STUDIU - Tehnic - Noua Medicină Dacică
To Study/ Pentru studiu - Tehnic - Dorin M

Paginile Noua Medicină Dacică Amnezia (Medicina clasică/ alopată)

Amnezia, o tulburare sau pierderea memoriei, poate fi clasificată ca parțială sau completă și ca anterogradă sau retrogradă. Amnezia anterogradă denotă pierderea memoriei pentru evenimentele care au avut loc după debutul traumei sau bolii cauzale; amnezia retrogradă denotă pierderea memoriei pentru evenimentele care au avut loc înainte de debut. În funcție de cauză, amnezia poate apărea brusc sau lent și poate fi temporară sau permanentă.

Amnezia organică sau adevărată rezultă din disfuncția lobului temporal și, în mod caracteristic, păstrează urme de memorie. Un simptom comun în rândul pacienților cu convulsii sau traumatisme craniene, amnezia organică poate fi, de asemenea, un indicator precoce al bolii Alzheimer. Amnezia isterică are o origine psihogenă și de obicei provoacă pierderea completă a memoriei. Amnezia indusă de tratament este de obicei tranzitorie.

ISTORIC:
Deoarece mulți pacienți nu sunt conștienți de amnezia lor, probabil că va trebui să obțineți informații de la familie.
Întrebați familia când a apărut prima dată amnezia și ce tipuri de lucruri nu își amintește pacientul. Poate pacientul să învețe și să rețină informații noi? Amnezia cuprinde o perioadă recentă sau îndepărtată?
Întrebați familia dacă pacientul are antecedente de convulsii.
Obțineți un istoric de droguri, inclusiv medicamente eliberate pe bază de rețetă și fără prescripție medicală, remedii pe bază de plante și medicamente recreative. De asemenea, întrebați despre consumul de alcool.

EVALUARE FIZICĂ:
Observați aspectul general, comportamentul, starea de spirit și modul de gândire al pacientului.
Testați memoria recentă cerând pacientului să identifice și să repete trei elemente. Retestați-l după 3 minute.
Testați memoria intermediară cu întrebări precum „Cine a fost președinte înaintea persoanei care este în prezent în funcție?” și „Care a fost ultimul tip de mașină pe care l-ați cumpărat?”
Testați memoria de la distanță cu întrebări precum „Câți ani ai?” și „Unde te-ai născut?”
Luați semnele vitale ale pacientului.
Evaluați nivelul de conștiință.
Verificați pupilele și mișcările extraoculare.
Testați funcția motorie punând pacientul să-și miște brațele și picioarele prin gama lor de mișcare.
Evaluați funcția senzorială cu înțepături pe pielea pacientului.

CONSIDERAȚII SPECIALE:
Dacă pacientul are amnezie retrogradă, oferiți o orientare către realitate și încurajați-i familia să furnizeze fotografii, obiecte și muzică familiare.
Dacă pacientul are amnezie anterogradă, ajustați tehnicile de învățare a pacientului, ținând cont că nu poate obține informații noi.
Dacă pacientul are amnezie severă, luați în considerare nevoile de bază, cum ar fi siguranța, eliminarea și alimentația.

INDICATOARE PEDIATRICE:
Un copil care suferă de amnezie indusă de convulsii poate fi etichetat în mod eronat drept „cu dizabilități de învățare”. Pentru a preveni etichetarea greșită, subliniați importanța aderării la regimul de medicamente prescris și discutați modalități prin care copilul, părinții săi și profesorii săi pot face față amneziei.

CONSILIEREA PACIENTULUI:
Oferiți sprijin pacientului și familiei sale. Trimiteți-l pentru consiliere psihologică, dacă este cazul.



Bibliografie:

1. Evaluare rapidă, Ghid diagramă pentru evaluarea semnelor și simptomelor, Lippincott Williams & Wilkins, 2004.
2. Ghid profesional al semnelor și simptomelor, Ediția V, Lippincott Williams & Wilkins, 2007.
3. Ghidul simptomelor comune, Ediția V, McGraw - Hill, 2002.

Dorin, Merticaru (2010)