To Study - Tehnic - LMS-SFC

To Study - Technical - Dorin M

"Let's make something!"

"Să facem ceva!"

Google/ Bing Webmasters Tools (1)

Continuăm efortul de a cumula informațiile ce vor sta la baza efortului nostru în direcția SEO, cu referire la uneltele pentru webmasteri puse la dispoziție gratuit de către mai marii furnizori de motoare de căutare, reprezentați de Google și Microsoft.

Având în vedere structurile de interfațare diferite (între Google și Bing) precum și faptul că acestea se modifică în timp sau prin preferințele utilizatorului, va urma o prezentare a grupelor principale de informații de vor sta la baza măsurilor SEO ce le veți aborda, funcție de timpul disponibil, de interese, etc.

Performanța (de căutare)

Este vorba despre un cumul de date (cu importanță statistică) ce pleacă de la numărul de click-uri de căutare (către situl web analizat), dând indicații despre interesul utilizatorilor în ceea ce privește situl web analizat.

Forma generală de prezentare este, de obicei, sub forma unui grafic pe o anumită perioadă de timp (de obicei 3 luni), cu sau fără detalii, care pot fi solicitate ulterior, prin accesarea paginilor sau casetelor de detalii.

Calculul acestui indicator diferă de la un motor de căutare la altul, funcție de algoritmii de calcul, indexare, etc și, bineînțeles, diferă clar de datele ce le furnizează Awstats prin analiza directă a răspusuruilor serverului de hosting (analiză IP).

De exemplu, în cazul sitului meu (la data de 30.06.2021), comparația datelor din Google și Bing cu cele din Awstats îmi indică diferențe majore (Google indică doar aproximativ 30% din click-urile către site iar Bing nici măcar 5%).

În articolul anterior am subliniat de ce apar aceste diferențe, deci nu este o problemă ci doar un reper clar că este de lucru în ceea ce privește compabilitatea cu cerințele motoarelor de căutare pentru a crește vizibilitatea sitului meu la nivelul acestora.

Revenind la "Performanță", următorul indicator este reprezentat de "Total impresii", ce relevă de căte ori a apărut situl nostru în răspunsurile motoarelor de căutare (la interogările de căutare ale utilizatorilor respectivelor motoare de căutare).

De aici se ajunge la posibilitatea de a calcula un procent al răspunsurilor motoarelor de căutare ce au dus la un click către situl monitorizat, indicator denumit CTR Mediu (Average CTR, CTR = ClickThrough Rate).

Procent care va releva "cât la sută" din cei ce caută ceva pe motorul respectiv de căutare dau click și ajung la situl nostru (situl analizat).

Urmează un calcul efectuat după algoritmii motoarelor de căutare în care apare un top mediu de plasament în răspunsurile la interogările utilizatorilor (Poziție medie/ Average Position).

În mod cert, toate valorile parametrilor click-uri, impresii și CTR mediu "maximale" și minimală, "cât mai 1" în cazul poziției medii.

Pasul 2

De la această adunare de date statistice ar începe pasul 2 al eforturilor SEO, ceea ce ar fi, cu adevărat utilizarea de instrumente SEO.

Totul începe tot cu un fel de parametru statistic, cel legat de performanțele de căutare.

Termen de finalizare: 2 iulie 2021.


Dorin M - 30 iunie 2021