi 100, dacă este posibil, aveţi răbdarea şi timpul necesar. Cu cât identificaţi mai multe elemente de contrast, cu atât veţi genera mai multă claritate (dar, important, de cele mai multe ori va fi necesar să realizaţi un fel de „simplificare”, de „contopire” a enunţurilor).

Nota mea: Dacă aş fi femeie nu aş pierde nici măcar o singură secundă cu un asemenea „Nul hominis” (regăsit în fiecare din cei cinci analizaţi). Dar, femeile, cu tenta lor extrem de masochistă, genetic amprentată, au tendinţa să insiste şi, vom merge cu exemplul mai departe, prezentând ce a scris Maria la rubrica claritate…

Claritate (lucrurile care-mi plac): 1. Flexibil şi echilibrat (contra „1. Controlează”), 2. Mă ascultă cu multă atenţie (contra „2. Nu este atent la mine când vorbesc”), 3. Mă întreabă ceea ce gândesc şi ceea ce simt (contra „3. Nu îi pasă de ceea ce gândesc sau simt eu” – şi de acum nu mai precizez contra a ce se referă claritatea, înţelegeţi), 4. Mă întreabă ce gândesc atunci când ia decizii, 5. Îi place să găsească subiecte comune de discuţie, 6. Preferă compania mea faţă de cea a prietenilor, 7. Îl interesează mai mult persoana mea decât sexul cu mine; 8. Îi place să iasă în lume, îi plac călătoriile, fie ele lungi sau scurte, îi place aventura şi îi place să explorăm împreună locuri noi.

În acest caz efortul a fost mult mai mare decât cel din cazul identificării contrastelor. Maria a citit fiecare din punctele de pe listă şi s-a întrebat „Ce anume îmi doresc eu?!?”. După ce a scris răspunsurile, a tăiat fiecare din elementele de contrast cu o linie. Această „tăiere” nu are numai rolul de a elimina din listă un punct „rezolvat” ci şi trimite un mesaj vizual subconştientului care acţionează ulterior atât în sensul supunerii la noul comportament „solicitat” dar şi în sensul eliminării oricărui contrast astfel tăiat. Detalii, dar din cele care contează, aşa cum la fişele cu ancore se foloseşte evidenţierea cu chenar roşu la exterior şi violet la interior.

Pentru azi ajunge la acest exemplu, urmând să dezvoltăm exemplul al doilea.

Al doilea caz va fi cel al lui Alin, care analizează situaţia sa financiară. Alin are 35 de ani, are suficienţi bani ca să trăiască, dar se plânge în permanenţă că nu îi ajung banii. De fapt, el spune că se simte foarte stresat de situaţia lui financiară şi a decis să se folosească de noile sale informaţii pentru a-şi îmbunătăţi situaţia lui financiară. Procesul de control al rezonanţei începe cu identificarea dorinţelor, prin utilizarea foii de lucru prin contrast care va arăta astfel:

Contrast (Lucrurile care nu-mi plac): 1. Bani insuficienţi, 2. Întotdeauna facturi restante de plătit, 3. Bani de trăit la limită, 4. Nu-mi permit să cumpăr nimic din ce-mi doresc, 5. Câştigurile sunt prea mici, 6. Nu câştig nimic niciodată (loto, premii, altele), 7. Banii nu vin cu uşurinţă la mine, 8. Problema banilor mă stresează.
Urmează înscrierea elementelor de contrast în coloana de claritate, având grijă de fiecare dată să se taie enunţul de contrast care a fost anulat de linia de claritate. În acest caz, Alin şi-a reamintit întreaga situaţie financiară din ultimul an şi a avut nevoie de aproximativ două zile pentru a completa acest tabel.

Claritate (Lucrurile care-mi plac): 1. Bani din abundenţă, 2. Facturile sunt plătite rapid şi uşor, 3. Întotdeauna îmi prisosesc banii, 4. Întotdeauna am bani suficienţi ca să pot cumpăra orice-mi doresc, 5. Întotdeauna câştig mai mult decât îmi trebuie, 6. Câştig adesea premii, primesc daruri şi multe lucruri în mod gratuit, 7. Banii vin cu uşurinţă la mine, 8. Chestiunea banilor şi relaţia mea cu ei mă fac să mă simt bine.

Şi, în afara acestor exemple, puteţi alege orice domeniu de interes din viaţa Dumneavoastră, cum ar fi cariera Dumneavoastră ideală (cu o listă de contraste care poate cuprinde „orele de lucru sunt prea lungi” sau „se plăteşte prost” sau altele – puteţi să vă raportaţi şi la slujbele Dumneavoastră anterioare).

Şi, cam acestea au fost de spus despre primul pas – identificarea dorinţelor. Rezumatul ideilor principale ar fi: 1. Cuvintele generează o vibraţie care este fie pozitivă, fie negativă, 2. Atunci când folosiţi cuvântul „nu”, de fapt continuaţi să acordaţi mai multă atenţie, energie şi focalizare lucrului la care vă referiţi, 3. Atunci când vă surprindeţi folosind negaţiile, întrebaţi-vă ce anume doriţi, 4. Atunci când treceţi de la ceea ce nu vă doriţi (contraste) la ceea ce vă doriţi (clarificare), limbajul se schimbă, şi atunci când se schimbă cuvintele se va schimba şi vibraţia Dumneavoastră, 5. Nu puteţi emite două vibraţii diferite în acelaşi timp, 6. Vă puteţi reajusta vibraţia prin simpla schimbare a cuvintelor, amintindu-vă că gândurile sunt alcătuite din cuvinte, 7.

Contrastul este alcătuit din acele lucruri care te fac să nu te simţi bine (deci evitaţi să consemnaţi concepte care nu produc sentimente în Dumneavoastră), 8. Observaţi rapid contrastul, ştiind că legea rezonanţei răspunde întotdeauna vibraţiei emise de voi, 9. Folosiţi contrastul pentru a obţine mai multă claritate şi 10. Atunci când că alcătuiţi lista de elemente de contrast, căutaţi cât mai multe posibil (eventual utilizând fişele cu ancore întocmite anterior); cu cât veţi găsi mai multe contraste, cu atât mai multă claritate veţi dobândi.
Ţineţi minte, la acest pas abia aţi punctat care sunt dorinţele Dumneavoastră. Probabil că v-aţi simţit bine identificând şi scriind ceea ce vă doriţi sau poate că v-a încercat un sentiment de îndoială. OK, atât timp cât există atât de multe „detalii”. Dar veţi sesiza după o perioadă de timp că totul s-a schimbat înspre „claritatea” care aţi consemnat-o.

Şiii, ajunge pentru azi. Mâine vom discuta despre pasul 2, acordaţi atenţie dorinţei Dumneavoastră.

Dragoste, Recunoştinţă şi Înţelegere (Namaste)!!!

Dorin, Merticaru

Introduceţi comentariile Dumneavoastră!


Rating for dorinm.ro