![]() |
![]() Legea 571/ 2003 - Codul fiscal |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Dimensiune fişier: 32 k; Imprimare: 2 pag. A4 |
LEGE
nr. 571 din 22 decembrie 2003
TITLUL VII - Accize şi alte taxe speciale.
CAP. I1 - Regimul accizelor armonizate.
(Art.
20663) Proceduri de marcare.
ART. 20663
- (1) Marcarea produselor se
efectuează prin timbre sau banderole.
(2) Dimensiunea şi
elementele ce vor fi inscripţionate pe marcaje vor fi stabilite prin
normele
metodologice.
(3) Antrepozitarul
autorizat, destinatarul înregistrat, expeditorul
înregistrat sau importatorul
autorizat are obligaţia să asigure ca marcajele să fie aplicate la loc
vizibil,
pe ambalajul individual al produsului accizabil, respectiv pe pachet,
cutie ori
sticlă, astfel încât deschiderea ambalajului să deterioreze
marcajul.
(4) Produsele
accizabile marcate cu timbre sau banderole deteriorate ori altfel
decât s-a
prevăzut la alin. (2) şi (3) vor fi considerate ca nemarcate.
Notă: Art. 20663 a fost introdus
începând cu data de
13 octombrie 2009 – O.U.G. nr. 109/ 2009 – cu aplicabilitate de la data
de 1
aprilie 2010.
Norme
metodologice:
116.
(1) Dimensiunile marcajelor sunt prezentate în anexa nr.
54.
(2)
Marcajele sunt hârtii de valoare cu regim special şi se tipăresc
de către
Compania Naţională "Imprimeria Naţională" - S.A.
(3)
Timbrele pentru marcarea produselor din tutun prelucrat sunt
inscripţionate cu
următoarele elemente:
a)
denumirea operatorului economic cu drept de marcare şi codul de marcare
atribuit acestuia;
b)
denumirea generică a produsului, respectiv: ţigarete, ţigări, ţigări de
foi,
tutun de fumat;
c)
seria şi numărul care identifică în mod unic timbrul.
(4)
Banderolele pentru marcarea produselor intermediare şi a alcoolului
etilic vor
avea inscripţionate următoarele elemente:
a)
denumirea operatorului economic cu drept de marcare şi codul de marcare
atribuit acestuia;
b)
denumirea generică a produsului, respectiv: alcool, băuturi slab
alcoolizate -
după caz, băuturi spirtoase, ţuică, rachiuri din fructe, produse
intermediare;
c)
seria şi numărul care identifică în mod unic banderola;
d)
cantitatea nominală exprimată în litri de produs conţinut;
e)
concentraţia alcoolică.
(5)
Inscripţionarea pe marcaje a elementelor prevăzute la alin. (3) şi (4)
se poate
face codificat, modalitatea de citire a codului fiind pusă la
dispoziţia
organelor în drept de către Compania Naţională "Imprimeria
Naţională"
- S.A., la solicitarea acestora.
(6)
Banderolele se aplică pe sistemul de închidere a buteliilor,
cutiilor de tetra
pak/tetra brik sau a oricărui alt tip de ambalaj individual, astfel
încât prin
deschiderea acestora să se asigure distrugerea banderolelor. Sunt
supuse
marcării prin banderole inclusiv ambalajele individuale ce depăşesc
capacitatea
de 1 litru, dar nu mai mult de 3 litri.
(7) În
accepţia prezentelor norme metodologice, comercializarea alcoolului
etilic şi a
băuturilor alcoolice de natura celor supuse marcării, în butelii
sau în cutii
ce depăşesc capacitatea de 3 litri, se consideră comercializare
în vrac.
(8) În
cazul tutunului prelucrat, altele decât ţigaretele, ambalajele
individuale pe
care sunt aplicate timbrele sunt pachete din carton sau celofanate ori
cutii
din diferite materiale - carton, lemn, plastic, metal -, în care
sunt
prezentate pentru vânzare aceste produse, respectiv ţigări,
ţigări de foi,
tutun fin tăiat destinat rulării în ţigarete.
(9) În
situaţia în care dimensiunile marcajelor nu permit includerea
în întregime a
denumirilor operatorilor economici cu drept de marcare, se vor
inscripţiona prescurtările
sau iniţialele stabilite de fiecare operator economic, de comun acord
cu
Compania Naţională "Imprimeria Naţională" - S.A.
(10)
Fiecărui operator economic cu drept de marcare i se atribuie un cod de
marcare
de 13 caractere. În cazul antrepozitarilor autorizaţi şi al
destinatarilor
înregistraţi, codul de marcare este codul de acciză. În
cazul importatorilor
autorizaţi, codul de marcare este format din două caractere
alfanumerice
aferente codului de ţară, conform standardului ISO 3166, din care se
face
importul, urmate de codul de identificare fiscală format din 11
caractere
alfanumerice. Atunci când codul de identificare fiscală nu
conţine 11 caractere
alfanumerice, acesta va fi precedat de cifra "0", astfel
încât
numărul total de caractere să fie de 11. Codul de marcare se va regăsi
inscripţionat pe marcajele tipărite ce vor fi aplicate pe produsele
destinate
comercializării pe teritoriul României.
Extras din lucrarea
"Cartea albă a contabilităţii", Brăila 2010 şi
"Cartea albă a contabilităţii - fiscalitate" de Merticaru Dorin
Nicolae, Brăila, 2012.
Toate drepturile rezervate.
.
Termeni şi condiţii de utilizare.........Notă
realizatori