![]() |
![]() Legea 571/ 2003 - Codul fiscal |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Dimensiune fişier: 28 k; Imprimare: 2 pag. A4 |
LEGE
nr. 571 din 22 decembrie 2003
TITLUL VII - Accize şi alte taxe speciale.
CAP. I1 - Regimul accizelor armonizate.
(Art.
20662) Responsabilitatea marcării.
ART. 20662
- Responsabilitatea marcării produselor accizabile revine
antrepozitarilor
autorizaţi, destinatarilor înregistraţi, expeditorilor
înregistraţi sau
importatorilor autorizaţi, potrivit precizărilor din normele
metodologice.
Notă: Art. 20662 a fost introdus
începând cu data de
13 octombrie 2009 – O.U.G. nr. 109/ 2009 – cu aplicabilitate de la data
de 1
aprilie 2010.
Norme
metodologice:
115.
(1) Autorizaţia de antrepozit fiscal sau de destinatar
înregistrat
atestă şi dreptul de marcare a produselor supuse acestui regim.
(2)
Dreptul de marcare a produselor supuse acestui regim revine
importatorului de
astfel de produse din ţări terţe, în baza autorizaţiei emise de
Comisie în
vederea realizării acestor achiziţii.
(3)
Autorizaţia de importator se acordă de Comisie în conformitate cu
prevederile
pct. 117.1.
(4) În
vederea realizării achiziţiilor de produse din tutun prelucrat din alte
state
membre, timbrele procurate de destinatarii înregistraţi se
expediază pe adresa
antrepozitului fiscal de producţie care urmează să le aplice pe produse.
(5) În
vederea realizării achiziţiilor de băuturi alcoolice supuse marcării
din alte
state membre, banderolele procurate de destinatarii înregistraţi
se expediază
pe adresa antrepozitului fiscal de producţie sau a unui antrepozit
fiscal
desemnat de către acesta, care urmează să le aplice pe produse.
(6) În
vederea realizării achiziţiilor de băuturi alcoolice supuse marcării
din alte
state membre pentru care antrepozitul fiscal expeditor nu aplică
banderole,
banderolele procurate de destinatarii înregistraţi se aplică de
către aceştia
în locurile autorizate pentru primirea produselor în regim
suspensiv de accize.
În această situaţie, banderolele se aplică înainte de
comercializarea băuturilor
alcoolice pe teritoriul României, dar nu mai târziu de data
de 25 a lunii
următoare celei în care accizele au devenit exigibile.
(7) În
vederea realizării importurilor de produse supuse marcării, timbrele
sau
banderolele, după caz, procurate de importatori se expediază pe adresa
producătorului extern care urmează să le aplice pe produse.
(8) În
vederea realizării importurilor de băuturi alcoolice supuse marcării
pentru
care furnizorul extern nu aplică banderole, banderolele procurate de
importatori se aplică de către aceştia în antrepozite vamale,
antrepozite
libere sau zone libere.
(9) În
situaţiile prevăzute la alin. (4), (5) şi (7), expedierea marcajelor se
face în
maximum 15 zile de la executarea comenzii de către unitatea autorizată
cu
tipărirea.
(10) După
expirarea termenului de 15 zile, destinatarii înregistraţi sau
importatorii
autorizaţi sunt obligaţi să returneze unităţii specializate autorizate
cu
tipărirea, în vederea distrugerii, marcajele neexpediate în
termen.
(11) În
cazul importurilor de produse accizabile supuse marcării, expedierea
marcajelor
către producătorii externi se face numai ca bagaj neînsoţit, cu
depunerea în
vamă a documentului vamal de export temporar. Documentul vamal de
export
temporar trebuie să fie însoţit de:
a)
documentul de transport internaţional, din care să rezulte că
destinatarul este
producătorul mărfurilor ce urmează a fi importate;
b) o
copie a contractului încheiat între importator şi
producătorul extern sau
reprezentantul acestuia;
c) o
copie a autorizaţiei de importator.
Extras din lucrarea
"Cartea albă a contabilităţii", Brăila 2010 şi
"Cartea albă a contabilităţii - fiscalitate" de Merticaru Dorin
Nicolae, Brăila, 2012.
Toate drepturile rezervate.
.
Termeni şi condiţii de utilizare.........Notă
realizatori